Auto: 405 GTX Style 1995 ABS
Eilen ajelin hiukan pidemmän siivun tuolla GTX:llä. Kyllä täytyy sanoa, että vertailtavaksi voi pistää rahallisesti samanarvoisen merkin kuin merkin ja GTX lyö ne laudalta. Tähän kokoluokkaan auto on erinomainen ajettava ja niin hiljainen, ettei radioa raski päälle laittaa. Vaikka ei se vakiona tullut cd -radiokaan huono ole kuudella kaiuttimella. Suorituskykyä ja vääntöä niinikään on omiin tarpeisiin, siitä kiitos 2,0 122 hv moottorille sekä erikoispitkälle imusarjalle, joka on onneksi konehuoneeseen saatu mahtumaan koneen puolimakaavan asennon vuoksi.
Ajettavuus on myös näitä asioita, joita hämmästelee kerta toisensa jälkeen, autossa kun ei ole moitteen sijaa sen suhteen. Uskallan myös väittää, että tietyistä valtamerkeistä ei edes löydy samantasoista ajettavuutta kovin helpolla. Ja mitä takapenkillä ollessa tulee huomioitua niin jalkatilaa riittää, keskikyynärnoja on tosi hyvä juttu ja väitän että lähemmäs 2 -metrinen henkilö mahtuu siellä suorassa istumaan. Sisusta on tosi laadukkaan oloista ja penkit ovat erinomaiset ristiseläntukea ja korkeussäätöä myöten. Näillä Mi:stä tutuilla penkeillä voi istua tuntitolkulla väsymättä. Se mikä myös on edukseen, on apukaukopitkillä varustetut ajovalot. Aikoinaan TM:n testissä 405:sen ajovalot saivat arvosanan 7, mutta nämä paremmat lisäpitkillä varustetut ajovalot korkeussäädöllä ovat huomattava parannus.
On tämä yksinkertaisesti hämmästyttävän hieno auto. Tästä kun 605:sen omistajaksi ryhtyisi niin varmaan täytyisi autossa alkaa istumaan vapaa-ajallakin ihan huvikseen