Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2017
Varustelutaso: Style
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: ETG automaatti
Moottori: 1.2 VTI 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 1000 km
Pähkäilyn jälkeen päädyin sitten taas 208:iin. Olin ajatellut siirtyväni suurempaan autoon (308 automaatti), mutta Vehon kampanja vei voiton. Auto oli varusteineen suorastaan edullinen. Käyttötarve ja vähäiset ajomäärät ratkaisi lopullisen valinnan. ETG kyllä mietitytti, mutta koeajon jälkeen olin vakuuttunut, että sillä pärjää.
Ajo-ominaisuudet: Hyvä on ajaa, pieneksi autoksi erinomainen. En keksi moitittavaa.
Moottori: 82 hv riittää hyvin normaaliin ajeluun. Alakierrosvääntö on heikko. 110 hv versio on myös saatavilla, mutta hinta kohoaa yli 20 tuhanteen. Kyseinen moottori on sidottu kalliimpaan Allure varustetasoon.
ETG: Niin kuin usein, huonoksi haukuttu ei ole niin huono kuin väitetään. Manuaalista tähän siirtyminen lienee helpompaa, kuin muun tyylisistä automaattilaatikoista. Vaihdot ovat hitaita ja varsinkin vaihto ykkösvaihteelta kakkosvaihteelle kestää aikansa. Muut vaihdevälit sujuvat paremmin. Minusta tällä pärjää kuitenkin vallan hyvin, hintaan suhteutettuna oikeastaan aika mainiosti. Vaihtoläpyskät ratissa ovat hyvä keksintö. Kaksi poljinta tuo lisätilaa isokenkäiselle verrattuna manuaaliin. Laatikko kuulemma opettelee kuljettajan tavoille. Odotellaan sitä
Facelift: Suurimmat muutokset ulkonäköön ovat uudet sumuvalot muovikehikkoineen. Makuasia, ei huonot, mutta ei vanha versio ollut huono sekään. Sisällä on kojelaudassa hiilikuitujäljitelmää. Ei kovin onnistunut ratkaisu, hieman turha ja tekemällä tehty. Facelift toi myös päivitystä polttoainetalouteen, uusia värejä, GT-Linen, moottoreita yms.
https://www.youtube.com/watch?v=UJN5SDr47VQI-cockpit: On se vain siisti Tämä taitaa olla pysyvä suunta Peugeotin tulevissa malleissa. Kannattaa heittää ennakkoluulot romukoppaan.
Kulutus: ETG rauhoittaa ajoa ja kulutuskin pysyy aisoissa n. 5.5 litran paikkeilla mennään.
Style varustelu: Automaattinen ilmastointi, peruutustutka, automaattiset ajovalot ja tuulilasin pyyhkijät yms. Start-stopin saa nappulalla pois, tosin kun sytytysvirran katkaisee, niin käynnistyksen jälkeen se on taas päällä.
Tuulilasinpyyhkijöiden automaattiasento toimii välillä, miten sattuu. Tihkusadetta ei juuri tuulilasissa ole, mutta pyyhkijät elävät omaa elämäänsä. Kertapyyhkäisy vaatii nopean vedon itseen päin ja pissapoika toimii taas hitaasti vetäen. Vaatii hieman totuttelua.
Erittäin hyvä auto kuitenkin. Ulkonäkö on hieno ja hinta/laatu/varustelu-suhde on paikallaan.