Hieman tarkempaa diagnoosia mikäli nyt oikein ymmärsin... eli tasauspyörästönlaakeri hajonnu, (jysähtelyn aiheuttaja pakkia kytkettäessä, jota alunperin ihmettelin?) jonka seurauksena joku sihti menny tukkoon , joka taasen estänyt öljynvirtauksen vaihteistoon. Vaihdelaatikossa runsaasti metallirouhetta. Eli aika totaalinen tuho joka tapauksessa käynyt!
Jälkiviisaana vois taas sanoa vaikka mitä. Ihan ekana voin laulella: (Erinin, Vanha nainen hunningolla) "Otin tietoisen riskin kun hairahdin ja auton ranskalaisen itselleni ostin..." Toiseksi olis pitäny uskoa kaveria ja ottaa ko. peltilehmä edes manuaalilaatikolla...jne, jne. Mut ainakin sen opin nyt, että liian pitkään silti kuuntelin ja katselin oireita. Mut ei voi enää mitään kun on jo paskat housussa...
Nimimerkillä: "Uutta" menopeliä etsimään. (ei tule olemaan ranskis).
Rikki mikä rikki, mutta vaurioanalyysin syy/seuraus selitys, on kyllä 'kovin uskottava'. heh.
Tasauspyörästön laakeri ei aiheuta pakkia kytkettäessä jysähdystä, vaan kyllä siellä on venttiilipöydässä ollut ohjausventtiilivika, joka aiheuttanut kytkimen karkean toiminnan tai fyysinen vika kytkimessä.
Jos syynä olisi rikkoontunut laakeri, siitä lähtenyt metallisilppu ei kerry pumpun suodattimeen. Magneetti, kerää ferromagneettiset metallipartikkelit jo ennen suodatinta.
Vanha sanonta parhaat ranskalaiset grilliltä, vaan kun mekaniikka hajoaa saksalaisistakin, tähänkään vikaan ei liene syynä kansallisuus - mutta jos asiat käsittää siten, niin ehkä parempi kun ostaa vaikkapa 'toimivan' japanilaisen tai saksalaisen.
<clip>
Mut ainakin sen opin nyt, että liian pitkään silti kuuntelin ja katselin oireita..
</clip>
Hyvä sentään niin, viallinen mekaniikka kun harvoin 'paranee' jatkamalla ajoa.