Auto: 1999 406 GW 2,0 (EW10J4, n. 300 000 km).
Toisinaan tyhjäkäynti jää 1500RPM paikkeille huutamaan. Oire ei ole aina, mutta tyyliin joka toinen päivä. Joskus kun hetken odottelee niin kierrokset saattaa laskea normaaliin tyhjäkäyntiin. Auto kyllä käy tosi nätisti, mutta tyhjäkäynti jää korkealle.
Seuraavia yritetty;
Kaasuvaijeri ei takertele. Joskus käy myös niin että tyhjäkäynti nousee normaalista korkealle vaikka kukaan ei istuisi kuskin paikalla, eli ei kaasupoljinjohdannainen vika?
Moottorin ja ulkolämpötilan ei ole väliä, +30 tai pikkupakkanen, ei väliä. Myöskin joskus heti kylmänä käynnistettäessä huutaa, joskus ei, joskus ajon jälkeen, joskus ei.
Tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin ja sopeutin, ei ollut vaikutusta.
Irrottelin koko kaasuläppäkotelon ja putsailin sen sekä liittimet sen ympäriltä, samalla oli akku irti yön yli. Tämän jälkeen toimi muutaman kuukauden moitteetta. Nyt koitin samaa temppua uudestaan, mutta ei vaikuttanut enää millään tavalla.
Peugeot planetilla koitin lukea anturidataa mutta vika ei tietty juuri silloin ollut päällä ja kaikki näytti suht järkevältä tietty sillon. Auto ei ole minun enkä pääse kovin usein lukemaan tietoja, helpottaisi varmaan kun näkisi vikatilassa että mitä dataa silloin tulee.
Yksi mitä mietin on että jos jokin letku on irronnut tankin ja kaasuläpän välillä ja solenoidin ollessa auki tulisi ilmavuoto? Onko haittaa jos sen letkun irrottaa kaasuläpältä ja tukkii kaasuläppäkoteloon jääneen reiän?
Muita ideoita?