Siivottu vähän aihetta.
Noin jos iso huollot ahdistaa niin kannattaa vaihtaa autoa ennen sen huollon tulemista kohdalle, tai vaihtoentoisesti laskea ison huollon hinta jaettuna vuosilla. Ei se loppu summaa muuta, mutta ehkä ahdistaa vähemmän, kun joka vuosi menee vain 200 tähän isoon huoltoon. Toki tarkan euron ihminen ymmärtää myös sen, että 5-vuotta vanhan pösön vaihtaminen uuteen vastaavaan maksaa 15-20 k€, tonni on siinä mielessä pikku raha. Ja kyllä tiedän tapauksia missä 300-600 € tiedossa oleva remontti laukaisee auton vaihdon, väliraha on sitte tuota edelle kerrottua luokkaa.
Jos taas oman merkkihuollon hinnat ahdistaa, niin kannattaa tehdä tarjouspyyntöjä muihin liikkeisiin. Voi olla että vähän yllättää kun 50-100 km päässä hinta voi olla ihan jotain muuta, eniten hinnan muodostuksessa vaikuttaa tuntihinta, ja se todella putoaa hyvin helposti kun tullaan ulos kasvuvkeskuksista.
Mutta kuten edelläkin todettiin, en ymmärrä miten auton huoltamisen hinta tulee yllätyksenä, kyllä mä ainakin otin selvää kaikista huolloista ja hinnoista etukäteen. Uuden Pösön huollot tulee kieltämättä edullisemmaksi niille jotka ajvat paljon, edellisen kanssa sai juosta huollossa 15 tkm välein, eli uudempi on käynyt huollossa 150 tkm kohdalla kuusi kertaa, vanha olisi käynyt kymmenen kertaa, ja huollot oli karkeasti saman hintaisia.