kun ei ole kytkentäkaaviota, voi vain arvailla.
Yksinkertaisimmillaan laturi on kiinni vain akussa. Tällöin sisäinen säädin saa magnetointisähkönsä omasta generaattorista ja aloittaa lataamisen jäännösmagnetismin perusteella. Seuraava vaihe on, että käynnistysmagnetismi saadaan laturin merkkivalon virrasta, jolloin akkujohdon lisäksi tarvitaan merkkivalon johto. Asia voidaan tehdä monimutkaisemminkin, kuten PSA:lla on tapana ollut. En tiedä miten
Onko tässä autossa 1 vai 2 akkua? Kahden akun tapauksessa on enemmän vikapaikkoja. Olen ymmärtänyt, että starttiakku ladataan ensin kunnes se on täynnä, jonka jälkeen aletaan latamaan huviakkua. Vaihto tehdään purkilla, joka haistelee starttiakun jännitettä. Purkissa lienee releitä, joiden kärjet saattavat olla palaneet tjms.
Laturin kunnostaminen menee helposti harrastuksen puolelle kun vaihtolaturit, joissa on kunnostettu laakerit, hiilet ja liukurenkaat, maksavat niin vähän.