Kirjoittaja Aihe: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa  (Luettu 1928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HKa

  • Vieras
307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« : 31.10.2016, 10:22:15 »
Auto: 2006 307 SW 1,6.

Moro,

Hommaattiin perheeseen juuri ensimmäinen Pösö ja aletaan siitä rakentamaan mieleistä. Aiemmin ruuvailtu etupäässä volkkareita, mutta nyt siis 'leijonan' puikoissa into piukeena.

Auton oikeassa etuajovaloumpiossa on kosteutta. Liekkö liike pessyt sitten vähän kovemmin, mutta vasen ajovalo näyttää kyllä normaalilta. Onko tällainen kosteuden kerääntyminen normaalia ja voiko tuon lasin tuosta irroittaa jotenkin kotikonstein ja vieläpä ehjänä  ;)

Näiden valoja on kehuttu hyvinä, mutta tuon toisen sumea lasi syö kyllä valokeilan tehoa. Normaalit H1 ja H7 näyttäs olevan - ei ksenoneita.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« Vastaus #1 : 31.10.2016, 12:13:03 »
Tuota, oman kokemuksen mukaan kosteuden kertyminen johtuu siitä että umpiossa oleva hengitys reikä on tukossa, en yhtään tiedä missä ne tuossa mallissa on, itselläni kun ei ko mallin kanssa ollut tuota ongelmaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« Vastaus #2 : 31.10.2016, 12:22:52 »
Tai sitten umpiossa on halkeama, reikä tai liimaus lasin ja takamuovin väliltä pettänyt.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« Vastaus #3 : 31.10.2016, 12:35:50 »
Tai autoa pesty liian kovilla painepesurin paineilla. C5:ssa saivat paikallisessa autopesulassa uudet umpiot huurtumaan, kun pesivät mielipuolisilla paineilla. Jätin käynnit siihen yhteen kertaan ja umpiot pysyi kirkkaina vuodesta toiseen.

Boxerissa on umpiot vaihtoiässä ja kostuvat välillä sisältä. Umpiot saa kirkkaiksi seuraavalla konstilla...auto käy, pitkät päällä ja esim. 2000W hiustenkuivaajalla lämmittää "muovilasia" edestäpäin. Umpion takana olevat luukut myös auki ja kosteus poistuu n. vartissa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

HKa

  • Vieras
Vs: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« Vastaus #4 : 31.10.2016, 15:19:50 »
Kiitos vastauksista! Umpiot näyttävät ehjiltä ja lasit ovat ulkopuolelta tosi siistit. Oikeinkin hyväkuntoisilta näyttävät.

Taidanpa tehdä sillä tapaa, että avaan polttimoiden takaa kannet, ja laitan sisätilan lämppärin sinne puhaltamaan. Toki myös ulkopuolelta voi sitä huurua koittaa kuumentamalla saada pois ja ilmaa vaihtumaan konehuoneen puolelle. Kommentoidaan tänne sitten jos ja kun onnistuu  :)

Monta muutakin kysymystä on herännyt autoon liittyen mm. vakkarin ajoittaiseen 'pois päältä tippumiseen', jakopään remminvaihtoon, kuskinpenkin lämppärinkorjaamiseen, alustasarjan laittoon, sisävalojen ledeiksi vaihtoon, ovipahvin irroitukseen rikkoutuneen verhoilukoukun poistamiseksi, suositeltuihin öljylaatuihin, takaspoilerin tilaamiseen + maalaus + asennus, alkuperäisten kaiuttimien päivittämiseen sekä Peugeot'in alkuperäisten alumiinivanteiden hankkimiseen, mutta ei tehdä tästä enempää Off topiikkia  ;D Paljon on löytynyt jo nyt tietoa vanhoista threadeistä ja kysytään sitten kohdennetusti lisää omissa topiikeissa.

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« Vastaus #5 : 01.11.2016, 07:32:46 »
Hengitysreiät puhallat paineilmalla auki. Ne löytyy umpion yläosasta/sivusta, vähän irroitat kehysmuoveja niin löydät varmasti.

HKa

  • Vieras
Vs: 307 - Kosteutta ajovaloumpiossa
« Vastaus #6 : 01.11.2016, 22:41:31 »
Suoritin tallissa parin tunnin sisälämppärituuletuksen polttimoiden ollessa pois umpiosta. Huurua ei juuri ollut mutta vesi jätti jälkeen nuhruisen jäljen tai saippuaa sisäpuolen pintaan.

Häätyy tsekata ne tuuletusreiät varalta, mutta myös googlettaa josko nuo umpion lasit voi rikkomatta käyttää irti. Niissä on ikäänkuin klipsit, mutta todennäköisesti ne on kai liimattu.

Ei olisi kalliita uudetkaan umpiot: http://m.topautoosat.fi/tyc-1501427.html

Lika on siis varmuudella sisäpuolella lasia. Ei auta hionnat tässä hommassa  :o