No tulihan se sieltä mukaan, ja 800km on jo taivallettu ongelmitta, tai on melkein ongelmitta
On se ihan pirun hieno auto, varsinkin hintaansa nähden suorastaan loistava.
Tähän mennessä havaittua:
-radion näytössä on viivoja joiden paikka vaihtelee lämpötilan mukaan, välillä näkyy lähes kaikki, välillä yläosa vähän sumenee, onko hyvää ohjetta tarjolla tee-se-itse-korjaukseen?
-mittariston polttimoista yli puolet palanut (vaihdoin lamput, nyt pelittää!)
-pyyhkijät ihan finaalissa (korjattu)
-takakontti jumitti avatessa ja sulkiessa, 3-4 kertaa sai painaa nappia ennen kuin sai auki tai kiinni. (mustan johdon päässä oleva pötikkä otettu irti ja crc-ruiskuteltu, nyt toiminut 9/10 kertaa ok, joten tämäkin lienee ainakin suht kunnossa)
-matkustajan oven puoleinen tuuletusritilä painettu sisään, sain sen fiksusti paikalleen, mutta auki/kiinni-säädin on tipahtanut johonkin, löytyiskö keneltäkään ylimääräisenä?
-Tuhkakupin valaistus oli palanut, laitoin uuden polttimon
Oli myös aivan pirun likainen sisältä, joten tänään sai sitten kunnon sisäpesun, johon kuului imurointi, kaikkin sisäpintojen putsaus jne, nahkapenkkien pesu ja sen jälkeen käsittely nahanhoitoaineella. Ja täytyy myöntää, että tuostahan tuli lähes yhtä hyvä kuin uusi
Nyt harmittaa vain kulunut ratti, pitänee ehkä tilata mustaa nahkamaalia ja pistellä ratti uuteen uskoon, niin on muun sisustan tasolla.
Siivotessa tuli sitten huomattua tällaista pientä nippelijuttua:
-mikä on polttimotyyppi, joka on juotettu mm. penkkien muistin nappien pötikkään? vois huvikseen kolvata uuden.
-kuuluuko matkustajan ja takaistuimien lasinnostimien kytkimissä olla valaistus?
-etukattovalopaneelista kuskin valon painike on näköjään jäänyt johonkin matkalle, saakohan erikseen, vai joutuuko ostamaan koko valomoduulin kattoon?
-Auto ei varsinaisesti kolise, mutta jonkinlainen pieni lotina tuntuu tulevan kun ajaa esim. mukulakivillä, onko normaalia sähkösäätöiselle jousitukselle vai koiranluiden vaihtoaika?
Ja sitten se varsinainen vika, eli tänään kun lähdin tuolta autopesusta, niin jostain jakopään tienoilta kuului nakutusta, ja koko auto kuulosti dieseliltä. Ei auttanut kierrosten nostokaan(painoin hyvin varovasti kaasua, ilmeisesti olisi pitänyt läntätä kunnolla?) ja vielä 4km päässä kotipihassa kuului hyvin vaimea ääni, joka sitten konepellin avattua hävisi yhtäkkiä kuin oli alkanutkin.
Lähdin siis lämpimästä tallista ja auto ehti olla sammuksissa noin kolme tuntia. Aiemmin ei ole tällaista ääntä pitänyt, ja äsken kun kävin pahveja viemässä roskiin, niin hurahti käyntiin iloisesti ja kävi erittäin tasaisesti koko ajan.
Huoltokirjan mukaan öljyt on viimeksi vaihdettu 2014 puolivälissä/20tkm sitten, eli ainakin niiden vaihto pitää kokeilla.
VVT-pyörän ääntelyä? Puola? Oisko jollain ääninäytettä viallisesta puolasta V6-koneessa tai tuosta VVT-pyörästä?
Jos jotain kiinnostaa, niin tässä pari kuvaa sisustasta siivouksen jälkeen (Saabin matto kuskin paikalla yhdessä kuvassa, jätin kuramatot anopin pestäväksi
)
https://goo.gl/photos/bBgjNAQJULNHyZNTA