Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

majupi73

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #75 : 21.11.2011, 21:18:53 »
Mulla aikoinaan pösö 406sesta meni kanssa puolayksikkö jonka ohessa katalysaattori ja map anturi,eli ei kannata ylinmääräistä huristella jos puola sökö.

susa

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #76 : 25.01.2012, 16:13:53 »
Auto: 2004 307 1,4.

Oma Pösöni ilmoitti vuosi sitten vikavalolla ja tekstillä antipollution fault, että jossain on vikaa. Autoon vaihdettiin korjaamon ohjeiden mukaan molemmat lambda-anturit ja vikavalo nollattiin korjaamolla. Monta kuukautta meni hyvin, kunnes syksyllä valo alkoi taas palaa ja näytöllä luki tämä sama antipollution fault. Vikavalo ja teksti ilmestyivät viikkojen ajan, kunnes korjaamolla valo nollattin taas, se oli ilmeisesti jäänyt jotenkin auton muistiin ja syttynyt, vaikka vikaa ei mistään löytynyt.

Taas meni kuukausia hyvin, kunnes eilen huomasin lunta pyyhkiessäni, että takavalo oli palanut (toissapäivänä oli vielä kunnossa) ja saman tien lähtiessäni ajoon moottorin vikavalo alkoi palaa ja näytöllä luki antipollution fault. Tänään takavalo vaihdettiin, ja saman tien moottorin merkkivalo lakkasi palamasta. Tuntuu omituiselta yhteensattumalta, että vikavalo palaa saman ajan kuin takavalo on palanut. Voiko näillä olla jokin yhteys?

susa

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #77 : 31.01.2012, 10:45:00 »
Joo, niinpä onkin autoni 307. Anteeksi, näissä numeroissa menee sekaisin, kun ne eivät minulle mitään merkitse. Auto on siis bensavehje, 1.4:n moottorilla, vm. 2004 ja malliltaan Peugeot 307. Taidan olla ihan väärällä sivulla, mutta kun täällä kirjoitettiin samasta ongelmasta kuin minulla. Autoni on hyvänä pidetty ja säännöllisesti huollettu, ja vaikka ikää on jo 8 vuotta, sillä on ajettu vasta 80 000 km. Se on muuten ihan loistovehje, mutta tämä moottorin vikavalo elää ihan omaa elämäänsä.

manyga

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #78 : 06.02.2012, 07:16:20 »
Auto: 2003 307 Wagon 1,6.

Eilen kesken ajon syttyi moottorivalo, mitään ilmoitusta tai ääntä ei huomattu kuuluvan, mutta kun kaupassa käynnin jälkeen uudelleen käynnistettiin, niin piippas ja tuli teksti "Antipollution fault". Mitään 'oiretta' ei autossa ollut. Seuraavan pysähdyksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen moottorivalo katosi ja ilmoitus myös. Uskaltaako siis ihan vaan ajella, jos ei mitään muuta ilmene? Käynnistyminen näillä yli -24 pakkasilla on ollut sitä luokkaa, että alkupyöritys on tosi kankeeta, mut sekunnin parin jälkeen käynnistyy ja ihan hyvin käy. Yhtenä päivänä (-27) kävi liian alhasilla kierroksilla ja sammui, mut käynnistyi sit ihan ok.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #79 : 06.02.2012, 08:27:31 »
Onko akku vielä alkuperäinen. Koska sytytystulpat vaihdettu.
Peugeot 3008 hybrid

manyga

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #80 : 06.02.2012, 10:09:53 »
Akku ainaki on alkuperäinen.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #81 : 06.02.2012, 10:40:28 »
Tuossa oli tutun 2004 mallin 307 1.6 16v wagonin akku jo ihan finaalissa ja ei saanut lataamallakaan täyteen ja kun starttasi, niin kovin nihkeesti pyöritti. Uusi akku korjasi vaivan.
Peugeot 3008 hybrid

manyga

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #82 : 07.02.2012, 06:40:27 »
Joo, no eipä tossa oo käynnistysongelmia ollut, vaan reilun -20 asteen pakkasella huomattu 'kankeutta' .

rocma

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #83 : 20.02.2012, 08:46:49 »
Auto: 2005 307 SW 2,0.

Moi kaikille!

Herjaa kyseistä vikakoodia (Depollution system faulty). Olen käyttanyt sitä pari kertaa korjaamolla, jolloin on luettu vikakoodit ja kuitattu pois, mutta ilmestyy parin päivän jälkeen. Epäillään lambda-anturia, mutta ilmeisesti jotain muitakin vaihtoehtoja on. Onkohan kenelläkään ollut ko. ongelmaa ja miten se on korjattu?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #84 : 20.02.2012, 16:58:49 »
Kyllä noita antipolluutteja on matkan varrella ollut silloin tällöin ja jos pelkkä koodin poisto riittää eikä uusiudu, niin tuosta ei ole haittaa. Jos poiston jälkeen sama koodi uusiutuu toistuvasti, niin silloin yleensä koodin osoittama komponentti on viallinen ja vaihdettava.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Johnny

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #85 : 12.09.2012, 22:23:46 »
Auto: 2006 307 SW 2,0 (180 000 km).

Ajonautinto bensakoneella tuli hankittua kesällä. Ongelmana on tuo depollution system faulty -herja, joka palasi sen jälkeen kun ajotietokone oli nollattu ja päivitetty merkkihuollossa (siitäkin syystä että näyttö jäi vilkkumaan ns vapaana, koska tuli irrotettua akku väärällä tavalla, eikä se tähän vaivaan auttanut). Pari tuhatta kilsaa kesti ajella, kunnes herja ilmaantui uudelleen. Vika viittaa kuulemma heikkenevään katalysaattoriin. Voiko olla että Pösön katti ei kestä enempää kilsoja? Voihan tietty olla että konetta on joskus käytetty kierroksilla tai jotain muuta on sattunut. Joka tapauksessa näyttävät olevan tarvikeosinakin kalliita osia...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #86 : 13.09.2012, 01:35:46 »
Tuttu ongelma. Katti on luultavasti tiensä päässä, omassani oli aikanaan koko katalysaattorin pönttö täysin tyhjä tuossa vaiheessa, kun alkoi Depollution Faultia heittämään. Vika on kuitenkin helppo varmistaan, kun käyttää päästömittauksessa. HC-arvot ainakin oli pilvissä, kun ei ollut autossa käytännössä lainkaan kattia.

Taitaa olla neljä vuotta kun itse tuon ongelman kohtasin ja ainakaan silloin ei tarvikekattia ollut tuohon faceliftin kaksilitraiseen edes saatavana. Lisäksi vaihto on enemmän kuin ikävä, sillä katti on pakosarjassa, moottorin ja rintapellin välissä ja vaatii moottorin irroittamisen ja siirtämisen pois paikoiltaan, että tuon saa vaihdettua.

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #87 : 13.09.2012, 07:32:41 »
Kyllä vähiltä tuntuu kilometrit katille vaikka merkistä riippumatta joskus niitä menee. Et sattumalta tiedä vikakoodia, minkä auto antaa?

Johnny

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #88 : 13.09.2012, 17:38:36 »
Kiitos, täytyy käydä korjaamolla nollauttamassa ilmoitus ja sitten äkkiä ajaa katsastusasemalle niin selviää nuo päästöt. Helsingin pakoputkicenteristä satuin minäkin kysymään varaosakattia ja sieltä sanoivat myös ettei ole vielä valmistettu/vaihdettu näitä facelift-malliin, tosin Motonetissa näkyy jotakin olevan saatavilla.

Johnny

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #89 : 14.09.2012, 19:53:58 »
Nyt selvisi tuo vikakoodi ja katalysaattori se on: P0420.