Kirjoittaja Aihe: 3008 - Kytkimen toiminta (HDi)  (Luettu 3177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
3008 - Kytkimen toiminta (HDi)
« : 12.07.2012, 00:23:35 »
Auto: 2009 3008 1,6 HDi 110 Sport, ajettu: 64 000 km.

Vika vai ominaisuus? Kytkinpoljinta painettaessa tuntuu moottorin tärinä polkimessa kohdassa, jossa kytkin alkaa irrottamaan / painelakeri painuu asetelmaa vastaan. Kytkin ei luista ja muitakaan oireita ei ole. Tärinä tuntuu niin kauan kuin edelläkuvatusti poljinta painaa. Normaalisti sen huomaa lähinnä liikkeelle lähdettäessä, kun hiukan joutuu luistattelemaan joustavan lähdön vuoksi. Isommilla pykälillä vaihto niin lyhyt, että sitä ei huomaa.

Boston

  • Vieras
Vs: 3008 - Kytkimen toiminta (HDi)
« Vastaus #1 : 13.07.2012, 16:04:35 »
Itse olen huomannut myös ko.ilmiötä varsinkin kun joutuu lähtemään liikennevaloista jonkun matelian perään ja ei voi käyttää normaalia reipasta liikkellelähtöä. Muulloin ongelmaa ei ole. Itse olen myös miettinyt sitä, että esim. oma pösöni 308 SW 136 HDI (DW-10) on varsin painava auto, 1575kg omapaino ja massa ajokunnossa 1650kg joten reippaampien kierosten käyttö liikkeele lähtiessä suotavaa, pitakaasulla juuri ilmenee tärinää kun kone meinaa tukehtua.

P.S. 308 SW 136 HDI peltikattosen omamassa 1473kg ja panoraamakatolla (-5 kg peltikattosta kevyempi kattorakenne) 1575kg. Mistä ne reilut sata kiloa tulee? Ei ainakaan erillispenkeistä, ne on tosi kevyet. Tämä vain omana ihmetyksenä, aihehan oli tärinä kytkimessä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 3008 - Kytkimen toiminta (HDi)
« Vastaus #2 : 13.07.2012, 17:50:56 »
Tavaratilassa eroa tuossa sw ja wagon mallissa. Esim tupla lattia ym. Vahvistettu.
Peugeot 3008 hybrid

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 3008 - Kytkimen toiminta (HDi)
« Vastaus #3 : 13.07.2012, 18:41:39 »
Paljonkos ves-kun 3008:ssa on kilometrejä? Ainakin itseäni kiinnostaa aina kytkimeen liittyvissä kysymyksissä, vaikken välttämättä vastata osaakaan

Tuo oma yksilö, olkoonkin että 2Tronic, teki vanhalla kytkimellä tuota ravistusta, kun lämpeni esim. monien valo-/ruuhkalähtöjen ja valuttamisten seurauksena. Ravistus tuli aina samassa kohtaa liikkeelle lähteissä, kun kytkin tarttui kiinni, mutta eihän sitä pystynyt tahalleen tekemään, kun robotti hoitaa kytkimen. Asetelman jouset siellä ilmeisesti antoivat kuumana sen verran periksi, että kävi täryyttämään. Saattoihan tuo jo 200tkm ajettu robottikytkin olla muutenkin loppu.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 434
Vs: 3008 - Kytkimen toiminta (HDi)
« Vastaus #4 : 14.07.2012, 00:15:00 »
Ei saanut enään muokattua aloitusviestiä, mutta 64 tkm. ajettu ja vasta käytettynä hankittu. Olisko kokemuksia vasta n. 500 km ajosta. Viimeisten testien mukaan värinä on ihan selkeästi koneen liikkeen mukainen. Alkuun mietin mahdollsita painelaakerivikaa, mutta ilmeisesti tämä ei ole vaarallsita. Täytyy seurata tilannetta. Tunne ei siis ole niinkään ravistava vaan ihme tärräys polkimessa jota ei normaaleissa/muissa kytkimissä ole vastaan tullut.

Takuu on vuoden päällä joten ei sen puoleen hätää. Voishan tota kumminkin mielenrauhan vuoksi käydä huolossa esittelemässä.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 3008 - Kytkimen toiminta (HDi)
« Vastaus #5 : 14.07.2012, 00:39:46 »
Jos pelkkää polkimeen välittyvää tärinää, niin 307 SW 110HDi teki juuri uusitulla kytkimellä 75tkm minulla olon ajan tuota koko ajan, enkä osannut olla huolissani, kun ei ainakaan 307:ssa ollut millään lailla fyysisesti kytkimen toimintaan vaikuttava omituisuus.