Eli kysymys kuuluu, onko kellään kokemusta navan kestosta sen jälkeen kun se on ns. väärin irroitettu, siten että sisemmän laakerin holkki jää napaan paikalleen, tällöinhän jarrukilven saa pujoteltua kohtuudella sen sisemmän laakerin stefaa suojaavan pellin ohi?
Tästä samasta topicista näet, miten navat on mulla irrotettu ja meikäläinen on nyt ajellut pököllä vähän vajaa 10000 km tuon jarrukilpien vaihdon jälkeen ja hyvin kulkee. Jos nuo pyörännavat nyt tuosta remontista ottivat itseensä ja hajoavat sen aikana, mitä tuo auto mulla on, niin sitten joutuu ostamaan uudet laakerit.
Ei vaan, silloin kun tuo jarrukilpiremppa tehtiin, oli sunnuntaipäivä ja 50 km matkaa kotiin, eli ei oikeastaan jäänyt muuta vaihtoehtoa, etenkin kun jarrut oli takaa jo purettu eikä todellakaan huvittanut leikellä/muutenkaan työstää tuota 75 e arvoista kilpeä. Edelleen viitaten tuohon navan tiukkuuteen, setä on irroittanut kymmenistä tai sadoista autoista pyörännapoja, mutta kuulemma 406:den napa on ollut ylivoimaisesti tiukimmassa.
Tosiaan en olisi itse ruvennut tekemään tuota navan irroitusta, vaan annoin sen tehtävän suosiolla autonkorjaajasedälleni.
Ai niin: Jos hommaat uuden kilven, muista että siinä pellin päällä on vain ohuen ohut maalikerros. Itse maalasin molemmat kilvet kaksikomponenttimaalilla kolmeen kertaan ennen allelaittoa. Jos kestäisivät näin edes vähän pitempään... Se kilvissä kiinni oleva valukappale kestänee vähän kauemmin korroosiota, sillä se näkyi olevan keltapassivoitu.