Auto: 2004 406 2,0 HDi 110.
Itsellä on ongelmana, että kaasupohjassa 3000rpm jälkeen alkaa meno hidastuun, eli nyöksähtää ja sit pikkuisen vetää ja nyöksähtää ja vetää ja nyöksähtää. Veto on vajaata muutenkin siellä isommilla kierroksilla ja nimen omaan lämä tiskissä. Vika alkanut pikku hiljaa ja olenkin luullut, että alkaisko railin paineet käymään vähiin täyskaasulla ja tänään kävin luetuttaa vikakoodit niin oli seuraavat:
- P2299 kaasupolkimen asennon signaali, kaasupoljin juuttunut.
- 04004 unknow fault code
- P0235 Turboahtimen painesignaali, oikosulku akun+ napaan tai arvo liian korkea
- P0100 ilmamäärätunnistin, avoin/maavuoto
- P0571 jarrukatkaisin ei signaalia
Ne kuitattiin pois ja koe käytön aikana ei syttynyt vikavaloa mutta kun lähdin kotiin päin niin alkoi palaan ja en vihtinyt kiepata takas. Egr on mulla ollut pois käytöstä ja kun turbo alkoi olla semmoinen että tuli vasta mukaan 3000rpm jälkeen niin vaihdoin siihen egr solenoidin. Se vika meni sillä ohi niin viittaisko toi ahdin koodi siihen ja kyllä se ahtoputkikin kerran luiskahti pois kesken ajon.
Miten mitataan ilmamassamittari toiminta ohmit ja mistä navoista? Olis kyll tarkoitus käydä siellä uudestaan luetuttaa viat josko se sit selviäsi mutta sekin maksaa jos vaan tietäs miten IMM testataan kotona. Yleismittaria ei ole mutta eiköhän töissä sähkäri sen verta katso.