Kirjoittaja Aihe: 206 - Moottorin ja vaihteiston kiinnitys osittain auki  (Luettu 1519 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ace74

  • Vieras
Auto: 2003 206 1,4 XR.

Huomasin, että autossa on moottorin ja vaihdelaatikon välillä on noin 5 mm:n rako. Kun moottori on käynnissä, niin rako elää kierrosten noustessa ja kun kytkimen painaa pohjaan, kuuluu sieltä vikinää. En ole vielä tarkemmin tutkinut tilannetta tarkemmin, onko sieltä esim. pultteja tippunut. Autoon oli kyllä edellinen omistaja tehnyt kytkinrempan, onkohan jäänyt pultit kiristämättä.

Ace74

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin ja vaihteiston kiinnitys osittain auki
« Vastaus #1 : 28.07.2017, 21:01:04 »
Moottori täristää ihan reilusti, kun se on käynnissä. Myös jäähdytin ja vaihdelaatikkokin tärisee todella paljon... Olisiko joku tukikumi rikki?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 206 - Moottorin ja vaihteiston kiinnitys osittain auki
« Vastaus #2 : 28.07.2017, 21:44:48 »
Ei kannata ajaa enää yhtään! Minulla oli vastaava juttu 309 1.4:ssa, ed.omistaja oli tehnyt kytkinrempan ja oli mennyt siinä yksi pultti poikki ja sitten myöhemmin oli löystynyt tai oli jäänyt löysälle toinenkin pultti, teki tuon raon kanssa ja ajoin liian pitkälle jolloin tasauspyörästö hajosi, kääntyi vaikeasti ja lopulta öljyt vaihteistosta ulos ja auto meni siitä sitten paaliin.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2017, 21:50:25 kirjoittanut PgPete »
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Ace74

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin ja vaihteiston kiinnitys osittain auki
« Vastaus #3 : 30.07.2017, 15:10:03 »
Auto on taas kunnossa... Vaihteiston alaosasta oli yksi pultti hävinnyt ja toinen oli löystynyt. Puuttuva pultti pitää samalla myös pakoputken kiinni vaihdelaatikossa. Kytkimen vikinä jäi, mutta vaimeni huomattavasti. Olisi aikaisemmin pitänyt huomata tuo vika, mutta parempi näin, nyt auto toimii kumminkin hienosti.