Itse itselleni vastaten.
Vanha suodatin lähti kevyesti irti käsin kääntämällä. Uuden täytin tuoreella dieselillä. Vaikeaa saada suodatin pystyssä konetilaan ilman ilmansuodattimen kotelon irroitusta.
Lähti laakista käymään, ei mitään ilmaongelmia vaikka suodatin ei ollut ihan täynnä kun joutui hiukan kallistamaan että sai paikoilleen. Kiinni käsivoimin, ei vuotoja.
Lauri
(Nytkyttävä tyhjäkäynti ja lievä laiskuus ylämäissä sekä nopeuden putoaminen 70-80 km/h tienoille ei johtunut suodattimesta vaan ykkössylinterin ruiskusuuttimen johto oli menossa poikki / oli poikki. Käynti korjaantui johtoja heiluttelmalla ja nyt pysyvämmin pätkällä uuttä johtoa väliin. Lisäksi liittimen lukitus oli rikki, ja liitin viritetty paikalleen suuttimeen nippusiteellä. Uusi liitin tilattu.)