Lyömällä lukittavat napamutterit on tarkoitettu kertakäyttöisiksi eli kyllä ne on syytä aina uusia. Kun mutteri kiristetään oikeaan momenttiin, pitäisi lukituskohdan asettua samalle kohdalle, jossa se oli aiemminkin - siksi ei voi ajatella toimivansa niin, että kiristää mutterin hieman eri kohtaan kuin jossa se oli aiemmin. Ns. hätätilanteessa jotkut ovat vaihtaneet napamuttereita puolittain, jolloin lukituskohta on saattanut osua mutterissa olevaan ehjään kohtaan (tai sitten ei).
Ilmeisesti mutterissa oleva lukitukseen käytettävä reunus jäi autosi tapauksessa sen verran ehjäksi, että pystyit ainakin jollakin tavalla lukitsemaan saman mutterin uudelleen? Siitä huolimatta laittaisin sen tilalle mahdollisimman pian uuden napamutterin - ainakin merkkiliikkeestä pitäisi löytyä heti varastosta, jollei tarvikeliikkeissä ole ko. osaa tarjolla.
207, takapyörän napamutteri:
3739 31, RP 3739 32, WHEEL HUB FIXING NUT, 21,60 e
eBay:stäkin noita löytyy ainakin tarvikkeena, mutta toimituskulut useimmilla myyjillä ovat sen verran kovat, että hintaa tulee melkein yhtä paljon kuin alkuperäisosalle Suomesta ostettuna.
Takapyörän napamutterin kiristysmomentti on 300 Nm (vastinpinnat ja kierteet voideltuna).