Kirjoittaja Aihe: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla  (Luettu 3580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rolt

  • Vieras
206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« : 09.04.2012, 19:17:30 »
Auto: 2003 206 1,4 (TU3, 108 000 km).

Ongelma kosteilla ilmoilla nykimistä ajokierroksilla. Ei käynnistysongelmia ja kun vika ei ole päällä, toimii normaalisti. Yleensä n. 15 min seisottaminen moottori sammuneena poistaa ongelman, kun ensin käytetty lämpimäksi.

Epäilen sytytyspuolaa, mikä on käsittääkseni monella ollut ongelmana. Ensiökäämien resistanssit 0,7 ohm ja toisiokäämien 20,9 kOhm ja 20,65 kOhm. En ole löytänyt tarkkoja speksejä juuri tuosta sytytyspuolasta, mutta vastaaviin vertailemalla kuulostaa aika suurilta nuo toisiokäämien arvot.

Onko täällä kellään tietoa meneekö nuo arvot vielä rajojen sisään vai onko edessä puolan vaihto? Tässä vielä tarkemmat tiedot puolasta:
SAGEM BBC 2.2 ND.T, PBT-GF 20.

Kiitos vastaajille.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #1 : 09.04.2012, 20:32:26 »
Syttyykö moottorin vikavalo ? Puolia noista on mennyt ja takalambda antureita.
Peugeot 3008 hybrid

rolt

  • Vieras
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #2 : 09.04.2012, 20:48:25 »
Pari kertaa syttynyt ja poistunut sitten vian mukana, mutta ei siis läheskään joka kerta. Lukija tulossa postissa, joten en ole vikakoodeja vielä päässyt lukemaan.

rolt

  • Vieras
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #3 : 17.04.2012, 12:22:50 »
Tänään oli taas kosteat ilmat ja tyhjäkäynti oli aluksi tuollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=doBxt46TN7E&feature=youtu.be

Siitä se kuitenkin normalisoitu ja taas kun lämmitti koneen ja antoi olla niin toimi normaalisti... Osaako kukaan sanoa mitään tuon videon perusteella?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #4 : 17.04.2012, 21:10:02 »
Tuossa vähän vastaava 1.6 16v moottorissa, kun ilmastointi päällä.

http://vespa.kuvat.fi/kuvat/j-box/2012-03-16-042.mp4

Joko olet vikakoodit lukenut.
Peugeot 3008 hybrid

rolt

  • Vieras
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #5 : 20.04.2012, 17:49:35 »
Tutustuin tapaukseen, mutta omaani ei ole ilmastointi vaikuttanut millään tavalla ja tuo veivasi suuremmilla kierroksilla.

Tuli obd lukija, mutta ilmoittaa että ei vikakoodeja... minulla oil sellainen käsitys että sieltä olisi jotain pitänyt löytyä kun kerta moottorivaloa vilkutellut.

rolt

  • Vieras
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #6 : 11.05.2012, 15:15:46 »
Nytten tuli itsediagnostiikan valo takaisin tänään:

P0300: Random/multiple cylinder misfire detected

Kun valo syttyi niin ajo muuttui hyvin nykiväksi, moottorin kun sammutti ja käynnisti saman tien uudestaan, toimi normaalisti.Ennen tätä siis oli tuo sama kylmäkäynnistysrumba kun yöllä oli satanut.

Jos oikein ymmärsin, tuon koodin perusteilla vika ei ole ainoastaan yhdessä sylinterissä vaan useammassa, jolloin tuo sytytyspuola saattaisi hyvinkin olla vian syy?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #7 : 11.05.2012, 20:04:56 »
Puolapaketti vaihtoon.
Peugeot 3008 hybrid

rolt

  • Vieras
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #8 : 02.06.2012, 12:02:14 »
Terve taas.

Yöllä oli pitkästä aikaa sadetta taas ja aamulla oli taas vika päällä. Uusi puolapaketti ei vaikuttanut ongelmaan millään tavalla. Huomasin kuitenkin, että tässäkin yksilössä oli kumpikin tuulilasinpesunesteen läpivienti päästänyt melkoisesti vettä konehuoneeseen ja kuten kuvassa näkyy ruiskusuuttimista juurikin tuo neljäs(?) oli aikalailla kastunut.

Haluaisin nyt tuon konepellin tiivistää kerralla kunnolla, minkälaisella massalla (mielellään tarkempi merkki tai materiaali) nuo läpiviennit kannattaa tiivistää? Onko tuossa konepellissä mahdollisesti jotain muitakin perinteisiä vuotokohtia?


Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 206 - Käyntiongelmat kostealla ilmalla
« Vastaus #9 : 02.06.2012, 12:43:02 »
Vaihda myös uusi ruiskusuutin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info