Kirjoittaja Aihe: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)  (Luettu 3894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hhautakangas

  • Vieras
807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« : 12.01.2011, 22:41:14 »
Auto: 2003 807 2,0 HDi 110 (RHT, DW10ATED4).

Kysyin juuri Automaasta mitä hehkujen vaihto maksaa. Sanoivat, että hinta on n. 500-1000 e riippuen siitä saadaanko niitä irti irrottamatta koko moottoria. Onko kellään esittää vaihtoehtoja?

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #1 : 13.01.2011, 10:20:46 »
Jos on 110 hevosvoimainen hdi (kuten 2003 vuosimallissa), niin hehkut on moottorin etupuolella ja vaihto ei pitäisi olla vaikeakaan homma. Foorumilla on ohjeet hehkujen vaihtoon tälle moottorille (406:een). Ei tosiaan mikään 500-1000 euron työ. Tuossa ne ohjeet: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=13708.0

Uudemmassa 136 hevosvoimaisessa HDi:ssä hehkutulpat on moottorin takapuolella. Varmasti vaikea vaihtaa, mutta jopa 1000e ??? kuulostaa hurjalta
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 10:32:49 kirjoittanut Japa »
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

hhautakangas

  • Vieras
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #2 : 13.01.2011, 10:48:59 »
Itse vaihdoin 406:n hehkutulpat ja oli aika helppo homma. Kun avasin 807:n konepellin, tulin siihen tulokseen, että taitaa olla aika isotöinen juttu, koska hehkutulppiin ei näytä pääsevän käsiksi ollenkaan. Olisiko ne tosiaan kuitenkin moottorin etupuolella? Täytyy tutkia vielä tarkemmin asiaa. Moottori ei kyllä ole ihan sama kuin 406 HDi.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #3 : 13.01.2011, 12:25:10 »
2.0 HDi 90 RHY, 107 RHS ja 110 RHZ versioissa on etupuolella, 110 RHT 120 RHG tai RHK, 136 RHR ja 140 RHF versioissa on takapuolella ja taas 150 RHE ja 163 RHH versioissa etupuolella.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2011, 04:39:26 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #4 : 13.01.2011, 16:47:29 »
Jaa-a. Kovasti kyllä sittenkin näyttävät näissä kuvissa erilaisilta ???

807

406



« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 17:00:54 kirjoittanut Japa »
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #5 : 13.01.2011, 17:20:46 »
No hitto, 807:ssa moottori onkin DW10ATED4 eli RHT, eikä RHZ. Eli kyllä siinä on tulpat takapuolella.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #6 : 13.01.2011, 18:04:09 »
Mielenkiinnosta selvittelin, kun tarkoituksena on (/oli  ;D) jossain vaiheessa vaihtaa omakin C8 vastaavaan dieseliin.

On ne hehkutulpat sittenkin takana, mutta pyyhkijät yms. purkamalla saa vaihdettua.

Ohjeet löytyy tuolta: http://www.eurovan2.com/forum/eurovan2-general/6986-ulysse-glow-plugs-change.html

Kannattaa rekisteröityä tuollekin foorumille, niin saa kaikki ohjeet näkyviin. Tarviit kuitenkin myöhemminkin  :D Voin tietty lähettää ohjeet sähköpostillakin, jos laitat sp-osoitteen yksityisviestinä.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #7 : 14.01.2011, 10:06:18 »
No niinpäs olikin. ATEDiin tuollakin kyllä kysyttiin, mutta saatiin UTED:in ohjeet. Käsittääkseni DW10UTED4 on se uudempi 136/140 -heppainen. Ohjeessa osa kuvista on moottorin takaa. Varmaan samalla periaatteella kuitenkin onnistuu, eli pyyhkijät sun muut roinat pois edestä ja sitten peilin kanssa tutkimaan missä hehkut sijaitsee. Kannattaa kunnolla laittaa irrotusöljyä, ettei hehkutuppa napsahda poikki.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Benkku

  • Vieras
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #8 : 14.01.2011, 17:16:07 »
Kyllä ja noissa se pidempi tulppamalli on hieman helpompi irroittaa.

hhautakangas

  • Vieras
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #9 : 16.01.2011, 22:31:47 »
Millä avaimella nuo hehkutulpat kannattaa irrottaa? Onko se 10 mm pitkä hylsy kuten 406:n tapauksessa?
Onko muita erikoisempia työkaluja tarpeen? Onko nuo ohjeessa mainitut pihdit oikeesti tarpeen?

hhautakangas

  • Vieras
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #10 : 01.01.2013, 23:39:52 »
En tiedä minne ohje on mennyt, mutta ei ainakaan onnistunut vaihto tuolla ohjeella 807/HDi DW10ATED4-moottoriin. Hehkutulpat on takapuolella ja ei saa vaihdettua ilman moottorin irroitusta. Mulla auto oli Autokeskuksessa pajalla useamman päivän ja kustannusta tuli noin 2000 euroa sisältäen jakohihnan vaihdon. Toistakin korjaamoa kokeiltiin, mutta ei onnistunut homma sielläkään. Nyyh...  :'(

posofaniniko

  • Vieras
Vs: 807 - Hehkutulppien vaihto (HDi)
« Vastaus #11 : 14.11.2014, 11:15:36 »
Kun harva stadilainen paja on suostunut kyseisen 807/HDi DW10ATED4 moottorin pimeätä hehkua vaihtamaan ja toiset pajat tosiaan pyysivät älyttömiä korjaushintoja niin kokeilin (ensimmäistä kertaa!) käydä naapurimaassa. Tallinnan paja HITEH vaihtoi kyseisen auton moottorin kaikki hehkutulpat hintaan 220€ kuitilla ja takuulla. Töitä n 8 tuntia. Samassa on vaihdettu egr venttiili ja putsattiin sen putket. Alkuperäisten tulppien hinta 40 € /setti. Matkakulut/hotellikulut 100 €:n luokkaa. Purkua oli jonkinverran mutta hehkut lähti helposti. Asentajan mukaan Peugeotin tulpat katkee erittäin harvoin. Hitehilla on kuulemma konsteja tällaistenkin tapausten varalle. Hiteh asentaja on samassa tarkistaut auton muita osia ja antanut korjauskehotuksia. Pajasta jäi todella hyvä fiilis.
Jakohihnaremppa vesipumppuineen oli tehty aikaisemmin Nummelassa 280 € lla. Jakohinhasarja pumpulla maksoi 110 euroa.
Eli molemmat rempat yhteensä 740€.
Kannattaa hintoja kysellä.