...nno tota mulla on yleensä ollut tapana vian kanssa elämisen sijasta korjata se....
Tässäpä tämän illan saavutukset. Ihan ekana pikku disclaimeri: tämä ei todellakaan ole mikään definittivinen "näin se pitää tehdä" vaan kuten kaikkeen netistä löytyvään tähän tulee suhtautua terveellä varauksella. Näin minä sen tein, saa tehdä perässä mut ei oo pakko.
Ja pieni "note to self" tyyppinen jatko, tää ei ole ihan paras mahdollinen operaatio jos olet just vetänyt tankin putkea myöten täyteen...
Tuommonen vekotin löyty minun takapenkin alta. Näitä on ilmeisesti Pierburg sekä Bosch- merkkisiä ainakin mutta uskoisin peruskonstruktion olevan aika sama. Tämä taisi olla Marval systems:in pumppu. Joku onkin jo yrittänyt nakertaa sähköliittimen rikki siinä onneksi onnistumatta. Sähköliittimen juuresta löytyy rautalanka jota painamalla liitin irtoaa. Polttoaineletkuissa on tässä mallissa pikaliittimet, jos et muuten muista kannattaa ottaa valokuva miten päin ne kuuluu sillä ristiin kytkemällä saa polttoaineen kulutuksen putoamaan nollaan. Liikuttu matka tosin sitten perustuu lihasvoimaan. Kuvassa ylempi eli lähtöliiin irtoaa painamalla sitä kohti pumppua ja puristamalla kyljissä olevia valkoisia nappuloita. Alempi eli paluuliitin irtoaa painamalla tuo vihreä kaari sisään. Pane myös merkille sekä pumpun kannessa oleva nuoli että muovisessa mutterissa oleva nuolen kanssa kohdakkain oleva merkki. Iso muovimutteri irtoaa normaalisti ottamalla avuksi kuminuija/vasara sekä tasakärkimeisseli. Naputtele mutteria harjanteista vastapäivään, mutta ole varovainen sillä sen saa myös halki. Itseltä lähti melko kevyesti naputtelemalla mutta se voi olla tiukassakin.
Tuommoinen härpätin nousee tankista, varo poistaessa ettet väännä tuota kohon vartta. En saanut mitattua ohmiarvoja sillä Mr.Peugeot olikin kierouttaan laittanut plussat yhdelle puolelle ja miinukset toiselle eli jos tahdot ainoastaan mitata antaako anturi lukemia tee se ULOMMISTA PINNEISTÄ, ei jommastakummasta parista.
Kampea meisselin kanssa kohon varsi varovasti irti...
...jonka jälkeen kampea samalla meisselillä laahaimen varressa olevat lukkokielet taas varovasti auki alakautta jotta voit poistaa laahaimen. Ole hyvin hyvin varovainen sillä...
...tuosta tinapallerosta tuossa keskellä pitäisi ilmeisesti lähteä joko laahainviiksi tai johto...
...tuohon piirilevyn suoraan johtimeen tai sen päässä olevaan tinaukseen.
Itse korjasin asian näin, ja tämä ei siis välttämättä ole se paras keino:
Pätkä normaalia sähköjohtoa josta poistin yhden karvan...
...jonka tinasin kiinni tuohon laahaimen juuressa olevaan tinapalloon (joka ilmeisesti pitää paikallaan myös tuon jousen toista päätä) Kaasukolvi olis ollu nopeampi mut JOTENKIN ei tehny mieli tehdä huoneessa tulta just nyt...
Unohdin ottaa kuvan, mutta laitoin laahaimen takaisin paikoilleen, vedin karvan sen alta "ylös", kiersin laahaimen takakautta minimoidakseni johtimen väsymisen liikkeen vuoksi, ja tinasin johtimen toisen pään kiinni piirilevyn suoran johtimen alapään tinaukseen.
Jotakuinkin näin.
Piirilevy on sitten yksipuoleinen joten sen irrottaminen ja alle katsominen on turhaa.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, käytetty aika noin 1:30h suurempia hosumatta.
Ja vielä virallinen todiste. Pöydällä mittaillessa laahaimelta tuleva ohmiarvo oli todella hyppivä katkonainen ja epälooginen joten aika näyttää pitääkö mittari miten paikkansa.
TEMP_ARKISTOON