405:n ZF HP14 -lootan on sitten filtteri saatu vaihdetuksi. Aikaa otti "torksit" öljypohjassa olivat niin tiukassa että avain meni kieroon(torks). Öljyä tuli pois noin runsaat 2 litraa.
Uutta oli koko työ, ja sisältö siihen asti: ensin öljypohjan sisäpinnassa on pieni suklaanapin kokoinen magneetti, joka oli niin vetänyt itseensä mustaa metallinpölyä, että se näytti kumipallolta (halkaisjaltaan 2 cm), aikka magneetinpala on sentti kertaa kaksi ja pari milliä vahva. Sen jälkeen vielä yhdeksän pulttia auki ja sen alla vasta on sihti eli filtteri. Siinä oli mustaa putua ehkä määrällisesti teelusikallinen, muuta myös isompaa kiiltävää metallipurua vähemmän kuin sitä mustaa putua. Mitä tämä kertoo asiasta jotain tietävälle? Autolla on ajettu 262 000 km, ja ehkä eka kerra filtteri oli auki, nyt vaihdoin uuden joka oli vain 12 e. Sitten vielä kasaaminen edessä.