Höh! Sanon minä. Vikaa ei ole missään, paitsi käyttäjässä, asentajassa ja maahantuojan osaamisessa.
Istuskelin Diagboxin kanssa autossa päivän ja testailin tuota perävaunupistorasiaa. Sieltä löytyy testi, jolla voi kytkeä virran päälle sekä jatkuvaan virtaan että latausvirtaan, kumpaankin erikseen ja vain 5 sekunnin ajaksi. Tuo testi riitti kuitenkin kertomaan, että virta tuonne saadaan tulemaan. Testeri näytti kummankin virransyötön olevan normaalisti "Inactive" -tilassa, joten metsästin sitten testeristä asetusta jolla tuon saa aktivoitua. Ei löytynyt.
Kuin sattumalta sitten perävaunu perään kytkettynä huomasin, että auton perästä ei sammu takasumuvalo ja aiemmin se on varmasti sammunut, kun perävaunun kytkee. Myöskään perävaunussa ei takasumuvalo palanut ja autokin valitti että perävaunun sähköliitännässä on jokin häiriö. Vähän kontaktisprayta liittimiin ja renkkasin liitintä edestakaisin, kunnes alkoi toimia taas tuo takasumuvalo oikein.
Edellisestä tuli sitten mieleen, että mitäpä jos tässä on jokin hieno logiikka, että jatkuva- ja latausvirta puutuvat, jos auto ei tunnista perään kytkettyä perävaunua. Kytkin kumpaankin liitäntään kuorman perään ja siinä se. Hyvin toimii, ainakin jos kuorma on kokoajan käytössä. Saa sitten nähdä miten toimii kun kuorma on erikseen päälle kytkettävä, mutta jatkan sen testaamista sitten myöhemmin.