Geneven autonäyttelyssä esitellään uusi
Peugeot Rifter, joka kuvista ja kokoluokasta päätellen tulee korvaamaan Partner-henkilöauton.
Rifter on EMP2-alustalle rakennettu ja tulee saataville kahtena eri pituusversiona, 5- ja 7-paikkaisena (4,40 ja 4,75 m). Sisustaan Rifter perii tutut iCockpitin ja 8-tuuman kosketusnäytön, sekä varustelutasot aina GTlineen asti. Varusteluvaihtoehdot ovat laajat ja niissä tulee selvä hyppäys Partneriin verrattuna ja varusteluun kuuluu mm.
- Sähköinen käsijarru, samalla kun suuri säilytystila sijoitetaan perinteiselle käsijarrukahvan paikalle
- Adaptiivinen vakionopeussäädin, joka yhdessä 8-vaihteisen automaattivaihteiston kanssa toimiii aina pysähdykseen asti.
- Liikennemerkkien tunnistus, joka tunnistaa nopeusrajoitukset ja mahdollistaa vakionopeussäätimen asetuksen asettamisen tunnistetuista liikennemerkeistä
- Kaistallapysymisvaroitin, joka myös ohjaa itse, jos kuljettaja ei reagoi siihen
- Kuljettajaa seuraaava kamerajärjestelmä, jossa on audiovisuaaliset varoitukset kuljettajalle
- Aktiivinen hätäjarrutus
- Perävaunun vakautusjärjestelmä
- Automaattiset lyhyet- ja pitkätvalot
- Peruutuskamera 180° näkymällä
- Kuolleenkulman valvonta, merkkivaloilla sivupeileissä
- Avaimeton käyttö
Viihdejärjestelmä on Peugeotin SUV-malleista tuttu. 8 tuuman kosketusnäyttö, kaksi USB-porttia, 3,5 mm audio-sisään liitintä, bluetooth ja puhelimen langaton lataus. Mirror Screeen toiminnossa on Mirror Link, Apple Carplay ja Android Auto -tuki. Myös Connected 3D navigointi on tuettu noin teorian tasolla, mutta eihän sitä ja mm. Tomtom Traffic -palvelua ole Suomeen saatu muihinkaan malleihin, mutta sitä odotellessa.
Toisen penkkirivin kaikille kolmelle istuimelle voi kiinnittä lastenistuimen. Vuoden 2019 toisella neljänneksellä malliin tulee myös "Magic Flat" toiminto, jolla voidaan istuimet taittaa lattian sisään. Pitkässä mallissa kolmannen rivin istuimia voidaan siirtää kiskoilla tai ne voidaan poistaa kokonaan. Pitkille tavaroille saadaan vielä lisää tilaa taittamalla etumatkustajan istuin lattiaan. Näin istuinmäärä ja konfiguuraatio on vaihdella yhdestä seitsemään auton pituusversion mukaan.
Tavaratilan koko perusasetuksessa on 775 litraa suojahyllyn alla ja se voidaan pitkässä versiossa laajentaa enimmillään 4000 litraan. Muutenkin tavaransäilytystiloja on paljon, joista esimerkkinä kojelaudassa oleva jäähdytetty muista varusteista riippuen enimmillään 186 litran vetoinen säilytyslokero, jonka on mahdollistanut matkustajan turvatyynyn sijoittaminen katosta laukeavaksi.
Moottoriosastolla kaikki vaihtoehdot ovat Euro 6c -standardin mukaisia. Bensiinikäyttöisenä valittavana on kaksi 1,2-litraista PureTech-moottoria:
PureTech 130 hv S&S varustettuna 8-vaihteisella automaattivaihteistolla / EAT8 (saatavilla 2019)
PureTech 110 hv S&S varustettuna 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla, saatava myös erittäin matalan kulutuksen versiona.
Näistä PureTech 130 on varustettu hiukkassuodattimella.
Diesel-moottorivaihtoehdot ovat kaikki 1,5-litraisia BlueHDI-moottoreita:
BlueHDi 130hv S&S varustettuna 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai 8-vaihteisella automaattivaihteistolla (EAT8)
BlueHDi 100 hv varustettuna 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla, saatavilla myös erittäin matalan kulutuksen versiona, jossa myös Stop & Start -järjestelmä.
BlueHDi 75 hv varustettuna 5-vaihteisella manuaalivaihteistolla
Etenemistä takaamaan autoon saa Advanced Grip Control -toiminnot, jolloin auto toimitetaan hieman karkeammilla Michelin Lattitude Tour renkailla. Varusteisiin kuuluu myös alamäkihidastin eli Hill Assist Descent Control (HADC) ja sokerina pohjalla tämän mallin saa myös aidosti nelivetoisena mekaanisella nelivedolla varustettuna. Tämä Dangelin suunnittelema nelivetojärjestelmä on saatavilla tehdastilattavana lisävarusteena Rifter-mallistoon.