Kirjoittaja Aihe: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)  (Luettu 16134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #30 : 28.09.2020, 14:51:30 »
Oliko jollakin lisenssiä tuohon tasapainotusakselin ajoitukseen. Hammasvälyksen säätö ohje taspainotukselle oli ja siinä oli työkalu joka näytti olevan, että kampiakseli merkkiin ja tasapainotusakselien lukitusurat pystyyn. Kävin tuossa sorvaamolla ja tekee minulle erikoistyökalun venttiilinohjaimen asentamista varten. Siihen tulee ahdasovite siihen päähän mitä lyödään. Ne ovat tehtaalla hiottu valmiiksi ja en halua enää ostaa kalvainta. Lisäksi männänrengaskartio tuli tilattua. Mutta tuleekohan liian iso jos ottaa 86 kun pitäisikö se olla 85.96. Tässä koneessa on näköjään pronssiohjarit imupuolelle ja rautaset pakopuolelle. Onko se niin, että pronnsiohjurit mikkä saa olla tiukemmat niin ovat imupuolelle. Näin minä sen näkisin.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
« Viimeksi muokattu: 28.09.2020, 16:32:26 kirjoittanut imaS »
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #32 : 28.09.2020, 20:09:32 »
Ohjeet luettu, ihan helppohan tuo on säätää  ;). Onko tuolla qclt:ssa 407 ohjeita?
« Viimeksi muokattu: 28.09.2020, 20:17:12 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #33 : 01.10.2020, 19:46:45 »
Helppoa kuin heinänteko. Tokihan minä tuon löysin ittekkin aikaa sitten. Siinähän lukee että kampiakseli lukkoon ja akselien leikkaukset ylöspäin. Onkohan sillä väliä kummassa puolessa kierroksessa pystyhalkio on. Tuossa kuvassa on halkio auki vain toisessa päässä. Eiköhän se ole se ja sama. Laitoin toissapäivänä mäntiä paikoilleen ja kakkosrengas palasiksi ja tilasin tänään sorvarilta kartion. Ei ollut hyvä se rypytetty malli. Uuusi satsi piti tilata yhteen sylinteriin. Eilen pakastin ja asensin ohjurit kanteen. Siinä oli sellainen tilattu tuurna millä homma hoitui helposti. Säästöä 160. Ja jää se tieto että ne ohjurit pysyy kun sen tiukkuuden tuntee. Ja kyllähän se niin on että ei se liiku yhtään venttiili uusilla ohjareilla sivusuuntaan. Pitää viedä huomenna kansi pajotukseen seetien laittamista varten. Tuntu nytt jo jämäkältä venttiilit uusilla ohjareilla saatika sitten koneistuksen jälkeen. Mitenhän paljon sitä uskaltaisi lakea että sais puristusta lisää. Parilitraisessa on nyt 12 eli puolitoista lisää ja siitä on otettu pari siivua. Mikä lienee puristusuhde tässä. 406 tosin räjähti startin planeettapyörästä. Tilasin uuden 29:llä Germaniasta. Ja huomasin että alipaineanturin johto oli irti. Auto ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä pitempään niin siinä saattaa olla vika. Mutta en tidä oliko vain liittykö siihen startin irrottamiseen. 607 startti ei kuitenkaan käynyt siihen. kun oli hammaspyörä isompi tuota retro yheksänhampaista. Jännitäviä rassauselämyksiä siis kosolti tulossa.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #34 : 02.10.2020, 16:31:11 »
Joo kansi meni kairaukseen ja kartio näyttää hyvältä. Huomenna menen pajottamaan. Oli puhetta että laskis kantta että puristukset nousisi. Nyt olen saanut kahtalaista tietoa. Kuulemma kaksitoista ja puoli on ylärajalla katuautossa ja rallimiehen mielestä neljätoista alkaa olemaan kohillaan. Mutta paljonko ruttu nousee jos kannesta otetaan neljännes, entä paljon jos ottaa puolimilliä. XU pahvitiivisteen takana pysyy näköjään tuo kaksitoista ja meno tuntuu pirteältä. Niin mitenhän sitten EW koneessa ja monimetallitiivisteen takana. Kun mennään yli tuon mainitun rajan pitää kairata olake ja löijätty lyijyrengas että paineet pysyy sen takana. Näin ne isot pojat sano. Ja se kyllä kuulostaa järkeenkäyvältä. On muuten aika paljon eroa EW ja XU kansissa. Jollakin voorumilla oli että olis samanlaisia. Tämä on osittain totta mutta huohotus on tehty paremmin tässä kannessa. Perusrakenne tosin ihan sama. Tosin ohjareita on mietitty. Niin ja mistä minä saan sen nokkakselin vulkkispyörän?

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #35 : 03.10.2020, 22:19:04 »
Ettäkö vielä riittäis sitten intoa mäntäpistiäisen tuhojen korjaukseen ruttujen noston jälkeen? Milläs reseptillä xu:n puristus on nostettu? Pätiskö sama kikka. En nyt aivan eksakteja kalkulaatioita oo tehny mutta ihan ku 12.5 vaatis reilua milliä. Voiko pitää paikkansa. Mitä vulkkispyörään tulee, niin voiko ne kumit vaan repiä pois siitä.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #36 : 03.10.2020, 23:07:35 »
Homma eteni hyvin. Kartiolla asensin kolme pyttyä ja meni sormin painamalla. Ja ei jää epäselvää. että miten ne nyt sinne meni. Kyllä nyt jää minulta kaikki pannat ja viritykset tämän jälkeen. Seuraava remontti sorvarin kautta ensin. Eihän se ko se kakkosrengas on valurautaa ja vähän toistamilliä paksu. Selvästi on vanhat eltaantuneet ja on vielä se kuminauhamallin ölyrengas. Ja valskannuhan se oli. Vaarin kalsereissakin enempi renkaan puristusta. Sitten laitoin tasapainotusakselin. Kansi on kairauksessa ja ensi viikolla tulee viides rengasatsi kun se yksi meni siinä pangalla tuhertaessa. Kansipajalla meinas että puolisen milliä vois olla hyvä niin tulis vähän pirteyttä. Yhden kangen laakeri oli vähän huonompi ja näkyy olevan tilaustavaraa laakerit. Pitänee jättää ensi kesäksikin jotakin. Kone pyörii oikein makeasti. Minä jätän sen vulkkispyörän pois kun se oli mikä sitä ääntä piti kun pyöri tyhyjää siellä. XU kantta on laskettu kun sitä piti hitsata ja suutin oli rikki ja venttiili kärvähti niin pariin kertaan. Ihmeen hyvin pysyy paffin takana paineet.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #37 : 09.10.2020, 20:35:06 »
Pikkuhiljaa. Kansi on takaisin omalla pajalla ja pitää alkaa kasaamaan. Oli kuulemma huonoja imu venttiilejä kun pinta piti ajaa uusiksi ja EGR kanavat oli pitänyt porata auki. Siinä taitaa olla syy tuohon moottorivikavalon palamiseen. Onko se niin, että lambda havaitsee muutoksen kun EGR venttiili aukeaa. Kantta ei näemmä sitten laskettukkaan kun unohdin soitella sinne mutta suora kuulemma oli. No olkoon sitten niin. Ohjareista piti kolme rotsata. yksi oli ainakin kova lyödä kanteen mutta hyvä niin. Olen tyytyväinen että en alkanut itte läppäämään kun istukat piti koneistaa kaikki uuteen venttiilin asentopaikaan. Harmi kun ei ole sitä yhtä männänrengasta että pääsis laittamaan kokonaan nippuun. Sama juttu joka kerta, Se postitus myöhästyy aprilla päivällä, kun ei niillä raukoilla ole niitä renkaita siellä kaupassa. ja Daparton kautta ei mene tilaus läpi ja piti laittaa Deutchland ja sitten asiakaspalveluun että tulee tänne. Siinä on jotain sekoilua heillä nyt ja taas viikon istut ja ootat yhtä rengasta. Aina sama juttu että osia pitää haalia pitkin eurooppaa. Tässäkin peräti kolmetoista euroa männänregasarja. Öljypohjaankin on tiiviste tehtynä ettei tartte räpiä silikonien kanssa. Sitä Cortecon korkkikumimattoa oli myynnissä tuolla ja tais olla viisitoista laavi. Tutkailin tuota 406 Bosch DW starttia ja sieltä oli hajonnut muovinen hammaskehä mitä myydään eBayssa kolmellatoista eurolla. Tämä on 1.4 kW startti ja näyttää olevan parisataa. Nythän tietenkin joku ehättää sanomaan että ei kannata laittaa. Minusta kyllä kannattaa.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2020, 20:43:57 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #38 : 09.10.2020, 21:31:30 »
Joo no nyt eli mulla oli sellainen parinkymmenen numeron pakettikoodi ja luulin että se ei ikinä tule suomeen mutta Ausländische Sendungsnummer: CLxxxxxxxxxDE minkä se antaa sieltä vain sieltä dhl.de eikä dhl.fi sivulta kertoo että se tulee kuitenkin Suomeen kun tuo on sitten käypä postin seurantaan. Kaikki vaiva tuon katkennenn renkaan takia. Kattelin sitä venhojen renkaitten niipua niin kaikissa on päät eri kohdissa. Eli ponnevoima on hävinnyt. renkaiden leveyskin vaihtelee. Elikkä turhaa ei ole vaihtaa. Meinasin ottaa Hastingsin renkaat kun niitä voi hakea renkaiden paksuuksilla ja sylinterin halkaisjalla ja se antaa sarjan numeron. Ne myydään neljän renkaan sarjoina ja hintaa niillä on jotakin neljäkymmpiä. Nämä Mahlen renkaat on kyllä äkiseltään ihan hyvän olisen ainakin päittäisvälys on kohta liiankin tiukka kun std renkaissa on kuluneella kohtaa neljännesmilli.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #39 : 10.10.2020, 20:34:06 »
Taas vähän eteenpäin. Nostimet ja nokka-akselit paikoilleen. ja pakosarjan pinnapultit. tiiivistepintojen puhdistus. Nostotelineen teko. Lisäksi pitää hommata vesipumpun O-rengas putkilähtöön. Kaksi huohotin letkua on hapertunut. Mitkä lienee noiden nylonputkien mitat. Toinen näytti kaheksan millin putkelta ja toinen 12 millin. Harmi kun ServiceBoxiin ei enää pääse kattomaan. Onko mittoja näihin putkiin joka on näitä tehnyt? Ensi viikolla kun saa männänrenkaan niin aika nopeasti loput tekee.

KaSi52

  • Vieras
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #40 : 10.10.2020, 23:49:16 »
Taas vähän eteenpäin. Nostimet ja nokka-akselit paikoilleen. ja pakosarjan pinnapultit. tiiivistepintojen puhdistus. Nostotelineen teko. Lisäksi pitää hommata vesipumpun O-rengas putkilähtöön. Kaksi huohotin letkua on hapertunut. Mitkä lienee noiden nylonputkien mitat. Toinen näytti kaheksan millin putkelta ja toinen 12 millin. Harmi kun ServiceBoxiin ei enää pääse kattomaan. Onko mittoja näihin putkiin joka on näitä tehnyt? Ensi viikolla kun saa männänrenkaan niin aika nopeasti loput tekee.

Taidat olla todellinen Peugeot 607-moottorin asiantuntija!  Mukava lukea päivityksiäsi, kun itse ei osaisi mitään tehdä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #41 : 11.10.2020, 07:24:23 »
Mitkä lienee noiden nylonputkien mitat. Toinen näytti kaheksan millin putkelta ja toinen 12 millin.

Hyvä tuninki, kohta pörisee. Muoviura-"kurkkutorveja" kannattaa kysyä Autoartikkelista, sieltä saa ainakin V6-malliin muutamalla kympillä originaalin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #42 : 11.10.2020, 10:54:09 »
Ei tässä nyt niin asiantuntijoita sentään olla. Mutta täytyy kyllä sanoa, että mukava rassata pitkästä aikaa. Eilen yritin perehtyä tuohon VVT toimintaan ja siinä oli muutama erittäin hyvä ranskankielinen video aiheesta. Eli suuremmilla kierroksilla venttiilin aukioloaika on pitempi ja alemmilla se lyhenee että palamatonta ei karkaa. Miten tuo mutikka puretaan? Kun siellä on O rengas minkä vois vaihtaa. Ja oliko jollakin tarkkaa kuvaa ajoitusmerkeistä nokka-akseleille. On kyllä se korjausohje mutta että saa siitä ihan varmuuden. Tuon vesipumpun o renkaan mitat pitäis kans löytää. Onko se 31½*4? Keskiviikkona homma jatkuu kun rengas laskeutuu maahan. Eilen sain sillä CLxxxxxxxxxDE numerolla ensimmäisiä merkkejä paketista, tai siis kirjeestä. Että olis tajunnut sen kartion heti hommata eikä tuhertaa. Eihän se jos rengas on vähän toistamilliä paksu niin ei se mene siitä viisteestä. Viistekkin pitää olla oikean kokoinen. Kun tilannehan on se, että rengas pitää olla sekä kartion että sylinterin seinämillä. Jos paperille piirtää niin se selviää. Tosiaan miten tuo huohotinputkihomma ratkaistaan. Katselin eilen jonkun harakiri sivuston varaosakuvalla Ja yksi putki noin 8mm on se mikä menee siihen kanisterille kaasuläppäkotelosta eli antaa alipaineen siihen kanisteriin ja toinen joka meni on kannen keräysputki, noin 12mm. Vaikea mitata kun on siinä pikaliittimessä. Mitä minä muistan niin nylonputki pitää lämmittää ja sitten laittaa siihen liittimeen. Vai onko näin. Joskus dieseliin tein niitä putkia niin ei siitä oikein mitään tullut. Voortin TDCi mikä on pösöissäkin. Ostin sitten liikeestä uuden niin ne kuplat hävis ja käynnistysvaivat hävisi. Se putki ei oikein veny ja sitten kun sitä lämmittää se on ko esinahka ja niin lörppö että se ei mee sen liitimen päälle. Ja sitten ko sitä lämmittää tolkuttomasti niin se suorastaan sublimoituu sellaiseksi hiileksi koko putki. Tiiä sitten miten ne oikeasti tehdään. Kun joskus kuormautoihin laitoin paineilmaputkia niin ne oli sellaisia että suora pää ja se tökättiin liittimeen. Olisin kiitollinen tiedosta, että miten ne oikeasti tehdään. Niitä saa kyllä varaosina, mutta hinta on ihan jossain kummallisissa määrissä. Minulla n niitä pikaliittimiä kyllä ja niiissähän on o-rengas siinä osassa mihin letku tulee. Mutta miten sen saa siihen krympattyä? Noissa putkissa on vielä sellaiset haitarit sitä liikkuvuutta parantamassa. Sinänsä mitään ihmeellistä ei ole että ne on kuin lasia ne putket että vähän tökkää niin ne on jo hajalla. Putket ovat 1192V2, 1192X0. Vai tuo liikekkin on vielä olemassa. Olen minä sielläkin joskus käynyt. Ihme kun tuollaisia kivijalkakauppoja on vielä olemassa. Laitoin kyselyn kurkkutorvista sinne. Niin ja tiivistesarjassa oli kaksi metallirenkaan sisällä olevaa kumirengas tai sellainen huuli, tiivistettä. Mihin ne tulee? En muista niitten oikeaa nimea kun hydrauliikassa käytetään. Ne on noin 12 ehkä sisähalkaisijaltaa. Onko ne öljynlauhuttimen tai öljypohjan antureiden tiivisteitä?
« Viimeksi muokattu: 11.10.2020, 11:05:11 kirjoittanut PeugeotDriver »

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #43 : 11.10.2020, 12:05:09 »
USIT-tiivisteitä. EW kympissä yksi on ainakin jakopään päädyssä. Olikohan hieman moniurahihnan kiristimen alla. Joku poraus siinä on tulpattu ja tiivistetty tuonlaisella prikalla.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #44 : 11.10.2020, 18:31:24 »
.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2020, 18:35:56 kirjoittanut PeugeotDriver »