Kirjoittaja Aihe: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)  (Luettu 6792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)
« Vastaus #30 : 17.11.2013, 11:24:45 »
Älä höpötä olemattomia. Olen tehnyt saman kattihomman ja samanlaiseen autoon kuin englishman (paitsi kova laatikko) ja ajoin sen jälkeen yli 50tkm ei mitään eroa ollut eikä tullut.

No sinulla on mielipiteesi, tiedossa toki on, että persdyno(tm) on luotettavin ja tarkin. Eroa on esimerkiksi jo siinä, kuinka syvään sitä oikeaa poljinta joudut painamaan, jotta saat moottorista liikkellelähtöön vaadittavan momentin - ero ei tietenkään pienillä pyörintänopeuksilla ole iso, sillä moottorin tuottama tehokin on pieni, mutta eroa on. <- piste.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Vs: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)
« Vastaus #31 : 17.11.2013, 11:31:32 »
Eikös se poirotti puhunutkin normaali ajosta johon tuskin dynamometri ajelut kuuluu.Ei se väliseinä normaali ajossa vaikuta niin paljon tehoon tai kulutukseen kuin esim rengaspaineista ja oikeasta ajotyylistä huolehtiminen.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)
« Vastaus #32 : 17.11.2013, 14:00:22 »
Eikä pelkästään mielipide vaan myös kokemusta "väliseinällä ja ilman". Sellaista fakiiria ei olekkaan joka tuosta eron persdynollaan löytää normaalissa autoilussa.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)
« Vastaus #33 : 03.09.2018, 10:24:12 »
Ei ollu minunkaan varaosakatissani väliseinää. Olen noita virtauksia entisessä elämässäni mallintanut niin kyllä tuo virtausohjain vaikuttaa . Mutta mitä katoin noita katteja niin lähdöstä puuttuu supistaja. Lisäksi ostin katin painon perusteella. Tämä katti on kuusi kiloa ja muut ovat noin neljä kiloa. Ostamani katti on huomattavasti pitempi ja ainakin persdynamo kertoo tehojen lisääntyneen jos lisääntyi äänikin. Eli tuntuu että on tarkoituksella alkuperäinen tehty kammiomaiseksi. Minun pitää vielä katsastaa ja minulla n päästöt ennen muutosta niin pääsee vertaamaan mitä se katti vaikuttaa. Nyt oli kierroksilla Hc sata ja joutokäynnillä 120. Olisi varmaan mennyt läpikin mutta kun autosta oli öljypohjan tiiviste vuotanut ja öljyä oli vain tippa pohjalla niin sehän ei tiivistä sylintereitä. Minä en tiennyt tuosta mitään. 

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)
« Vastaus #34 : 03.09.2018, 23:36:41 »
Missä jalometallit on? Eikö tyhjä pönttö ole tavallinen äänenvaimennin?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Katalysaattori (XU10J4R)
« Vastaus #35 : 04.09.2018, 22:06:10 »
Sitähän minäkin äimistelin nin ko entinen lehmä. Mitä siinä on oikein tapahtunut. Kun ei ole väkivallalla irrotetut niin mihin ne on haihtuneet. Olenhan minä tietenkin välissä kaasutellutkin kun ei niitä kameroita ole ollut. Mutta että ei siellä ollut yhtään mitään. Kyllä minä sen tiesin että seillä on reikä kun vaihdoin takaputken niin työnsin koivun varvun pakoventtiiliin saakka vai menikä se männänpäälle saakka ko oli vaikea vetaa takaisin. Mutta ajattelin että siellä on jokku retaleet seinillä. Onko se sitten kun on pikataipaleella ajanut bensaa suonissa niin ne on lentäneet ojanpenkalle?