Kirjoittaja Aihe: 307 - Tehottomuus (HDi)  (Luettu 1662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tasupulami

  • Vieras
307 - Tehottomuus (HDi)
« : 16.02.2017, 11:17:25 »
Auto: 2006 307 SW 1,6 HDi 90 (DV6).

Autosta tehot hukassa. Vika ilmaantui moottoritiellä ensin tehojen nykimisenä ja lopulta kärkitehot kateissa kokonaan. Ei mene limb-modeen. Vikakoodeja oli mm egr:stä. Viat kuitattu pois. Ensihätiin haettu purkaamolta egr ja sopeutettu se diagboxilla.

Konetilan puolelta käyty mahdollisia vian aiheuttajia läpi, mutta ei mitään silmiinpistävää näkynyt.

Diagboxilla kattelin live-parametreja ja silmään pisti mitattu ilman virtaus joka pysyi samana liki koko kierrosalueen läpi noin 370 mg/isku. Voisko tuossa olla vika? Yläpuolella on ilman virtauksen ohjearvo, pitäisikö mitattu olla samaa luokkaa koko ajan?

Jos joku voisi heittää arvoja mitä pitäisi suurinpiirtein tulla mittalaitteilta niin olisin kiitollinen.

Terveisin

Tommi

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #1 : 16.02.2017, 11:29:34 »
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #2 : 16.02.2017, 13:46:50 »
Olisiko turbon säätösiivet jumissa?
Audi A4 Tdi Q

Tasupulami

  • Vieras
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #3 : 16.02.2017, 15:03:16 »
Kuuluuko turbon alipaineventtiilillä olla imu koko ajan, siis ennen sitä magneettiventtiiliä?

Kattelin ne letkut että on ehjät ja imemällä turbon alipainekello toimii. Sit kokeilin auton käydessä jatkopillillä kabinetin puolelle sitä imua ennen venttiiliä mutta ei tuntunut imua oikeen missään tilanteessa kaasua painamalla.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #4 : 16.02.2017, 17:30:35 »
Mangeettiventtiilillä tulisi esiintyä alipainetta koko ajan, jolla se voi säätää turbon siivistöä. Jos alipainetta on mutta mangeettiventtiili ei sitä välitä eteenpäin, niin venttiili on kaput. Paikoillaan ilman kuormaa vähän hankala testata... Tarkista kaikki alipaineletkut ja liitokset sekä säätimien kalvojen ehjyys vaikka imemällä letkuista. (jätkoletku on kätevä)

Tasupulami

  • Vieras
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #5 : 16.02.2017, 17:33:57 »
Juurikin siitä pillistä kokeilin missä oletettavasti pitää olla imu koko ajan.

Jos seurasin oikein niin letku meni jonnekin kuskin kohdalle tuulilasin alle.

Alipainepumppu kait toimii kun jarrutkin pelaa?

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #6 : 16.02.2017, 17:39:15 »
Ok. Toimiiko sinulla jarrut kevyesti? (tehostettu alipaineella) Jos eivät toimii kevyesti, niin alipainepumppuun katseet. Jos toimii niin alipainesäiliöön ja sen letkuihin tutustuminen. Valitettavasti 307:n konehuone ei ole tuttu, joten en osaa opastaa missä sijaitsee...

Tasupulami

  • Vieras
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #7 : 17.02.2017, 12:13:23 »
Jarrut pelaa.

Sisimmästä alipaineventtiilin liittimestä menee yksi pilli moottorin päälle ja siinä on joku suodatin päässä. Osaatteko sanoa sen tarkoitusta?

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 307 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #8 : 17.02.2017, 17:14:42 »
Se suodattimellinen letkunpää on alipäinesäätimen korvausilmaa varten, eli kun säädintä vedetään moottorin alipaineella ja kun se päästetään, niin jostain pitää tulla korvausilmaa jotta säätimen kalvo voi liikkua takaisinpäin. Nuo pikku suodattimet kannattaa silloin tällöin putsata.