Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 83438 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #105 : 27.02.2011, 00:29:29 »
Onko tuossa jokin nestetason hälytysjärjestelmä? Mulla ei 1.8-litraisessa tietääkseni ole.

Itselläni ei ongelmia ole ilmauksen jälkeen ollut, vaikka 20 asteen pakkasia olikin muutamia päiviä. 120tkm huollossa pyysin tarkastamaan mahdolliset vuodot tehostimessa ja mainitsivat että "vasemmalla on letkussa pieni vuoto". Ei kovin tarkka eikä kuulosta 100% luotettavalta, mutta pitää yrittää keväällä itse katsella.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #106 : 27.02.2011, 07:46:57 »
Kyllä mun autossa tulee punanen ratinkuva huutomerkillä mittariston näyttöön ja piippaa niin pirusti. En ny muista tuleeko jotain monitoiminäyttöönkin. Ohjekirjassa nuo varmaan on kerrottu. Luultavasti sitten varustetasoissa eroja?
Ei tuo näyttänut vaativan mitään lisä ilmausta eilen. Nesteessä ei näyttänyt olevan enään mitään vaahtoamista kun katsoin, vaikka sinne vaahto jäi pintaan kun aiemmin "pika" ilmausta tein. Näköjään käyttö huolehtii loput, kun vaan nestettä on tarpeeksi säiliössä. :-\

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #107 : 27.02.2011, 10:53:06 »
Ei mullakaan kyllä syty mitään varoitus valoja vaikkei ei ois nesteitä ollenkaan. , onkohan tuo jostain tietystä vuosimallista eteenpäin vasta olemassa, omani vm 05 ja varutetaso sama confort

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #108 : 27.02.2011, 11:51:23 »
Voihan uudistus tulla -06 vuosimallissakin. Ohje kirjassa neljän mittarin mittaristossa tätä ei olisi mutta viiden mittarin mittaristossa on.

"Ohjaustehostimen merkkivalo. Osoittaa, että ohjaustehostimessa on häiriö. Syttyy yhdessä STOP-varoitusvalon kanssa. Ota yhteys PEUGEOT- huoltoon".  (ratinkuva huutomerkillä)

STOP- merkkivalo itsestään pitäs olla myös neljä mittarisessa versiossa ohjaustehostimen häiriön ilmaisija. Muiden merkkivalojen kanssa syttyessään sitten taas tarkoittaa toista vikaa.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2011, 11:56:49 kirjoittanut mika »

conqueso

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #109 : 27.02.2011, 19:03:16 »
Moro,

Itselläni tuntuu nyt ratinkääntely kepeältä. Ei ole tarvinnut enää lisäillä öljyä ja pari päivää on tullut lyhyitä (alle 20km) matkoja ajeltua. Viimesen täytön jälkeen iski oksennustauti, niin en päässyt ilmauksia ja tarkistuksia tekemään. Vaimo käytti autoa, enkä sit viitsinyt vaatia tarkastamaan öljyn määrää :)

Kiitos vinkeistä. Homma tuntuu pelittävän nyt hyvin.

Jani

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #110 : 28.02.2011, 01:05:21 »
"Ohjaustehostimen merkkivalo. Osoittaa, että ohjaustehostimessa on häiriö. ..."

Tuossahan ei sanota että kertoisi mitään varsinaisesti nesteen pinnan tasosta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arska3

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #111 : 28.02.2011, 17:10:38 »
Auto: 2007 407 1,8 Olympia (18.05.2007, DAM 11076, 48000 km).

Ei näkynyt mitään merkkivaloja tehostinöljyjen mentyä kankaalle. Käsikirjassa ei ole paljon tolkkua, kun kaikki tyypit on pitänyt pistää samaan kirjaan, eikä mitään tietoa, mikä ominaisuus koskee mitäkin mallia. Pakkasilla huomasi kyllä liikkeelle lähtiessä, ettei paljon tehosta.

Automaassa tehtiin perjantaina tunnin korjaushomma eli pumppu pois, pätkäistiin imuputki poikki, pumppu takaisin kiinni ja ilmaus. Ei kustannuksia.

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #112 : 01.03.2011, 14:44:12 »
Nii, luulin sen tarkoittavan nesteen tasoa, mutta häiriöksi se oli kerrottu käyttöohjekirjassa. Minulla tosin ohjauksessa ei huomannut vielä mitään normaalista poikkeavaa kun hälytys tuli, siksipä sillä vaan ajelin kotiin lisäämättä nestettä, (jota kyllä mukana autossa pidän) jolloin se ehti hörpätä ilmaa. Alku talvesta neste oli alamerkin alapuolella hälytyksen tullessa, mutta lisäyksen tarve oli pari korkillista, vaikka sen lisäsin ylämerkin yläpuolelle. Suosittelen lämpimästi tehostinnesteen mukana pitämistä autossa kaikille jotka 407:lla vielä ajelee! ;D

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #113 : 01.03.2011, 15:53:15 »
Niin... "Alku talvesta neste oli alamerkin alapuolella hälytyksen tullessa" -tilanteessako vain lisäsit nestettä muttet ilmannut? Olisko ehkä hörpännyt vähän ilmaa järjestelmään jo tuolloin?

Pullon mukana pitäminen on hyvä neuvo, mutta jos nestettä ei katoa ja taso on kunnossa & ilmattu, tarvetta lisäykselle taitaa olla harvoin?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vili_keinanen

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #114 : 01.03.2011, 17:28:19 »
Hei. Itselläni tämä koko talven piinannut ongelma ratkesi kun käytin auton Tampereen Automaassa huollossa, tekivät jonkun muutostyön. Hinta oli 220euroa, jonka tiesivät jo kertoa huoltoa varaillessani. Siispä tätä suosittelen jos alkaa kyllästyttään tuo probleema. Pari tuntia siinä vierähti kun laittoivat kondikseen.


Edit. Poistettu turhat enterin painallukset ja boldaus

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #115 : 01.03.2011, 17:43:50 »
Niin alku talvesta lisäsin nestettä ilmaamatta eikä menny silloin ilmaa sinne, kun seurasin sitä useaan kertaan yhden vuotokohdan korjattua (mukamas) eikä ongelmaa ollu pariin kolmeen kuukauteen. Vaahtoaminen tuli vasta nyt kun neste oli päässy vielä vähäisemmäksi, jostain syystä häly tuli "myöhässä". Pitää ne pienet vuotokohdat korjauttaa/korjata kun kerkeää nosturille. Ei tehostimessa ole mitään ongelmia jos se putkisto olisi tiivis. Ei ole järin suuri tuo määrä minkä tarttee vajua säiliön kun ilmat menee järjestelmään.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #116 : 03.03.2011, 00:37:43 »
Samaa mieltä viimeisestä lauseesta. Lisäpaisuntasäiliö voisi olla helppo parannus kun olisi täyttöputken jenkaan menevä jatkoletku olemassa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vintagev6

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #117 : 01.04.2011, 11:46:33 »
Vaimolla on 407 vm. 2004, 2.2 bensakone, Executive. Varmasti alkuperäisellä vanhalla ohjaustehostimella joka ruikki ohjaustehostimen öljyt jatkuvasti putkiston liitoksista tai tehostimen korkin kautta ulos. Kun sain viimeinkin putkiston liitokset (meillä 2 kpl) pitäviksi niin kertaakaan ei ole enää öljyt kuohuneet. Jos putkisto vetää ilmaa mistä tahansa kohdasta niin pumpussa kuohuu.  

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #118 : 04.04.2011, 00:17:36 »
Kuinka paljon putkistosta nestettä tuli ulos. Pysyikö vain liitokset kosteana vai oikeinko valui?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vintagev6

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #119 : 04.04.2011, 14:50:40 »
Öljyä tuli pumpun kyljessä olevasta lemmariliitoksesta aivan holvaamalla. Alkuperäinen lemmari on aivan surkea ja se oli antanut periksi. Letkun sai melkein vetämällä irti liitoksestaan. Lämmitin letkun talvella kuumailmapuhaltimella ja laitoin ruuvarilla kiristettävän lemmarin tilalle. Sen jälkeen ei ole kertaakaan kuohunut ja pakkasta oli Oulussa yli -30 celsiusta viikkokaupalla. Talvihan oli hyvin kylmä.