Ei tässä nyt niin asiantuntijoita sentään olla. Mutta täytyy kyllä sanoa, että mukava rassata pitkästä aikaa. Eilen yritin perehtyä tuohon VVT toimintaan ja siinä oli muutama erittäin hyvä ranskankielinen video aiheesta. Eli suuremmilla kierroksilla venttiilin aukioloaika on pitempi ja alemmilla se lyhenee että palamatonta ei karkaa. Miten tuo mutikka puretaan? Kun siellä on O rengas minkä vois vaihtaa. Ja oliko jollakin tarkkaa kuvaa ajoitusmerkeistä nokka-akseleille. On kyllä se korjausohje mutta että saa siitä ihan varmuuden. Tuon vesipumpun o renkaan mitat pitäis kans löytää. Onko se 31½*4? Keskiviikkona homma jatkuu kun rengas laskeutuu maahan. Eilen sain sillä CLxxxxxxxxxDE numerolla ensimmäisiä merkkejä paketista, tai siis kirjeestä. Että olis tajunnut sen kartion heti hommata eikä tuhertaa. Eihän se jos rengas on vähän toistamilliä paksu niin ei se mene siitä viisteestä. Viistekkin pitää olla oikean kokoinen. Kun tilannehan on se, että rengas pitää olla sekä kartion että sylinterin seinämillä. Jos paperille piirtää niin se selviää. Tosiaan miten tuo huohotinputkihomma ratkaistaan. Katselin eilen jonkun harakiri sivuston varaosakuvalla Ja yksi putki noin 8mm on se mikä menee siihen kanisterille kaasuläppäkotelosta eli antaa alipaineen siihen kanisteriin ja toinen joka meni on kannen keräysputki, noin 12mm. Vaikea mitata kun on siinä pikaliittimessä. Mitä minä muistan niin nylonputki pitää lämmittää ja sitten laittaa siihen liittimeen. Vai onko näin. Joskus dieseliin tein niitä putkia niin ei siitä oikein mitään tullut. Voortin TDCi mikä on pösöissäkin. Ostin sitten liikeestä uuden niin ne kuplat hävis ja käynnistysvaivat hävisi. Se putki ei oikein veny ja sitten kun sitä lämmittää se on ko esinahka ja niin lörppö että se ei mee sen liitimen päälle. Ja sitten ko sitä lämmittää tolkuttomasti niin se suorastaan sublimoituu sellaiseksi hiileksi koko putki. Tiiä sitten miten ne oikeasti tehdään. Kun joskus kuormautoihin laitoin paineilmaputkia niin ne oli sellaisia että suora pää ja se tökättiin liittimeen. Olisin kiitollinen tiedosta, että miten ne oikeasti tehdään. Niitä saa kyllä varaosina, mutta hinta on ihan jossain kummallisissa määrissä. Minulla n niitä pikaliittimiä kyllä ja niiissähän on o-rengas siinä osassa mihin letku tulee. Mutta miten sen saa siihen krympattyä? Noissa putkissa on vielä sellaiset haitarit sitä liikkuvuutta parantamassa. Sinänsä mitään ihmeellistä ei ole että ne on kuin lasia ne putket että vähän tökkää niin ne on jo hajalla. Putket ovat 1192V2, 1192X0. Vai tuo liikekkin on vielä olemassa. Olen minä sielläkin joskus käynyt. Ihme kun tuollaisia kivijalkakauppoja on vielä olemassa. Laitoin kyselyn kurkkutorvista sinne. Niin ja tiivistesarjassa oli kaksi metallirenkaan sisällä olevaa kumirengas tai sellainen huuli, tiivistettä. Mihin ne tulee? En muista niitten oikeaa nimea kun hydrauliikassa käytetään. Ne on noin 12 ehkä sisähalkaisijaltaa. Onko ne öljynlauhuttimen tai öljypohjan antureiden tiivisteitä?