Tarkastelin lisää putkia, minkä nyt taskulampulla näki. Kiitos kuvista. Selvensi ja stressitasoa pudotti (kauheiden kustannusten pelosta). Kyseessä muistaakseni EW10A moottori ja vasemmalta ohjaus, kuvassa letku nro 2 joka on siis märkä öljystä ja koska se yhtyy metalliputkeen nro 4 heti piilouduttuaan muovien suojiin on kyseessä ilmeisestikin vain klemmariliitoksen vuoto joka on sinne ylöspäin kiivennyt kapillaarin ansiosta. Huomenna pääsee käymään nosturilla ja varmentamaan/korjaamaan asiaa. Eräässä edellisessä 406 pösössä ampui irti asti putket pakkasella samankaltaisesta liitoksesta. Silloin lienee syy ollut vanhat nesteet, vettä seassa. Nyt vuoto on kuitenkin vähäisempää ja ne öljytkin on huoltokirjan mukaan vaihdettu vähän aikaa sitten.
Noita hydrauliikkaletkuja tuli tehtyä aikanaan itsekin joidenkin autojen ohjaustehostimiin työn puolesta, mutta katsastusinsinööri taisi olla jo silloin erimieltä niiden laillisuudesta. Paluu puoli, ei tietysti paineet pitäs olla kovat kun klemmari liitoksiakin on.