225/50R17 Nordman SZ meni alle 607 fl:n alle.
Arvoin pitkään 215/55R17 Micheliinien kanssa mutta kun noi oli leveemmät (makeemman näköset) ja rekisteriotteen mukaiset ja kantavammatkin ja noilla saa ajaa 270km/h.
Noin oikeesti: Ihan hyvän tuntuiset ja kelvolliset. Ei luiri mihinkään ja äänikin jollaa ok! Ja onhan tuo mahtava fiilis, kun on 7mm enemmän kulutuspintaa. Tempastaan tuossa muttama kymppitonni syksyyn mennessä, niiin eiköhän tuo selviä, miten mennään. Lähinnä kiinnostaa onko ero 215/55 mainitsemisen arvoinen. Eiköhän tuo selviä ennen nastarengaskautta. Eli kokeillaan nyt tätä henkilöllisesti, vaikka oletus oli kaapemman eduksi, mutta kuinka paljon?
En osaa muuta sanoa, paitsi Nordmanin kuluskestävyys on ollut positiivinen yllätys. Minusta tuntuu, että ihan sama onko levys 215 vai 225 kun ajelen vain kylillä tai motarilla suoraan vakkarilla, ilman sen kummempia ohituksia täi ääritilanteita. 45-profiilista en huolisi, kun sen tiedän kokemuksesta huonoksi, mutta 50/55 en osaa sanoa.
Talvellä meni vanhat nastakummit niin loppuun, että vakkari ei pysynyt päällä, kun luistonesto räpsi sitä pois liukkailla. Olisi tietty pitänyt ostaa jo viimetalveksi uudet kumit, mutta kun ne oli viellä lailliset, ainakin osittain, jossain kulmassa tai ainakin yhdessä. Paremmat vain eteen, niin ongelmitta selvittiin.
Nyt on uudet Nakang SW-8, 1700% lisää nastoja tai ainakin ketusti pitoa lisää ja paljon, koossa 215/55R17 odottamassa talvea. Aamulla oli jo maa valkoisena, mutta ei ihan vielä viitsi aloittaa nastakautta. 215/55 leveät otin, kun 225/50 ei ollut tarjoilla tätä lajia tässä ajanhetkessä, kun rengasliikkeeseen ajelin vanteet takahudlarissa. Ekat pingpong renkaat minulla, ajattelin kokeilla.
On se vaan hienoa pyyhkäistä uusilla nastoilla hiukkaset ilmaan ja katsella kun city-vihreät köhii palkeensa pihalle ja asfaltti liukenee veteen rengasjäljissä.