Kirjoittaja Aihe: 607 - Vikakoodi P0340 (HDi)  (Luettu 2429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
607 - Vikakoodi P0340 (HDi)
« : 16.10.2014, 16:50:48 »
Auto: 2004 607 2,2 HDi (445 000 km).

Mistähän mahtaa johtua otsikossa mainittu vikakoodi? Selityksenä: Nokka-akselin/kampiakselin synkronointi. Käyntinopeuden vaihtelu liian voimakasta. Mitään oireita en ole huomannut, mitä nyt välillä joutokäynti hieman nypyttää. Vikakoodi näkyi hetkellisenä, onko kuitenkin odotettavissa nokka-akselin asentotunnistimen vaihto vai onko jakopäässä jotain pahemminkin vialla? Edellisestä jakopään vaihdosta aikaa noin 4v ja 80 000km, uudet osat odottavat jo hyllyssä vaihtoa että kohta selviää ainakin jakopään kunto. Voiko venynyt nokka-akselien välinen ketju aiheuttaa tuollaista? Autossa alkuperäinen ketju nokkien välillä, näissähän alkupään malleissa oli ongelmia mutta käsittääkseni tässä omassa pitäisi olla jo jollakin tapaa paranneltu malli ketjusta?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Vikakoodi P0340 (HDi)
« Vastaus #1 : 29.10.2019, 21:31:36 »
Palataanpas vanhaan aiheeseen, sama auto edelleen ja nyt mittarissa 587tkm. Viime viikolla auto ei yhtäkkiä käynnistynyt, autolla oli ajettu aamupäivällä useita kertoja ja vikavalo oli syttynyt mutta auto toimi. Sitten yhden pysähdyksen jälkeen auto ei enää käynnistynyt. Auto hinattiin kotiin ja muistissa oli useita vikakoodeja: P0340 (nokka-akselin tunnistin) useampaan kertaan sekä P1429 (pakokaasun paine-ero anturin signaali). Kaikki vikakoodit olivat jatkuvia. Vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen (johon koodi P0340 viittaa) mutta tällä ei ollut vaikutusta, vikakoodeja en myöskään saa nollattua koska tulee ilmoitus yhteysvirheestä. Testerinä PP2000. Kävin myös mielestäni kaikki sulakkeet läpi, mutta en löytänyt viallisia. Onkohan noilla antureilla muuta yhteistä kuin ECU? Osa vikakoodien selityksistä kun liittyi tunnistimien virransyötön oikosulkuun. Tuon pakokaasun paine-eroanturin vaihdoin kesällä kun siitä tuli vikakoodi niin ihmetyttää tuokin että taas samasta anturista on vikakoodi muistissa. Pitäisikö seuraavaksi ruveta penkomaan johtosarjaa josko siellä oli hankauma tms. Vai onko joku sulake joka kannattaisi vielä tarkistaa uudemman kerran?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Vikakoodi P0340 (HDi)
« Vastaus #2 : 31.10.2019, 21:19:18 »
Tänään löytyi hankauma nokka-akselin asentotunnistimen johdosta. Löysin myös jonkinlaisen sähkökaavion ja näyttää että FAP paine-eroanturin ja nokka-akselin asentotunnistimen virransyöttö tulee samasta johdosta. Vielä en ehtinyt johtoa korjata, mutta alkaa vaikuttaa siltä että ongelma voi ratketa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Vikakoodi P0340 (HDi)
« Vastaus #3 : 02.11.2019, 10:23:15 »
Eipä korjaantunut vika vaikka johdon korjasi. Mahdollisesti hankauma tai johto poikki jostain muualta, vai onko mahdollinen oikosulku voinut rikkoa ECU:n? Tutkiminen jatkuu.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Vikakoodi P0340 (HDi)
« Vastaus #4 : 03.11.2019, 11:06:23 »
Vika löytyi! Kesällä vaihtamani hiukkassuodattimen paine-eroanturi on viallinen ja ilmeisesti oikosulussa. Siitä kun otin johdon irti niin auto käynnistyi. Uutta paine-eroanturia siis hankkimaan. Kesällä laittamani anturi oli FAE merkkinen, ehkä vain huonoa tuuria että oli huonolaatuinen mutta nyt täytyy kokeilla jotain toista merkkiä, ehkäpä Hella, Magneti Marelli tai Febi, esimerkiksi Boschia ei ole tarjolla ja alkuperäisen hinta 150-220e riippuen haluaako autossa alun perin olleen vai myöhemmin saataville tulleen korvaavan osan. Lopuksi todettakoon että varsinaisesti tämä ei siis liittynyt mitenkään nokka-akselin tunnistimeen vaan se oli seurausta tästä paine-eroanturin viasta koska virransyöttö kulkee samaa reittiä molemmille.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vikakoodi P0340 (HDi)
« Vastaus #5 : 03.11.2019, 13:12:00 »
Hyvä juttu. Ei enää polttaa sulaketta, mutta onneksi antoi koodin. Takuuanturin paikka. Voisi tutkia huvikseen johtokaaviota.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2019, 13:15:35 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -