Kirjoittaja Aihe: 508 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 42671 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #30 : 06.02.2017, 10:39:23 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi (163 hv).

Olen käyttänyt Castrolin 5w-30 C2 moottoriöljyä. Kyseistä öljyä ei tunnu löytyvän enää mistään järkevällä hinnalla. Mikä muu öljy käy kyseiselle moottorille. Olen vaihtanut öljyt ja suodattimen 10tkm välein.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #31 : 06.02.2017, 10:47:48 »
Esim. TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30.
www.levoil.de 25 € / 5 litraa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #32 : 17.02.2017, 15:31:42 »
Noilla on vaan tosi levottomat toimituskulut jos tilaa vähemmän koska halvin toimituskululuokka on 25 litraan asti.

Itse tilasin viime syksynä 2x5 litraa hintaan 52.35e + toimituskulut 8.9e tälläiseltä eBay-myyjältä: http://www.ebay.com/usr/pkwteile-guenstig

Edit: Tämänhetkinen hinta on näköjään 54.99e + 8.9e (http://www.ebay.com/itm/10-2x5-Liter-TOTAL-QUARTZ-INEO-ECS-5W-30-Motorol-PEUGEOT-CITROEN-B71-2290-/222185216143)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #33 : 08.06.2017, 21:27:19 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure.

A-huolto Mäkelän Koneessa omilla öljyillä: 250 €. Sisältää työn, öljyn-, ilman ja raitisilmansuodattimen. Työhön kuului myös takajarruhuolto. Öljyihin meni tuon päälle 30 €.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

zebbu

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #34 : 11.08.2017, 14:39:23 »
Auto: 2012 508 2,0 Hybrid4 Allure.

Jakopäänhihna+vesipumppu+laturinhihna, samalla keikalla takajarrupalat ja levyt, myös öljyt (0w30), suodattimet(öljy,ilma,raitisilma,polttoaine) vaihtuivat. Hintaa tälle keikalle tuli 990 e.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #35 : 29.03.2018, 13:33:55 »
Auto: 2013 508 SW 2,0 HDi 163 Allure.

Meidän Markka (tulee rekisterinumerosta) on toiminut erinomaisesti. Kuluvien osien vaihtoa ja huoltoa tietysti.  Jälleenmyyntiarvon pudottua melkoisesti nyt  220tkm tultua täyteen tein päätöksen siitä, että pidän auton "loppuun saakka".   Tein siihen "elinkaarihuollon", jossa vaihdettiin muiden huolto-osien lisäksi jarrunesteet, jäähdyttäjän nesteet (lämppärin kenno puhallettiin puhtaaksi vastapäivään), vaihteistoöljy ja tehtiin 60 euron huolto ilmastoinnille. Mitä muuta kerran elämässä vaihdettavaa teille tulee mieleen?  Itselleni tuli mieleen ohjaustehostimen nesteen vaihto, mutta huoltokaverini ei ollut koskaan vaihtanut niitä muuloin, kuin korjauksen yhteydessä ... jäi siis tekemättä.  Tuulilasi vaihdettiin viime syksynä - sekin on nyt naarmuton :)

Jukka P.

PS: Kilometrejä tulee niin, että nokkahihna vaihdetaan seuraavan kerran parin vuoden päästä.

 
« Viimeksi muokattu: 29.03.2018, 13:36:57 kirjoittanut Jukka P »

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #36 : 29.03.2018, 14:32:48 »
Kyllä ne OT-öljytkin olisi hyvä vaihtaa, vaikkei "pakko" olisikaan ja kaikki muuten toimisikin. Monesti tullut melkoisen mustaa kuraa ulos ihan ehjistäkin tehostimista.

Edit: 60€ huolto ilmastoinnille ei tainnut pitää sisällään muuta kuin täytön & väriaineen? Kuivaimen vaihto ja kennon & kanavien kunnollinen desinfiointi parantaa tehoa ja ilmanlaatua huomattavasti, vaikka kaikki muuten toimisikin.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2018, 14:36:16 kirjoittanut Alfissimo »

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #37 : 29.03.2018, 14:35:10 »
Moottoriöljyn vaihto 10 tkm välein ? Ruostesuojaus? (tarviiko Peugeot?)

Kaverilla on uutena ostettu -99 mallinen Farkku Mondeo 1.8 bensa, johon tulee kohta 500 tkm. mittariin. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein, veikkaan että siksi on paljon kilsoja takana. Vetarit menneet pariin kertaan molemmin puolin (kaksi tielle jääntiä) ja kytkin uusittu. Siinä lienee suurimmat murheet. Yhtään pyöränlaakeria ei ole uusittu ja pakoputki on alkuperäinen. Suurin osa noista on jo paalattu aikapäiviä sitten. Tuo on lisäksi ruostesuojattu uutena.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

patione

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #38 : 08.05.2018, 16:56:29 »
Auto 508 RXH -13 133tkm

Laturin hihna vaihdettiin 120tkm huollossa ja silloin myös kiristin oli kunnossa. Nyt hihna poikki ja kiristin rikki. Vaihto tehtiin Rovaniemen Pörhöllä ja hintaa operaatiolle tuli 650€


Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #39 : 08.05.2018, 17:28:49 »
 :o  Mitäs kaikkea tuolla 650 eurolla oikein saa?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #40 : 08.05.2018, 18:02:42 »
Auto 508 RXH -13 133tkm

Laturin hihna vaihdettiin 120tkm huollossa ja silloin myös kiristin oli kunnossa. Nyt hihna poikki ja kiristin rikki. Vaihto tehtiin Rovaniemen Pörhöllä ja hintaa operaatiolle tuli 650€

Oireiliko hybridijärjestelmä mitenkään ennen kiristimen hajoamista? Väläyttelikö "engine fault" valoa tms.?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

patione

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #41 : 09.05.2018, 12:12:57 »
Juu kyllä se ennen ensimmäistä hihnan vaihtoa jo valitteli tuota engine faulttia tai hybrid system faultia. Hihnan vaihdon jälkeen meni jonkin aikaa hyvin. Sitten alko kiihtyvyys katoamaan ja vaihteiden vaihto hidastuun ihanko kytkin olis luistanu. Lopuksi tuli hybrid system fault, speed reduced näkösälle ja pellin aukastessa huomasin että oli napsahtanu tuo hihina poikki... Katkeamisen jälkeen ajelin työpaikalle ja hinautin rolloon.

Jonssoni

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #42 : 20.09.2018, 11:54:14 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi 140 Allure.

Löytyykö mistään tietoa mitä määräaikaishuollot pitää sisällään?
Laajasta netin kaivamisesta huolimatta en ole löytänyt tietoa esim. apulaiteremmin vaihtovälistä. Tai juuri muistakaan huolloista.
Kiinnostaa tietää seuraavat huollot:
120 000
140 000
160 000
180 000

Kiitos =)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #43 : 20.09.2018, 12:06:39 »
Eikö nuo tiedot ole kirjattu siihen huoltovihkon ensimmäisille sivuille?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Jonssoni

  • Vieras
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #44 : 20.09.2018, 12:26:18 »
Jos on kirjattu, niin se on niin kryptisesti tehty, että mie en ainakaan oo tietoja saanu kaivettua siitä.
Perus suodattimien vaihto, ilmastointi ja jakohihna löytyy. Ja Stop & Go varustettujen apulaitehihnan vaihto.