Kirjoittaja Aihe: 206 nykii, moottorin häiriövalo vikakoodeilla P0131 ja P0134  (Luettu 294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 521
  • 407 3.0 V6 Sport
206+ 1.4 litrainen bensiini, vm. 2010. VF32MKFWAAY145711, ajettu 59000 km.

Tutun autoon on vaihdettu bensapumppu ja muutakin sytytysosaa moottoriin, mutta piilevä vika jatkuu. Lamda-tunnistimet uusittu ja etummainen vikakooden perusteella toiseen kertaan. Testerissä vikakoodit P0131 (avoin piiri vika) ja P0134 (suljettu piiri mutta vika happitunnistimessa).
Vika häviää kuittaamalla, mutta sitten ajossa satunnaisesti tehon puutetta ja pätkimistä. Testerillä katsotaessa kaikki toiminnot ovat ok.

Jos Kuopion alueelta on tiedossa 206 moottorin taitajaa, niin yksityisviestillä.


- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Magnesa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
puhdista maf sensori oikealla aineella.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 994
Mites se 4 sylinterin suutin. Onkonpissapojan suuttimen läpivienti tiivistetty konepellissä. Tuhoaa suuttimen, jos ei ole tiivistetty.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 521
  • 407 3.0 V6 Sport
puhdista maf sensori oikealla aineella.

Millä? BräkeCliiniä on.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Magnesa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
pelkääjän puolen pissapoika on syytä tiivistää vedeltä, eli sen päälle laitat konepuolella jonkun muovisen kartongin joka ajaa veden pois alueesta.15 x 15 cm muovilätkä joka ohjaa veden pois.

Garfield

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Millä? BräkeCliiniä on.
Ilmamassa-antureille on olemassa oma puhdistusaine, esim. CRC:n Air Sensor Clean Pro. Olen tuolla samalla aineella joskus putsaillut myös sisätilan lämpöantureita.