Kirjoittaja Aihe: 405 - Inertiakytkin (kolarikytkin)  (Luettu 6040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
405 - Inertiakytkin (kolarikytkin)
« : 14.02.2009, 22:40:20 »
Joissakin malleissa on moottoritilassa polttoainepumpun sähkönsyötön katkaiseva ns. inertiakytkin kolaritilanteita varten. Se saattaa joskus laueta myös pienemmästä tärähdyksestä (esim. ovien kiinni paiskaaminen), jonka jälkeen auto ei enää käynnisty. Mikäli kytkin on lauennut, saa virran taas kulkemaan polttoainepumpulle ko. nappia painamalla. Esim. 2. mallisarjan 2,0-litraisessa XU10J2-koneellisessa 405-mallissa musta nappi sijaitsee etumatkustajan puoleisen iskunvaimennintolpan kohdalla (nappi voi olla myös punainen).

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.



Kuvan auto on 1996 405 GTX 2,0 Style (XU10J2C, RFX, MM 8P, ABS).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info