Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiitos, linja on sama kuin aikaisemminkin, kenelle tahansa, mitä vaan voi sanoa kunhan on omaa kokemusta. Kuulopuheet voi tietty kirjoittaa, mutta niissä pitää olla vähän varovaisempi. Turha ilkkuminen ja v****ilu voidaan jättää väliin.

Tossa kyselin monesta suunnasta tästä, merkkiliikkeistä osattiin kertoa että sen jälkeen kun sw päivitys tuli niin ei ole pösön korjaamoille tullut enää samaa tahtia tulppavammaisia. Vikavalo sen sijaan syttyy erittäin herkästi, mutta sillä on käsittääkseni yritetty välttää konevaurioita. Kuten sanoin, se on selvää että takaisin kierrätys (EGR) on softassa jotenkin perseellään, huohotuksen rakenteessa on jotain mätää koska nyt jo tsb ohjeessa on venttiilikopanvaihto, tosin suomessa ei kuulemma ole niitä juuri vaihdettu koska uutta osaa ei saa, väittävät jopa että uusi osa on samanlainen kuin vanha.

Maahantuojalta sain vastauksen toimitusjohtajalta, hän suhtautui asiaan ihan asiallisesti, automyyjä oli samoilla linjoilla, kyllä auto pitää kuntoon saada, käyttämäni merkkiliikkeen kanssa keskustelu on järkevää eikä sinällään osaamisessa ole mitään ongelmaa. Maahantuojan jälkimarkkinointi ymv tekninen puoli ei ole vielä vastannut mitään, ehkä ensiviikolla.

Mun mielestä kaikkien joilla on ollut ongelmia tulee kysyä onko nyt tehdyt toimenpiteet korjaus jolla taataan ettei sama vika toistu, vai onko se vain ongelman siirtämistä, kysykää sitä auton myyneeltä ja autoa huoltaneelta. Jos ei ala kiinnostaa niin sitte maahantuojan kimppuun, varsinkin jos olette ensiomistajia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Simplicitas

  • Vieras
Jatkan tähän ketjuun, vaikka omat viestit on siirretty tuohon sytytystulppaketjuun.

Oma 308 (130 manuaali) oli siis moottorinvaihdossa viimeviikolla. Vikadiagnoosia kun katsoin niin  1 mäntä oli sulanut. Eli mitä ilmeisemmin tuo oli syynä myös siihen, että niitä tulppia meni, kun pytty kävi kuumana.  Onko muilla tietoa mikä vaihdetuissa moottoreissa on ollut sitten vikana? Itse nyt odotan vähän kauhunsekaisin tuntein kauanko tuolla taas voi ajaa ennen kuin alkaa uudelleen näyttää noita merkkejä..

Vaihto meni sinänsä hienosti ,ettei siitä itselle tullut mitään kustannuksia vaikka takuu oli jo ummessa. Sain vielä sijaisautonkin myyjäliikkeen piikkiin tuoksi kolmeksi päiväksi mitä auto oli pajalla. ärsyttävää, kun tuo moottori on kyllä toimiessaan edelleen mielestäni vertaansa vailla. Vääntöä ja tehoa ainakin omaan käyttöön ihan riittävästi. Omalla kaasujalalla tuo kyllä syö taajamassa aika paljon.. Öljyä ei vanhakaan moottori kyllä syönyt missään kohtaa, enkä kertaakaan joutunut sitä vaihtovälillä lisäämään. Nyt on sitten kova paikka miettiä pitääkö tuon nyt uudella moottorilla ja luottaa että se toimii, vai koittaako nyt hankkiutua tuosta eroon. Olisi tosiaan maahantuojankin edun mukaista koittaa julkaista jtn infoa näistä, koska ei tässä toista Puretechiä kovin äkkiä tulisi hommattua, vaikka tuo 3008 muuten kiinnostaisi. Miten se uusi "THP", vieläkö siinä jakopää leviää?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
"Uusi" THP on aina vähintään 180 heppainen ja sen alle on tullut 1,2-litraisesta Puretechistä 155 hv versio. Ei vielä Peugeotissa, mutta tulossa on. Alkaa ainakin itselläni luotto mennä niin totaalisesti, että päätin ottaa aikalisän autonhankinnassa.

-MH-

  • Vieras
Mun mielestä kaikkien joilla on ollut ongelmia tulee kysyä onko nyt tehdyt toimenpiteet korjaus jolla taataan ettei sama vika toistu, vai onko se vain ongelman siirtämistä, kysykää sitä auton myyneeltä ja autoa huoltaneelta. Jos ei ala kiinnostaa niin sitte maahantuojan kimppuun, varsinkin jos olette ensiomistajia.

Etsin jo aiemmin maahantuojan yhteystietoja. Maahantuoja taitaa olla Auto-Bon Oy, mutta tarkempia yhteystietoja ei löydy. Olisiko antaa tarkempia yhteystietoja?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
...Kaikki päälliköt ovat siis uusia, joko bassadonen listoilta tai esim nämä uudet nimet:

"Satu Salomaa toimii jatkossa myyntijohtajana. Satu siirtyy Delta-Auton vähittäiskaupan automyynnin aluejohtajan tehtävästä. Satu on aiemmin vastannut pitkään Subarun maahantuonnista Suomessa.
Ben Sundholm toimii jatkossa jälkimarkkinointijohtajana. Ben siirtyy Delta-Auton vähittäiskaupan jälkimarkkinoinnin aluejohtajan tehtävästä. Ben on aiemmin työskennellyt Delta Motor Groupin maahantuonnissa jälkimarkkinoinnin johtotehtävissä sekä sitä ennen Maan Autossa.
Asko Kettunen toimii jatkossa tuotejohtajana. Hänen vastuualueeseensa kuuluu kaikkien kolmen merkin tuotteiden hallinta ja malliston suunnittelu. Asko siirtyy Hyundai Motorsin tuotepäällikön tehtävästä.
PR-Päällikkönä aloittaa 1.8. Katja Ruuskanen. Katja siirtyy Levi Strauss & Co:lta Brysselistä. Autoalan kokemusta Katjalla on mm. BMW:n organisaatiosta."

Tosta voi valita vaikka jälkimarkkinointijohtajan, vaikka en itse ainakaan saanut häneltä mitään vastausta, vielä...   

...Samalla Veho luopuu Peugeotia maahantuoneen, perinteikkään Maan Auto Oy:n liiketoiminnasta ja Peugeotin maahantuonti tulee osaksi Auto-Bon Oy:tä. Yhtiön toimitusjohtajana on 1.5.2017 aloittanut Markus Vuolle."

Lähde: peugeot.fi
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Simplicitas

  • Vieras
Jos (ja ilmeisesti kun) nämä ongelmat ovat nakutuksesta johtuvia, auttaisiko 98 käyttäminen...?

juusoh

  • Vieras
Asia etenee, uusi moottori asennettu, LänsiAutoa reklamoitu ja vastaus oli:"Moottoreita on erilaisia ja myös niiden hinnat ovat.

Kyseessä on kuitenkin uutena vain reilun kahdenkymmenentuhannen auto. Joten emme voi verrata esim. Johonkin audi A6 joka maksaa kolme kertaa enemmän, jolloin oletettu moottorin elinikäkin olisi korkeampi. "

Heh he, jos Peugeot 308 puretech moottorin elinikä olisi tuo 55 000 km, niin loppuisi myynti heti

Simplicitas

  • Vieras
Siis jouduitko maksamaan tuosta koneesta joka laukesi 55tkm kohdalla :O?

JiiSHoo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
En pidä itseäni Internetin ihmelapsena, mutta ihan kohtuu googlettajana kuitenkin.
Miksi en siis löydä ulkomaisilta foorumeilta (ainakaan englanninkielisiltä) juurikaan mainintoja tästä samasta ongelmasta, joka täällä Suomessa nostaa päätään yhä enemmän ja enemmän? Luulisi että tämä olisi päivänpolttava aihe muuallakin Euroopassa, missä näitä Puretech-koneita on vaikka millä mitalla.

Jos joku on löytänyt, niin laittakaa linkkejä.

altejtu

  • Vieras
Viitaten juusoh viimeisimpään postaukseen.
Vastaava kokemus vaimon 308:n maalivioista. Takuukäsittelijän kanssa neuvottelu meni siihen että hän poltti päreensä kun yritin saada perusteluja siihen miksi maali kupruilee pösössä muttei samanikäisessä ja samalla huolenpidolla olleessa volvossani. Lopulta vetosi siihen että se kestää kun se on volvo,  kuvaa hyvin sitä että eivät itsekkään luota myymiinsä autoihin. No ei sen puoleen ei se volvokaan ilman ongelmia ole ollut, asiakas palvelu on kuitenkin ollut asiallisempaa. Todennäköisesti perheeseen ei enään koskaan tule yhtään pösöä, sen verran huonoa on tuo laatu ollut joka saralla.  Tämä foorumi on oikestaan parasta mitä kyseiseen automerkkiin voi yhdistää.

Simplicitas

  • Vieras
Itselläni taas nyt aika toisenlaisia kokemuksia. Näitä moottoriepisodeja lukuunottamatta tuo auto on kyllä ollut todella luotettava ja vähävikainen mielestäni. Eikä minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia maalauksen kanssakaan. Nuo on kyllä sellaisia kommentteja molemmat, että liike kannattanee käräyttää tuonne maahantuojan suuntaan, he tuskin katsovat kovin hyvällä tuollaisten sammakoiden päästelyä.. Eikä tarvitse ihmetellä sitten sitäkään, miksi Peugeotin maine ei tuosta parane, vaikka ehkä aihettakin olisi.

altejtu

  • Vieras
Tämä takuukäsittelijä oli maahantuojan edustaja, paikallinen edustaja kun ei halunnut asiaa enempää käsitellä. Loppujen lopuksi maahantuojan pr-edustaja pyyteli anteeksi asian huonoa käsittelyä. Lupasivat tarkistaa asiakaspalvelun toimintatapoja. Maalivikoja ei koskaan korjattu heidän puolestaan, heidän osallistumisensa olisi ollut neljäsosa kustannuksista. Hoidin asian itse tekemällä ja sain itseä tyydytävän tuloksen murto-osalla heidän ehdottamistaan kustannuksista.  Jäi se kuva että heidän oli tarkoitus tehdä bisnestä toimittamansa tuotteen vikojen korjauksella.  Kyseessä oli konepellin ja takaluukun sisäsaumat.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
En pidä itseäni Internetin ihmelapsena, mutta ihan kohtuu googlettajana kuitenkin.
Miksi en siis löydä ulkomaisilta foorumeilta (ainakaan englanninkielisiltä) juurikaan mainintoja tästä samasta ongelmasta, joka täällä Suomessa nostaa päätään yhä enemmän ja enemmän? Luulisi että tämä olisi päivänpolttava aihe muuallakin Euroopassa, missä näitä Puretech-koneita on vaikka millä mitalla.

Jos joku on löytänyt, niin laittakaa linkkejä.

Sitä minäkin tässä jo aikemmin kysyin..  :o
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Koska Neste ja Mercedes palaa uutisotsikoihin ja kertoo miten ne korjasivat tilanteen polttoaineen suhteen? Meinaan ne piezo-suuttimet on mielestäni Puretechissä myös, siksi tuo kiinnostaa...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tosta voi valita vaikka jälkimarkkinointijohtajan, vaikka en itse ainakaan saanut häneltä mitään vastausta, vielä...   

Eipä herraa näytä kiinnostavan vastaaminen, no se ei kyllä yllätä yhtään. Pitää varmaan sotkea kuluttajaviranomainen mukaan tähän, sitte on pakko vastata.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.