Kirjoittaja Aihe: 407 - Nykii (HDi)  (Luettu 16724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

abel

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #45 : 28.01.2018, 09:16:45 »
Onko se paine"pyyntö" riippuvainen härvelin vauhdista? Aattelin kun 1-3 vaihteella kiertää kivasti, samoin tyhjäkäynnillä. Voiko sillä polttoaineen laadulla olla merkitystä?

Mutta, kai se on paras ajaa auto sähkö-Boschille. Joku bluetoothlukija mulla on mutta niistä ei taida tässä kohtaa olla apuja kun pitäisi saada ajossa tietoa..
« Viimeksi muokattu: 28.01.2018, 10:07:58 kirjoittanut abel »

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #46 : 28.01.2018, 11:40:52 »
Painepyyntöön ei nopeus vaikuta, vaikuttaa mm. Pyydetty vääntömomentti, moottorin kierrosluku ja olikohan ilmamäärä.. jos on suomalaista dieseliä tankissa niin ei vaikuta, kaikki täällä myytävät dieselit täyttävät EN590 vaatimuksen ja sen mukaan moottori on suunniteltu toimivaksi.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

abel

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #47 : 28.01.2018, 13:01:47 »
Ok. Sehän sen sitten selittää että kevyellä kaasulla pelaa kivasti ja pienillä vaihteilla vähän raskaammallakin kaasulla. Eipä siinä muu enää hämmennä muuta kuin että miksei auto herjaa mitään faultteja.

abel

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #48 : 28.01.2018, 13:30:37 »
Onko raadilla siihen vielä mielipidettä että jos painetta piisaa niin mihin sen jälkeen katseet olisi hyvä kohdistaa?

abel

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #49 : 07.02.2018, 23:51:15 »
Vaihdoin polttoaine- ja ilmansuodattimet ja otin ilmat pois huolella.. Otin kaasuläppäkotelon auki ja näky oli säälittävän ahdistava. Mustat mönjät pois siltä osin kuin pystyi, huolellinen anturien putsaus ja testilenkille. Pitkästä aikaa näin vaihde päällä kierroksen 4000.. hieno auto, tehokas ja sporttinen.

Sen verran likainen oli kaasuläppä että siellä taisi olla vika.. Tai sitten joku pa-puolella vuotaa ja saa ilmaa.

Suodattimia ei ainakaan kolmeen vuoteen ollut vaihdettu, että sen puolesta oli jo aikakin. Katsotaan miten tilanne muuttuu kun pösö saa vähän kilsoja.

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #50 : 07.10.2018, 13:43:12 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi.

On nyt muutamaan kertaan alkanut pösö nykimään ihan kunnolla, nykiminen on tyyliin "nokka-hakkaa-rattiin". Ilmeentyy kutakuinkin jotain 800km välein mikä viittaisi siis loukun polttoon.
Mitään vikakoodeja ei anna, polttoainesuodatin vaihdettu 3000km sitten, hiukkasloukku puhdistettu parisen kesää sitten ja kulutuskin on ok 4.9L/100km matka-ajossa.

-Nykimisen aikaan tyhjäkäynti humpaa satoja kierroksia, konetilasta kuuluu jotain hurinaa ja samalla puskee ihan kivasti sinertävää savuakin hetken.
-EGR tulpattu jo aikoja sitten
-Monesti menee hermo ja tulee runttastua kaasu pohjaan iso vaihde silmässä, tällöin nykiminen ei ole niin pahaa mutta sen huomaa kyllä, aina nykäisyjen tienoolla konehuoneesta kuuluu selvä "TSUH-HUH TSUH TSHUH" Löysääkö turbo jostain syystä painetta? Miten tässä on turbon paineiden ohjaus miten ylipaine löysätään pois? mekaanisesti? hukkaportti? Yks mitä mietin päästääkö jostain syystä palopaineita imusarjan puolelle mutta tuntuu hiukka oudolta nelarissa  ::)

On sitten rasittava vika. kuntoon se on saatava. ::)

TEMP_ARKISTOON

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #51 : 26.11.2018, 20:51:51 »
Vika löytyi ja luultavasti korjattu. Eli alipainejärjestelmässä vika. Ilmastoinnin kompuran yläpuolella on alipainemoottori? josta lähtee kaksi alipaineletkua kaasuläppäkotelolle. Näistä alemmalle kellolle menevä letku oli murtunut alipainemoottorin lähellä. Tämä liittyy polttoprosessiin, Polton aikana tämä systeemi ohittaa välijäähdyttimen ja ajaa kuumaa turbon ilmaa moottoriin. Nyt siellä on ollut polton aikana molemmat perhosventtiilit hetken kiinni, jolloin moottori ei ole saanut ilmaa ja nykiminen on johtunut tästä. 8)

Jormaheikki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #52 : 06.07.2020, 16:51:55 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi (200 000 km).

Pätkii pintakaasulla 1300-1800rpm, sekä paikallaan kierrätettäessä samoilla kierroksilla. Joku väitti että kannattaa tulpata egr, mitä sanoo viisaammat? Myös jos polkaisee paikoillaan kaasua niin kierrosten pudottua hörähtää..

Jormaheikki

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii (HDi)
« Vastaus #53 : 07.07.2020, 18:57:09 »
Vastaan itselleni.. Egr poistettiin käytöstä ja auto muuttui täysin. Kiihtyvyys ja alavääntö parani, nypytys tiessään ja kulutuskin tippui✌️