Kirjoittaja Aihe: 3008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 62209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jalat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Itsellä ollut vastaava THP156 3008 2011 nyt puolisen vuotta. Ongelmaton laite ollut. Öljyä kertaalleen lisäsin litran kun 5000km oli ajettu ja mittaristo ilmoitti öljyn vähyydestä. En tiedä silti kuinka paljon öljyä oli ostettaessa, niin en osaa sanoa tuohon sitten vielä kulutuksesta. Sen tiedän, että ajo meillä on vähän turhan lyhyttä pätkää, joka kai kannustaa juuri autoa tuohon öljynkuluttamiseen.

No niin kauan kun 10tkm aikana tarvii 1-2l lisätä öljyä, niin se on halpaa huoltoa se kaikkeen muuhun verrattuna.
Edessä alapallonivelet menivät kummallakin puolen nyt vaihtoon kun 95tkm on mittarissa. Katsastushylsyjen mukaan etupään nivelet ovat suurin syy hylsyihin. Toivottavasti pysyvät tuossa 100tkm vaihtovälissä nivelet, eikä niitä tarvitse vaihtaa sinä aikana pariin otteeseen.

Sytytystulpat vaihdoin itse talvella. Siihen meni aikaa peräti ehkä max 15 minuuttia, josta ihmettelyä ja valokuvaamista suurin osa. Mitään ei tarvinnut purkaa pois vaihdon edestä. Sytytyspuolat vain nosteli pois tulppien päältä ja kiersi tulpat irti ja uudet tilalle.

Muutoin kiva auto ollut :) Tehoa riittävästi ja hintaisekseen hyvät varusteet.

Hakki78

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Nyt on auto käynyt moottorinohjainpäivityksessä. Oli antanut vikakoodin jäähdytysvesipumpusta ja olivat takuuseen vaihtaneet myös sen.
Auto syö edelleen hieman öljyä ja jäähdytinnestettä. Lisäksi on tuo häiritsevä rohina kun pakkasaamuna lähtee liikenteeseen. Haluaisin käyttää jossain hyväksi havaitussa paikassa jos voisivat todeta vikoja tai sitten minut luulosairaaksi. Onko siis jollain kertoa hyvää ja luotettavaa paikkaa Turun seudulla joka tuntee THP:n anatomiaa? Mielummin halvempi kuin merkkiliike Autokeskus joka veloittaa vianetsinnästä 147e/tunti

rikten

  • Vieras
Voit lukea oman 5008 THP:ni tarinan hakemalla. Tuo öljynkulutus on vielä aika siedettävä. Itse uskallan Turun suunnalla suositella merkkihuollon vikadiagnostiikkaa. Nyrkkipajoilla aikaa menee enemmän ja osumisprosentti heikompi. Ainakin tuolla Jaanintien varrella on huollon kaverit osaavia, vaikka osa työn vastaanottajista kauluspaitaturhakkeita.
Tämän moottorin kanssa ei ihan joka oireesta kannata hermostua. Käy kukkaron päälle.

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 172
Morjens ! Onko kertynyt minkälaisia kokemuksia Peugeot 3008 HDI 163Hv (2009-2016) Onko sähköisen käsijarrun kans ollut ongelmia, Entä miten tarkenee talvella. Pieni tavara tila siinä on mielestäni ja liian leveät renkaat meidän teille. Ainakin tällä alueella. Muuten kyseinen auto alkoi kiinnostaan ja jäin miettiin, että raskisko sittenkin luopua 406Hdi:stä. Se on todella hyvin palvellut minua, paitsi nyt keskuslukituksen kans. Jonka tosin sain nyt korjattua, mutta vei voimia. Edelleen ilmastointi ei toimi, jota kävin selvittelemässä yhdessä liikkeessä. Jossa sitten tuli ilmi tämä 3008Hdi 163Hv 2010. Kuulisin mielelläni päivitystä autosta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Varmaan palasista joutuu tiedon kokoamaan, mutta tästä on hyvä aloittaa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=65383.0

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 172
Onko niin, että 2,0Hdi ajelevat ovat niin hemmetin tyytyväisiä ja unohtaneet foorumin. Vai niin suivaantuneita, että ei kiinnosta enää. Lisätään skaalaan 1.6Hdi. Jos sais jotain näkemystä tuohon 3008Hdi autoon. Se nyt ollut mietinnässä. Toki nuita 2,0 Hdi ei varmaan paljoa ole, tai paljon vähempi, kuin 1,6hdi:ä. Myös pösön automaatti laatikoista mielipiteitä. Automaattia ei ole ollut minulla koskaan ja varttuneille jopa suositellaa nykyisten.  Onko yhtä susi, kuin DSG vaihteistot. Ainakin useammalla tutulla ollut ongelmia niiden kans ja kirjoituksia niistä myös on.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Minulla on 2008 vuosimallin 308SW, 2.0 HDi, mutta se on 100kw kone. Vaihteisto AM6. Molemmat ongelmattomia. Vaihteiston öljyt on syytä vaihtaa. Kestää kai se 200t vaihtamattakin. Itse olen ajanut tuolla jo lähes 200t.

Olisiko 2.0 ollut uutena sen verran kalliimpi että niitä on myyty vähemmän.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 751
2.0 HDi on kestävin PSAn koskaan tekemä moottori. Se on jopa listattu 5 parhaimman 2000-luvun dieselin joukkoon (90 hv versio), muut olivat Volvon D5, Renaultin 1.5 dCi 2005->, Mersun OM 611, 646 ja 642.
Kaikki missä on nykyautoissa mekaaninen toiminto korvattu sähköllä (ohj.tehostin, käsijarru, ABS, ikkunannostimet, keskuslukitus, peilien säätö yms., puhumattakaan uusimpien autojen sähköhimmeleistä) voi vaatia joskus hintaviakin korjauksia, kun mekaanisena tai hydraulisina ne yleensä kestävät pienellä huollolla koko auton iän.
Voi kestää se automaatti 200 tkm öljyjä vaihtamatta, mutta 300 tkm voi tehdä tiukkaa. Kyllä ne kannattaa vaihtaa, mitä useammin sen parempi. Kannattaa tinkiä hinnasta pois heti 1000-2000 €, jos ei huoltokirjassa ole tomaatin öljynvaihtoa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2020, 15:12:17 kirjoittanut EFL605 »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Mietin, että miten mahtaa olla toteutettu mekaaninen ABS tai mekaaninen keskuslukitus.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Mersulla oli alipaineella toimiva keskuslukitus mutta taisivat luopua siitä.
Peugeot RCZ HDI FAP

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 751
Mekaanisen ABS:n lukkiutumisen eston hoitaa henkilö, joka istuu siinä kuskin penkillä. Samoin mekaaninen keskuslukitus hoituu kääntämällä avainta lukossa tai availemalla ovilukituksia käsin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Hyviä pointteja kaikki. Ja avain oikeaan virtalukkoon, ei tarvittane mitään erillisiä start-nappeja, muuten avain lojuu jossakin konsolissa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Miksi se missään konsolissa lojuisi? En minä ota avainta koskaan pois taskusta, paitsi silloin kun siirrän sen housun taskusta toisten housujen taskuun.

SEL

  • Vieras
Olen ajanut 3,5 vuotta ja vajaan 70tkm (nyt mittarissa 175tkm) 1,6HDi koneisella vuoden 2012 3008 pösöllä. Olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen mutta ajolleen se ei vedä vertoja 406:lle. Ongelmiakin on ollut, akun kanssa alussa ja sitten meni kansipahvi ja nyt kesällä piti laittaa koko kytkinpaketti un helinä oli kovaa ja sitten loppui tyystin, vauhtipyörän jouset oli hävinneet tyystin. Uudella kutkimellä 2Tronic toimii kuin unema. Muuten auto on ihan jees, olen tykännyt sen korkeudesta kun ei tartte nousta eikä laskeutua kuskin paikalle ja maavarakin on hyvä kun ajelen huonoja teitä syksyisin. Moottori syö kaiken naftan kohtuudella mutta ei lainkaan voiteluöljyä 15tkm:n vaihtovälilä. Kässärin käyttökytkimen vaihdoin kun se eui aina reagoinut kunnolla. Pienenä kuriositeettinä liitetiedosto viimeisestä katsastuksesta jonne menin tekemättä mitään autolle, kiinnittäkää huomio eroprosentteihin.

Flameball

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Omalta vähän alle vuoden omistusajalta 2013 1.6hdi manuaaliaskisena vois sanoa, että monta pientä vikaa tullut vastaan. Akun vaihdoin omistajuuden alkuun melkein heti kun tuntui, että aamustartit olivat vilposella nihkeitä. Peruutustutkan anturi sekoilee (yks antureista sökö. Uudet maksaa mammonaa. Egr vaihdettu, egr-sähköliittimen kontaktihäikkiä, perässä kolahtaa isommissa töyssyissä, takajarrut piti rempata, pa-lisäainesäiliö täyttö ja lisäainepumppu meni vaihtoon aika vastikään. Kylmällä koneella kytkimen painelaakeri ääntää. Niveliä ja laakereita pyöriin vaihdeltu (kuuluu kisoihin) . Viimeisimpänä spottasin turbon kellolta löysän alipaineletkun, kun meno tuntui ailahtelevalta. Pätkäsin sentin letkua ja taas istui tukevasti ja ongelma pois. Saman vaivan vuoksi vaihdoin jonkun vihjeestä myös ilmamäärämittarin (joka sekin vaikutti menoon). Pakkasilla kojelaudan etuosasta kuului välistä voimakasta napsetta/pauketta. Sähköinen käsijarru toiminut aina ja sitä voi ajossakin käyttää kun vaan vetää napista ja kyyti on sen jälkeen raakaa jos pitoa on perässä :D

Auto oli 205tkm ajettu ostaessa ja näköjään ns. vapaaehtois/ennakoivat huollot oli tekemättä. Tiedän kyllä itsekin, että 7-8v autossa tulee aina yllämainitun kaltaisia pikkuremppoja jos ehjällä haluaa ajaa. Ajettavuuteen ja mukavuuteen olen ollut tyytyväinen. Takakontin syvyys (sen vähyys) yllätti. Vinkkinä hankkiville vois sanoa, että katsoo ennen ostoa vikakoodit. Itse ostin auton liikkeestä ja hyvin pian auton oston jälkeen luin 8 koodia. Myyjäliike viis veisas asiasta ja yli 200tkm ajetun auton kohdalla itse korjaaminen osatessa on yleensä aina helpoin, nopein ja halvin tapa tässä maassa. 1.6 tekniikka puutuu motarinopeuksissa ainakin vakiona eli jos motaria paljon paahtaa, niin osta 2l padalla tai lykkää 1.6 lastu kiinni.