En muista tarkkaa ajankohtaa, mutta Opel on tainnut olla tappiollinen lähemmäs 20 vuotta. Toisaalta Opel on vastannut merkittävästä osasta tuotekehitystä kehittymättömien maiden Chevyjen, Yhdysvaltojen Buickin, Opelien, Vauxhallien ja Holdenien osalta. Ovat suoraan tai miltei suoraan Opeleja. Ison yrityksen sisällä voitto on helppo siirtää sinne, minne se halutaan siirtää.
GM on ilmeisesti päässyt taloudellisesti jaloilleen lähes konkurssikypsästä tilasta. Opelillakin on mallisto pitkästä aikaa kilpailukykyinen, vaikka ei kaupallisesti menestynyt.
GM antaa luovutusvoiton kisassa maailman suurimman autovalmistajan tittelistä.
Ihmettelen kovasti GM:n myyntihaluja ellei sitten tosiaan myydä pelkkä brändi, jolloin tulevaisuuden Opelit ovat Pösöjä pallosalama keulassa.