Kirjoittaja Aihe: 307 - Lisäkaukovalojen asennus  (Luettu 33273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pesukarhu

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #45 : 25.02.2010, 10:26:08 »
Eiköhän silläkin ole merkitystä varsinkin tällaisena talvena, että jos valonlähde on huomattavasti korkeammalla (rekoissa katolla), niin valaisevat myös sen osan ojaa ja metsän reunaa, joka jää sinne lumivallin taakse. Yhdessä omassa henkilöautossa on myös lisävalot, ja suurin puute on ilman muuta se, että penkkojen taakse jää pimeitä katvealueita, ja juuri noista ojista tahtoo ilmestyä yllättäin peuroja, tosin voi olla nyt niin paljon jo lunta, ettei sieltä enää pääse, mutta kuitenkin...

Pete_R

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #46 : 25.02.2010, 21:28:16 »
Höpö höpö, ne on vaan helpompi suunnata ja saada näyttämään juuri sitä osaa tiestä mitä halutaan. Henkilöauton tapauksessa pitkät suunnataan lähes suoraan eteen päin, milli pieleen ja valokeila on taivaalla. Valotehoon korkeudella ei ole merkitystä.


No niinhän mä kirjoitinkin, ettei ole vaikutusta valotehoon, mutta valaisee paremmin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #47 : 25.02.2010, 22:07:02 »
No niinhän mä kirjoitinkin, ettei ole vaikutusta valotehoon, mutta valaisee paremmin.

Kertomatta sitä olennaista seikkaa että katolle asennetut lisäpitkät eivät häikäise lainkaan kauas, koska ne on suunnattu tiehen eikä suoraan eteen päin kuten alas asennetut valot.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Lion-2008

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #48 : 25.02.2010, 22:31:57 »
Jos lisävälot laittaa niin ulkonäkö on joka tapauksessa pilalla joten kannattaa laittaa optimaaliseen paikkaan valotehon takia.

:-)Aulis

Tuohon eri. Minun silmään lisävalot sopivat lähes autoon kuin autoon.

Sen takia päädyttiin laittamaan telineet alapuolelta palkkiin kiinni koska valot pysyivät mustan puskuriaukon puolella...ja jos oltais laitettu palkin yläosaan telineet kiinni niin valot olisivat nousseet omaan silmään liian korkealle,mutta tämä on vain minun mielipide. Telineet oli helpompi ja nopeampi laittaa alapuolelta palkkiin kuin yläpuolelta olis tarvinut purkaa pösöä jonkun verran.

aulis64

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #49 : 26.02.2010, 07:11:59 »
No mulla oli yx syy myös miksi laitoin aika ylös se että mulla on tuo alkuperäinen lämpösuojus edessä ja nyt sen voi laittaa ja ottaa pois ilman väkivaltaa .
Eli kaikki etupään "tavarat" mahtuu olemaan siististi paikoillaan.


:-)Aulis

OPJarvinen

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #50 : 11.08.2011, 10:55:31 »
Olisiko niitä kuvia tehdyistä lisäkaukovalo-asennuksista nähtävillä missään?

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #51 : 18.09.2012, 22:09:16 »
Asentelin tuossa pösöön Hellan FF200:t ennen pahimpia syyspimeitä. Itse tykkään noista valoista, kun valoteho on hyvä, sopivan siron näköiset ja saa asennettua möhdollisimman lähelle maskia. Ohessa pari kuvaa.

Olisinpa liittänyt pari kuvaa, mutta ei millään onnistunut. "Tiedostosi ei läpäissyt turvatarkistuksia. Ota yhteyttä ylläpitäjään." Kuvat.fi-palvelu lisäksi ilmoitti, että ilmainen palvelu loppuu marraskuussa, niin en jaksanut enää ladata sinnekään.  >:(

Lisävalon katkaisimen olen toisessa autossa hoitanut sumuvalojen ohjauksella. Eli vaihtorele sumuvalojen ohjaamaksi jolloin sumuvalojen syttyessä lisäpitkät sammuu. Pösössä ei tuollainen kytkentä vaan onnistu, kun sumuvalot ei pala pitkien valojen kanssa yhtäaikaa.  :-\ Tuo on ainut toiminto, mihin olen tarvinnut auton etusumuvaloja.  ;) Lisäpitkien sammutus on monesti tarpeellista "sumuvalokelissä" eli kovalla lumisateella tai sumussa jolloin lisäpitkät häikäiseen omiin silmiin liikaa, mutta omat pitkät vielä auttaa.

Edit. Siinä pari kuvaa. Näkyy niin kauan kuin näkyy...


« Viimeksi muokattu: 18.09.2012, 22:15:56 kirjoittanut SaPeKa »

Daathi

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #52 : 08.10.2013, 20:02:22 »
Auto: 2006 307 Wagon 1,6 HDi 90 Olympia (2. mallisarja).

Hep!

Lainaan lankaa kun osuu kohdalleen niin mukavasti. Asensin omaan 307:aan Hellan ff200 lisäpitkät semmoisella rekkarikilven taakse tulevalla telineellä. No, itse rekisterikilpihän on puskurissa kiinni kapealla puskurista ulos tulevalla raudalla, joka on kiinnitetty kahdella pop-niitillä. Eihän siihen valoja saa tukevasti kiinni mitenkään, nyökkäilee pikku puhuristakin. Tukiraudat ei taida nekään mahtua tukemaan jos meinaa viimamaskin saada paikalleen. Miten te muut olette ratkaisseet ongelman? Haluan siis edelleen pitää valot siellä alhaalla. Voiko kilven pidikkeen repiä pois ja laittaa koko höskän suoraan puskuriin kiinni, vai onko se ihan yhtä vempula...koko etupää kun on semmosta ihme velttomuovia? Etupää on myös aika suljettu, enkä ainakaan itse keksi miten edes käden saisi mahdollisia pultti-mutterivirityksiä kiristämään.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #53 : 08.10.2013, 21:34:00 »
Minä en ainakaan ymmärrä miten sinun autossasi on rekisterikilpi kiinni ja missä. Faceliftissähän on se rekisterikilven paikka alhaalla etuhelmassa ja kilven voi laittaa suoraan siihen kiinni. Luulisi(n), että siellä jo jopa maahantuontihuollossa reiät porattuna valmiiksi kilven kiinnitysruuveille.



Toki noita näkyy olevan kilven kiinnityksiä, joissa kilpi ihmeellisesti repsottaa, että ehkä siellä on tuollainen kuvaamasi teline laitettuna. En vaan ymmärrä mihin sitä tarvitaan.



Onhan ne valot tuolla todella alhaalla ja jokainen pienikin kohouma tiessä luo heti varjon. Puskurihan on siellä maskin takana korkeammalla sellainen musta palkki, jonka ympäri esim saisi varmasti tukevat kiinnitysraudat laitettua.



Tuonnehan pääsee käsiksi alakautta ainakin kun ottaa etuhelmasta lähtevän moottorin alusmuovin pois paikaltaan siksi aikaa.

Daathi

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #54 : 09.10.2013, 19:59:50 »
Kiitos vastauksesta.

Mulla on juurikin tuommoinen keskimmäisen kuvan mukainen teline, kilpi on siinä erittäin heppoisesti kiinni. En minä ainakaan näe autossa valmiiita reikiä kilven takana...muutoinkin omassa autossa kilventaus on hieman kaareva. Ei siihen minusta suoraa muutaman millin paksuista teräslätkää saa kiinni ilman kikkailuja.

Palkkiin en arvannut edes kuvitella laittavani mitään kiinni, kun tämä pötkäle lienee se minkä on insinöörien toimesta laskettu vääntyvän kolaritilanteessa tietyllä tavalla. Ylimääräiset kiinikkeet sun muut oletin olevan häiriötekijä ja vääristävän oikeanlaista kolarikäyttäytymistä. Siksi toisekseen en keksi miten siihen palkkiin saisi mitään fiksusti kiinni ilman puskurin irroittamista.

Onkohan meillä ihan eri pirssit alla kun omasta ottaa suojan pois, jää auton etureunaan vielä matkaa, eikä mulla ainakaan ole sellaisia kumikäsiä että ne vääntyisivät 90 asteen mutkalle useammasta kohtaa :) Puskurin irroitteluksi menee...

Olisko kellään kuvia omista toteutuksista?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #55 : 09.10.2013, 20:14:01 »
Palkin ympäri voi ihan hyvin kiertää jokin tukirauta, eikä palkkiin tarvitse edes tehdä reikiä. Eikö sen alustan saa auki heti etuhelmasta alkaen taaksepäin? En muita saako tuota faceliftin puskuria raotettua jotenkin yläpuolelta, edeltäjässä oli musta muovi siellä ylimpänä ja sen sai kokonaan otettua pois. Voin olla väärässä, mutta mielestäni sen kilven kiinnityskohdan pitäisi kyllä olla riittävän suora, mutta liian alhaalla se on valoille ja jostain muualtakin tarvitsevat tukea.

Vipe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #56 : 10.10.2013, 18:54:28 »
Minä laitoin tohon palkkiin L-raudasta tehdyt kiinnikkeet. Palkkiin tein reiät. Kiinnityksestä tuli tukeva, eli ei tarvitse lisä tukea. Pultit ja johdot vedin yläosan mustaamuovia raottamalla. Käytin auton katsastuksessa, niin katsastaja sanoi kiinnittäneensä valot samalla lailla.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #57 : 10.10.2013, 19:48:08 »
Juu, luulis pysyvän varsin tukevasti paikallaan noin.

Daathi

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #58 : 25.10.2013, 08:23:08 »
Minä laitoin tohon palkkiin L-raudasta tehdyt kiinnikkeet. Palkkiin tein reiät. Kiinnityksestä tuli tukeva, eli ei tarvitse lisä tukea. Pultit ja johdot vedin yläosan mustaamuovia raottamalla. Käytin auton katsastuksessa, niin katsastaja sanoi kiinnittäneensä valot samalla lailla.

Kiitti vinkistä, sain asennettua samalla tavalla. Joskin kätösillä oli hieman vaikeuksia mahtua maskimuovin väliin :) Jännityksellä jään odottamaan mitä inssi sanoo ensi vuonna. 8cm pitkät kulmaraudat (pitempi sivu) muuten sopii kuin nenä päähän, jos joku vielä virittelee. Joskin vähän mielestäni vielä lisätukea kaipaisi...

piruman88

  • Vieras
Vs: 307 - Lisäkaukovalojen asennus
« Vastaus #59 : 26.12.2013, 16:32:41 »
Tuli ite ostettua biltemasta 25e kpl 37.5refleksillä ja sain asenettua 307 -02 farkkuun vaikka näytti valot  isolta mutta hyvin istuu auton keulalle parkit en laittanut kii pitkät laitoin ainoastaa toimimaan samaa aikaa kuin auton pitkät näkee hyvin pitkälle. Tuet puuttuu mutta ei se haittaa ellei aja hiekkatiellä silloin tärisee valot.  Suht helppo asentaa johdot kii