Kirjoittaja Aihe: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 35541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #105 : 01.09.2020, 16:17:20 »
Pitänee luovuttaa varmaan koko homma. Merkkiliikkeestä vastattiin näin: Vaijerikaasulliseen jälkiasennus ei ole mahdollista viiksellä/koodauksella. Siihen pitäisi asentaa jokin tarvikeliikkeestä saatava tarvikelaite. Meidän kautta sellaisen hankkiminen/asentaminen ei valitettavasti ole mahdollista.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #106 : 01.09.2020, 20:37:58 »
Vaijerikaasullinen tarvitsee jonkin verran enemmän työtä ja osia kuin sähkökaasulla oleva auto. Tuossa esimerkki bensa V6:n alkuperäisen vakionopeudensäätimen asennuksesta. Varmaan vastaava urakka dieseliin.
http://www.406coupeclub.org/Files/HowToGuides/Cruise%20Control%20-%20Retrofitting%20on%20a%20D8%20V6.pdf
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #107 : 05.09.2020, 14:28:27 »
Taisin äsken puhua höpöjä. Kyllä noissa kaikissa 406 malleissa on vaijerikaasu, jossa potentiometri on konehuoneessa. Varmistin vielä asian, pihassa uusin on 2004 mallia ja siinä on täysin samanlainen vaijerikaasu ja potentiometri, kuin tuossa 1999 mallisessa hdi:ssä. Eli edelleen on kysymysmerkki, että riittääkö orkkis vakkarin asennukseen viiksi, on/off kytkin, vakkarin ohjausboksi, ohjelmointi? Merkkiliikkeen tyyppi ymmärsi ilmeisesti auton olevan perinteisellä vaijerikaasulla, näissä on kuitenkin sähköinen potentiometri konetilassa kaikissa facelift hodareissa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #108 : 05.09.2020, 21:18:12 »
Se mitä imaS kirjoitti aiemmin originaalin asennuksesta ja tuolla brittipalstalla on pohdittu, niin teettää työtä. Romikselta sellainen auto, jossa on ollut cruise (sitten plug and play ja testerillä täpät kohdilleen). Eli kytkinpolkimen kytkimestä lähtien ja siitä jarrupolkimelta tieto sekä toimimoottori, joka kääntää kaasua. Potikka, joka on nyt konehuoneessa,  antaa eculle tietoa kaasun asennosta.

https://www.peugeotforums.com/threads/how-to-retrofit-cruise-control-to-a-2001-406-hdi-90-rapier.28067/#post-141246
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #109 : 05.09.2020, 21:18:42 »
Ei dieselissä ole mitään mekaanista läppää mitä tarttisi heilutella (se läppä mikä siellä on sammutusta varten, ja sen voi heittää vaikka metsään) kaikkiin hodareihin saa vakkarin, tosin osaan voi joutua vaihtamaan bsi:n ja ecunkin että löytää sopivat softaversiot.

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #110 : 06.09.2020, 19:08:25 »
Ton JPL:n ohjeen kävinkin lukasee itekin tossa aikasemmin. Pitää hankkia nuo orkkisosat ja testata saisko pelaamaan. Auton nykyistä ecua ei ainakaan voi käyttää, koska siinä ei antanut vaihtaa cruisee aktiiviseks. Pitänee ecu vaihtaa.. Noissa netin ohjeissa ne ei koodaa sitä BSI:n puolelle ollenkaan, pelkkään moottorin ohjainlaitteeseen.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #111 : 06.09.2020, 20:09:17 »
Ei ecun vaihtoa. Sitten kun vakionopeussäätimen mokkula on väylässä, niin voit aktivoida. Sama on esim. 407 originaali hands free, ei tunnista ennenkuin on mokkula paikallaan. Varaudu haasteisiin, kun ryhdyt puuhaan. Ehjä malli, jossa on tuo cruise olisi helpoin tie edetä. Peukkua projektiisi, sillä cruise on tien päällä ehdoton varuste lepuuttaa kaasujalkaa ja myös peltipoliisin räpsyjä voi vältellä, jos laittaa vaikkapa Wazen kyttäämään onko ajamassa 80 vai 100 km/h nopeusalueella.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #112 : 06.09.2020, 22:33:23 »
Pitäisikö JPL olla hiljaa jos ei asiasta mitään tiedä? Ensimmäisen pään 406hdi:ssä oli eri ecu vakkarillisissa ja sitä ei saa testerillä aktivoitua.

Jepa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #113 : 07.09.2020, 08:42:46 »
Omassa - 02 206 HDI:ssakaan ei saanut alkup. vakkaria millään koodattua. BSI tunnisti, mutta ecu ei. Olisi pitänyt ecu vaihtaa, että olisi saanut pelittämään.

Osaan autosta taidettiin softapäivitysten yhteydessä laittaa estot tehtaan puolelta tämän tempun tekemiseen, kun alkoi liikaa yleistymään?
Peugeot 308 1.6 e-HDI -14

Ex: 205 GTi, 205 Rallye, 405 1.6 GLX, 106 GTi, 307 HDi, 206 HDi

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #114 : 07.09.2020, 20:49:57 »
Pitäisikö JPL olla hiljaa jos ei asiasta mitään tiedä?
ensimmäisen pään 406hdi:ssä oli eri ecu vakkarillisissa ja sitä ei saa testerillä aktivoitua.

Kuten vinkkasin, että vertaa sellaiseen autoon, jossa on cruise asennettuna (1999 406 hdi first fl)). Hyvä, jos vastaus irtosi, eli nyt on faktaa pöydällä.
On melko poikkeavaa, että olisi eri ecu, mutta jatkakaapa tästä tuunaamista, jään näkymättömäksi tarkkailijaksi...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

toimleri

  • Vieras
Vs: 406 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #115 : 08.09.2020, 23:49:00 »
Alkuperäisessä ecussa ei ole siis moottorinohjainlaitteessa lainkaan configuration valikkoa, joten sieltä ei voi säätää mitään. Tänään laitoin 2000 vuosimallin autosta ecun ja bsi boksin tohon kiinni, niin sieltä sai jo laitettuakin cruisen aktiiviseksi. Ainut ongelma oli se, että auto ei toiminut tuolla eculla.. Lähti käyntiin, mutta kaasusta ei tapahtunut mitään. Ecu oli jotenkin lukossa ja antoi kaikki mahdolliset vikakoodit. Tuossa 2000 vuosimallissa on joitakin pieniä eroja polttoainejärjestelmässä tuohon 1999 malliin, johtuneekohan tuo ecun sopimattomuus sitten siitä.. Vaikeaksi on tosiaan tehty tämä, kaikkein helpointa olisi, jos jostain löytäisi 1999 mallisen ecun ja BSI:n, jossa vakkari valmiina. Jos joltakin sellaiset löytyy, niin voisin ostella pois.