Osat kannattaa asennettaessa suojata vähintäänkin alustamassalla (tosin korin ja ylätuen väliin ei kannata laittaa mitään kotelosuoja-ainetta paksumpaa). Esim. uuden jousen maalipinta ei kovin kauan ruostumatta kestä. Jousen ruostuminen ei tosin useimpien autojen tapauksessa tuota ongelmia eli jouset eivät pintaruosteesta huolimatta katkeile, mutta 406:n kohdalla asialla vaikuttaisi olevan merkitystä.
Itse olen joissakin tapauksissa myös maalannut jouset kestävällä epoksimaalilla, mutta silloin kannattaa henkisesti vaurautua siihen, että jousipuristimilla jousta puristettaessa maalipinta todennäköisesti vaurioituu kuitenkin, joten silloin joutuu asennuksen jälkeen paikkailemaan ko. kohtia tai luottamaan siihen, että päälle ruiskutettu alustamassa antaa riittävän suojan.
Jousen päihin voi myös asentaa esim. ohutta kutistemuovisukkaa tai kumiletkua niihin kohtiin, joissa jousi on kosketuksissa joko joustintuen osiin tai jousen muihin kohtiin. Kutistemuovisukan tai letkun on oltava riittävän ohutta, jotta jousi istuisi edelleen kunnolla ylä- ja alalautaseen. Joissakin tapauksissa sovitus voi olla niin tiukka, että jotkut kohdat pitää jättää ilman lisäsuojaa. Kutistemuovisukkaa tai letkua kannattanee varata ainakin 1,2-1,5 m yhtä jousta kohden, toki jousen mitoituksesta riippuen (asia selviää mittamalla ja jousta tarkastelemalla).
Aiempaa keskustelua jousien suojaamisesta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=5106.msg93391#msg93391Ymmärrän kyllä sen, etteivät useimmat osia vaihtavat viitsi tehdä lisäsuojaustoimenpiteitä, koska se ainakin tarkasti tehtynä tuottaa ylimääräistä työtä ja vie aikaa. Mutta pelkän alustamassan suihkuttaminen ei vie paljon aikaa ja auttaa sekin jo jonkin verran.