Päivitelläänpä hieman tuloksia ja samalla joitain vinkkejä, jos joku muukin tuohon hommaan alkaa.
Kennon vaihto onnistuu tosiaan apukuskin jalkatilasta, mutta vaatii työtä ja viitseliäisyyttä. Ainakin itsellä meni aika paljon aikaa, kun joutui pohtimaan eri vaihtoehtoja, työskentelytila on erittäin ahdas ja työasennot hankalia. Aikaisempaa kokemusta ei myöskään hommasta ollut ja netin ohjeiden ja videoiden avulla mentiin.
Muutamia huomioita:
1. Hanskalokeron muoveja joutuu modaamaan. Muuten kenno ei mahdu tulemaan mitenkään ulos. Itse otin palan sieltä ja palan täältä, jolloin kennoa sai pikku hiljaa tulemaan enemmän ja enemmän ulos.
2. Kenno ei anna periksi, joten sen taivuttaminen ehjänä ei onnistu. Itse sahasin sen kolmeen osaan, olisi päässyt helpommalla, kun olisi sahannut heti reippaammin, mutta kun joutui kokeilemalla menemään, niin sahasin ensin palan sieltä ja palan täältä jne. Sahaaminen oli myös hankalaa johtuen työasennosta ja aiemmin mainitusta ahtaasta työskentelytilasta. Itse käytin rautasahan terää ja poraa vielä apuna, jolla tein apureikiä, mutta siihen voi olla parempiakin välineitä. Kenno menisi helposti poikki ja on muuten pehmeä, mutta kennon sisällä olevat putket vaativat työtä. Kokeilin myös Tremeliä, mutta ainakin tuo omani osoittautui liian heppoisaksi.
3. Loppuvaiheessa kävi myös niin, ettei maltti ihan riittänyt ja viimeinen repäisy poikkaisi hanskalokeron alaosan muovin. Olisi voinut loveta sitä reippaammin sieltä matkustamon puolelta ja sitten liimata kiinni tai sitten sahata se suosiolla poikki heti alkuunsa, niin olisi säästänyt paljon aikaa ja vaivaa. Ei vaan alussa raaskinut oikein millään alkaa hajotuspuuhiin
Yritän linkata kuvan, jossa näkyy sahattu rauta ja se poikki mennyt muovi on siis se hanskalokeron "pohja" sen saa kyllä korjattua liimalla ym, täytyy vielä pohtia eri vaihtoehtoja. Tukiraudan ajattelin korjata reikä/lattaraudalla.
4. Kannattaa tarkistaa, että kennossa on ruuvin reikä valmiina osaan, jolla tulo, - ja paluuletku kiinnittyy kennoon. Itse en sitä tarkistanut ja kenno oli jo kiinni, kun huomasin, ettei täysin valmista reikää ole, tai on, mutta se on peitetty ja sen joutuu naulalla tm. sellaisella etsimään ja tökkäämään kennon läpi. Kannattaa tämä osio tehdä ennen kennon kiinnittämistä, pääsee helpommalla.
5. Tuo kyseinen ruuvi on myös hankala irrottaa ja vielä hankalampi saada paikalleen kennon ollessa kiinni. Nyt tekisin niin, että työntäisin sen jo valmiiksi kennon läpi, jolloin sen saaminen siihen "letkuprikkaan" helpottuu huomattavasti. Amatöörin virheitä.
6. Ja, ettei olisi mennyt liian helpoksi, niin saatuani lopulta homman lähelle mallia, niin kennoon menevän letkun ilmausruuvi katkesi ja iso osa siitä jäi sinne sisään. En saanut sitä muuten kuin poraamalla sieltä pois. Ruuvia ei saa merkkiliikkeestä erikseen, vaan pitäisi tilata myös letku samalla, joka maksaa 170 €. Onneksi sain yhden purkaamon kautta uuden ruuvin.
Tuossa aiemmin moni ehdotti kojelaudan purkua ja sen olisi voinut tehdä, jos olisi ollut käytössä sisätilat. Nyt vaihto tapahtui ulkosalla ja mökin pihassa, niin se vaihtoehto jäi pois. Suosittelen kyllä tuon kennon vaihtoa kojelaudan irrottamisella, jos siihen on paikka ym. Pääsee varmasti helpommalla, eikä eikä tarvitse sahailla osia pois hanskalokeron muoveista.
Kiitoksia kaikille neuvoja antaneille.