Kirjoittaja Aihe: 308 - THP-moottorin jakopää  (Luettu 13922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #15 : 11.08.2017, 11:48:24 »
Eihän se itse ketjun vaihto maksakaan paljoa, mutta jos laittaa kaikki rattaat, ohjaimet kiristimet yms uudet myös niin sillon ollaan päälle tontissa.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #16 : 11.08.2017, 18:43:50 »
No eiköhän toi auto jää itelle. Joten niitä vikoja ootellessa... vertaillu yhtä sun toista autoo eikä näytä oikee mikää olevan tällä hetkellä "viaton" auto

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #17 : 11.08.2017, 20:56:07 »
Kysy täältä sitten apua jos jotain yllättävää tulee, niin ei tarvitse olla yksin mahdollisten murheiden kanssa?  ;)

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #18 : 11.08.2017, 20:58:59 »
Tämä selvä. :)

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #19 : 12.08.2017, 11:55:33 »
Kuuntelin kylmäkäynti ääntä nii käynnistyksen yhteydessä korahtaa kovaa... Sitten kun kierrokset tasaantuu niin kuuluu metallinen rohinaa vaimeasti Jakopään puolelta. Auto kylmänä tyhjäkäynnillä pätkii ihan kuin joku löisi välillä vasaralla autoa kovaa... Liekkö se ketju jo venynyt? Lämpösenä ei pätki ja kone käy kuin unelma.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #20 : 12.08.2017, 22:19:28 »
Jos raaskit ostaa tällaisen....

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Stetoskooppi-2000018564/

....niin sillä voisi kuunnella tarkemmin tuleeko ääni jakopäästä. Vasaran isku on tosi kova ääni, outo juttu.

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #21 : 12.08.2017, 22:33:25 »
Ei ääni, vaan tyhjäkäynti pysyy mittarissa tasasena ja tuntuu kuin joku löisi autoa vasaralla, ei ääni vaa samanlainen nytkäytys. :D

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #22 : 13.08.2017, 11:45:20 »
Eli vasaran lyönnit nytkäytys ja kone korahtaa kylmänä käynnistäessä + kuuluu naputus kunnes kone lämpeää hieman (5minuuttia) Auto on jo menossa tutkimuksiin tuosta tyhjäkäynnin nykimisestä , olisiko aihetta samalla tarkastuttaa jakopää?

lämpösenä kehrää kuin kissa

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #23 : 18.08.2017, 16:46:11 »
Mitenhän muuten jotkut varsinkin sitikan THP koneet on kestäny jollain 250 tkm (on meinaa monia myynnissä 150-250tkm välillä)? Onko niillä joku eri systeemi muka?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #24 : 18.08.2017, 17:41:15 »
Samat systeemit ja kestäähän ne, jakopää pitää vain huoltaa tavanomaista useammin. Eihän ne koneet varsinaisesti rikkoudu, mutta tehot katoavat ja vikavalot syttyvät kun ketju venyy, jakopään kilkkeiden vaihdolla matka jatkuu taas.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #25 : 18.08.2017, 17:43:15 »
Mielenkiintoista. Meneekö sitten takuuseen? (tuolla oli 7 vuotta vanhojakin tosiaan...) Itsellä on nytten samaa ongelmaa. Katsotaan mitä kertovat syyksi kun tutkivat

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #26 : 24.08.2017, 22:26:00 »
Käytin korjaamolla (en osaa piikkiin...) totesta ettei mitää poikkeavaa löytynyt sillä kertaa. Taas lähti äsken käyntiin kuin diiseli, annoin lämmetä 1,5 - 2 minuuttia tyhjäkäyntiä. Sen jälkeen annoin varovasti "kenkää" 3500 kierrosta ja päästin laskemaan kierrokset alas. Aikamoinen rohaus kuuluu kun kierroksen alkaa laskemaan, ketju kummittelee edelleen?? Seuraavaksi sitten merkkiliikkeeseen tutkimukseen?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #27 : 28.08.2017, 09:26:27 »
On se ketju venynyt jos rohahtaa 2500-3000 kohdalla, kaasulla hakee kierroksia siinä kohdin niin löytyy yleensä ääni.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Baabel

  • Vieras
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #28 : 28.08.2017, 16:28:55 »
On se ketju venynyt jos rohahtaa 2500-3000 kohdalla, kaasulla hakee kierroksia siinä kohdin niin löytyy yleensä ääni.

jep pitää viel olla yhteydessä kuluttajavirastoon... mitä mieltä ne on meneekö virhevastuun piiriin :) mutta kylmänä tekee juuri tuota noilla kierroksilla... lämpösenä pelaa täysin... käynnistäessä välillä käy helvetin huonosti ja äänekkäästi... sitten alkaa pätkiminen valoissa... liekkö jo venyny sen verta että ajoitukset pielessä kun pätkii?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - THP-moottorin jakopää
« Vastaus #29 : 28.08.2017, 18:30:00 »
Jos myyjän piikkiin on jo käyty korjaamolla tästä ja mitään ei löydetty / osattu löytää, niin eikö silloin myyjä ole jo myöntänyt olevansa vastuussa tuosta. Itse en odottaisi tuon pahenemista, koska remonti ei siitä halvemmaksi muutu, jos jatkaa vaan ajamista. Myyjälle pitää antaa mahdollisuus korjata/korjauttaa tuo vika, jos ei sitä mahdollisuutta halua käyttää, niin sitten maksaa myöhemmin. En nyt toki tässä tapauksessa tiedä auton historiaa, että onko myyjällä vielä jotain vastuuta vai ei.