Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)  (Luettu 16290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« : 26.05.2010, 07:55:50 »
Auto: 2005 407 Sport 3,0 V6 (automaatti).

Vikakoodi P0011 "Nokka-akselin A asento lohko 1..." ja lisätietona "..tai järjestelmän suorituskykyongelma". Ei tuo käytännössä haittaa, mutta auton starttauksessa jää vikakoodeja muistiin. (luettu ELM327.lla) Ei sytytä vikakoodivaloa mittaristoon. Olisiko yhteyttä startissa ilmenevään rallahdukseen?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #1 : 26.05.2010, 09:29:56 »
Oisko nokan asentotunnistin pimeänä, muuttuva venttiilin ajoitus on varmaan poissa pelistä jos tuo anturi on sökö? pps:llähän tuon näkisi....

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #2 : 27.05.2010, 22:30:59 »
Täytyy tarkistaa ja selvittää, mitä kustantaa tai oikeastaan auton takuuhan on vielä voimassa 3 kk. Eipä tuo koodi pilaa hyvää kokonaisuutta  ;)
Vikakoodi kävi päällä ja poistui pian, että taitaapi olla bittierhe. Seuraan OBDScopella tovin ja sitten pidempi sessio toivelistan kera PPSsän ääressä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #3 : 28.05.2010, 13:40:12 »
Vikakoodi kävi päällä ja poistui pian, että taitaapi olla bittierhe.

Bittivirhe... Tuskinpa vaan, todennäköisesti (anturoinnin ollessa ehjä) nokka-akselin asema, ollut jossain kuormitus-/käyntinopeustilanteessa 'ulkona' säätö-ikkunastaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #4 : 05.02.2012, 23:12:04 »
Vikakoodin P0011 toimintoa vastaava on P0021. Silloin tällöin tuppaa ruutuun, mutta ei muita (anturivika, tms. koodia ei ilmesty). Ei olekaan "bittivirhe", vaan kun startissa "motti ralahtaa", niin tupannee tuon. Akselien ajoitus PPSssällä lukien ok, mitäs tuumit?

http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0021/Diagnostics/Peugeot/Default.aspx
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #5 : 06.02.2012, 01:04:14 »
...mitäs tuumit?

Hihnanvaihdon yhteydessä, joko nokka-akselien synkronihihnapyörien asennusasemaa ei ole nollattu, taikka hihnan kireys on väärä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #6 : 06.02.2012, 07:38:41 »
Ehkäpä. Automaa Konala "kai tuunannut" hihnan vaihdossa, pitäisikö raottaa jakopään koppaa esim. asiantuntevassa Mäkelän Koneessa. Onko satunnaisella vikakoodilla käytännön merkitystä? Jakopään hihnan vaihto-ohjehan on perusteellinen ja tarkka  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #7 : 06.02.2012, 08:02:23 »
'Ralahdukseen liittyen' - öljyn (M-1 suositusviskositeetin laatuna) ja viime kädessä VVT-öljyventtiilin vaihtoa voi myös kokeilla, noiden em. asioiden ollessa todetusti kohdillaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #8 : 06.02.2012, 18:24:24 »
Asia jämpti. Olisiko tehdä pieni rasti, vai vaatiiko koko jakopään auki? PPSsällä katsoen, säätää nokkia symmetrisesti, asteet samat. Voisiko kulmaa mittaava elin olla pois balanssista? Jotkin patukan muotoiset venttiilit on vaihdettu molempiin kansiin (takuuna), tyyppiviaksi lueteltu, kun tihkuivat öljyä (jossain saitin kohdassa on esitetty niiden tiivistämistä uretaaniliimalla  ;)   
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JS

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #9 : 06.02.2012, 20:41:32 »
Minulla ralahtelu alkoi n. 15000km nokkahihnan vaihdon jälkeen. Juuri ennen ralahtelun alkua autoon vaihdettiin Mobil 3000 öljyt. Vaihdatin heti kohta uudet öljyt mutta ei auttanut. Nuo mainitsemasi 2 kappaletta venttiileitä vaihdettiin paljon myöhemmin muusta syystä eikä sekään ralahtelua poistanut/muuttanut. Eniten ralahdus vaimeni kun viimeksi vaihdettiin öljyt, pitäisi varmaan laittaa jotkut erityisen hyvin pesevät. Mitä Benkku tarkoitat tuolla " M-1 suositusviskositeetin laatuna"?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #10 : 23.02.2012, 20:22:04 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Sport (automaatti, DAM 10388).

P0011 ei näkynyt katsastusmiehen testerillä, sitä vastoin P0021 näkyi. AVL DiOBD 880 testerillä. PPSsällä kun pihassa nollasi, niin katsastusmies iski hyväksytty leiman. Kertoi ystävävällisesti, että Peugeotin osalta vain sähköisen termostaatin vikakoodi on sallittu. Kertoi samalla, että BMW ja VW tekevät moottoreistaan samaa nokka-akselien herjaa. ;) 4PPS rollaa koodista P0011: kierrosluku 1036 tr/min, nesteen lämpötila 29 C, auton nopeus 5 km/h ja imusarjan painen 620 millibaria. P0021: 1002 tr/min, 17 C, 4 km/h ja 610 miilibaria. Ehkä enemmän ominaisuus, kuin vika.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #11 : 05.06.2012, 12:45:24 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 Executive (automaatti, 150 000 km).

Hylkäys tuli katsastuksessa syy P0011 Nokka-akseli A:n säätö (lohko 1). Liian aikainen tai järjestelmä virhe.

Pajalta saisi lapun mitä näyttämällä katastus mies antaa hyväksytyn leiman mutta millä vian saa korjattua ettei vuoden päästä ole sama edessä. Välillä käynnistettäessä kuuluu tuo "Ralahdus" mutta ei aina. Vikaa korjattu Lahdessa Citikka Makella ja Kouvolassa Ympäristön Autossa. Make ilmoitti ettei mitään vikaa ole ja Ympäristön Auto sanoi korjanneensa vian ja löi muutaman sadan  euron laskun kouraa. Mitä tälle vialle voi tehdä? Kuka tämän osaa korjata? Olisko apuja millä saisi tuon vian korjattua? Mistä viasta on kyse?

JS

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #12 : 06.06.2012, 08:07:33 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Minun V6:ssa oli viime katsastuksessa joku vikakoodi päällä (hylky tuli raidetangon päästä), mutta en edes kysynyt mikä vaan käytin ehjäämössä nollattavana ja katsastin uudelleen. Täysin mahdollista että se oli tuo sama, mutta auton näytöissä sitä ei näkynyt eikä tuntunut kulussa. Ennen seuraavaa katsastusta hommaan honkkarista vikakoodinlukijan ja kuittailen herjat pois. http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/autotarvikkeet/autosahko/crx-t-40-obd-vikakoodin-lukija/p/191001/ Tietääkö joku onko tuon lukijan liitin passeli Peugeotiin, kun olen jotain välipiuhojakin nähnyt Peugeotiin mainostettavan?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #13 : 06.06.2012, 13:04:36 »
P0011, kannattaa testerillä katsoa onko jako kohdallaan eli asteluvut samat.

Peugeot 3008 hybrid

Nobody

  • Vieras
Vs: 407 - Vikakoodit P0011 ja P0012 (V6)
« Vastaus #14 : 06.06.2012, 13:52:17 »
Asteluvut on samat.