Kirjoittaja Aihe: 3008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 62150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Airish

  • Vieras
3008 hankinnassa ja potentiaalisessa on ostoehdokkaassa on yksi iso kauneus virhe: Panorama-kattoikkunassa on halkeama juuri tuossa kuskin näkökentässä. Yhteensä pituutta halkeamalla on varmaan 30cm. Voiko tuolle tehdä mitään? Sen verta pedantti ihminen että tuijotin melkein koko koeajon tuota viirua ja jäi kaikki auton hienoudet toissijaisiksi.

Toimiiko näiden korjaus samalla periaatteella kuin tuulilasikorjaus ja minkälaista jälkeä sillä saadaan (en ole koskaan joutunut tuulilasia korjauttamaan)? Vaihtaminen tuskin onnistuu kun näissä on tod. näk. tehdasasennukset ettei tule jännityksiä tms.

Toisena kysymyksenä on että minkälaisissa hinnoissa on ollut kyseisen auton eber/webasto jälkiasennukset avaimet käteen periaatteella?

alokas

  • Vieras
Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 FAP Sport.

No niin, parisen kuukautta ja noin 2500 km yhteiseloa ylläolevan pösön kanssa takana.  Alku on sujunut aika lupaavasti, vakavia ongelmia ei ole ollut.  Lämmityslaitteen ilmansuuntauksesta kyselin toisen otsikon alla, ja ne vaivat ovat edelleen tallella, täältä saadut neuvot eivät valitettavasti auttaneet.  Pitää huoltoon vietäessä kysellä sieltä. 

Kesärengaskauteen siirryttäessä auto hiljeni entisestään, mutta ohjaukseen tuli "matoja", suoraan kulku oli vaikeaa.  Käytin auton nelipyöräsuuntauksessa, paljon ei ollut korjattavaa mut hiukan kuitenkin, ja ehkäpä sillä oli vaikutusta ohjattavuuteenkin.  Suurimmat syyt kuitenkin lienevät auton erittäin herkkä ja nopea reagointi ohjausliikkeisiin (tottumuksen puute) sekä mukana tulleet, varsin hyväkuntoiset kesärenkaat, merkkiä Marangoni...

Hiukkassuodatin poltteli itseänsä pari kertaa ensimmäisen 1000 km:n aikana, jos poltto tapahtuu silloin kun kulutusmittari ei putoakaan näyttämään nollaa moottorijarrutuksessa.  Sen jälkeen ei ole havaintoa tapahtumasta, mutta pakostihan niitä on pitänyt tapahtua.  On vaan sattunut useampikin moottoritiematka (yli 50km/suunta) viimeisen 1500km:n matkalle, ja kun vakionopeussäätimellä ajaa niin ei sitä kulutusmittarista välttämättä kai huomaa.

Tuulilasinpyyhkimien sadetunnistin ei tunnu toimivan, ensin pyyhkäisee muutaman kerran niin kuin pitää, sitten alkaa pyyhkiä jatkuvasti ja vauhti vaan kiihtyy, sateen määrästä riippumatta.  Ja käyttäminen välillä tihkuasennossa ei auta, eikä liioin tunnistinkopan koputtelu nyrkillä.  Toinen seikka huollossa kysyttäväksi.

Autoon on edelleen yhtä helppoa mennä sisään ja tulla ulos, ajoasento on mukava, lasikatto upea, ja ohjaukseenkin pikku hiljaa tottuu.  Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6,3 L/100 km, minusta ihan hyvä lukema, millään aiemmalla autolla ei lähellekään noin pieniä kulutuksia tällaisessa ajossa.  Minusta taitaa vaan olla väkisin tulossa Peugeot-fani......  ;)

Airish

  • Vieras
Löytyykö jostain 3008 huolto-ohjelmaa netistä kun tuntuu olevan huomattava määrä suurinpiirtein samoilla km lukemilla olevia kulkineita nettiautossa kaupan? Lähinnä että onko tuossa sama kun C4 Citikan 110 dieselissä oli merkattu FAP suodattimen vaihto 100tkm tms suolaista luvassa jos ostaa 90tkm ajetun kärryn?

martymcfly

  • Vieras
Jostain tältä palstalta muistan lukeneeni että tehdas suosittelee FAP:in vaihtoväliksi 180tkm mutta maahantuoja ilmeisesti vain 120tkm. Tosin en tiedä että kukaan olisi joutunut sitä noillakaan maileilla vielä vaihtamaan, mutta ilmeisesti joillekin on kyllä lisätty lisäainetta. Jakohihnan vaihtoväli esim. 1.6 ja 2.0 HDI:ssä  on muistaakseni 72kk, joten sekään ei tule vielä hetkeen vastaan, ja VTi ja THP koneethan ovat tuolla "huoltovapaalla" ::) ketjulla.

Autoja on myynnissä ihan hyvä valikoima, ja luulen että suurin syy siihen on vain yksinkertaisesti se että koska vuonna 2008 esiteltyä mallia on myyty ihan kohtuullisesti, niin monet yksilöt alkavat vain olla siinä 3-5v iässä että vaihtavat ekan kerran omistajaa. Näitä on mennyt liisareiksikin jonkin verran, ja niiden sopimuksethan ovat tyypillisesti 3-4v.

tmex

  • Vieras
1.6 HDi,110 heppaa citikan keulilla,kohta 240 tkm ajettu samalla fapilla.Ajan tosin pidempää matka-ajoa,en juuri kaupungissa.Huhujen mukaan fap -suotimen saa ajaa loppuun,matka voi katketa.Enpä tiedä tosin jos polttoväli fap tukkeentumisen jälkeen tihenee,meneekö polttoja pieleen ja eolys litku löytyy moottoriöljyjen seasta.Fap maksoi jokunen vuosi sitten liki tonnin,nyt se maksaa n.500 eur Vehosta.

tmex

  • Vieras
Onkos 308, 2.0 HDi automaateissa Aisinin laatikko? 6 portainen?

martymcfly

  • Vieras
On ja on. Osta pois.

tmex

  • Vieras
Sanotaan että vaihtoehto on lukittu.On tuo 308 mainio ajaa.Vielä tarvii odotella viimeiset metkut km korvauksiin liittyen,mutta sepä onkin täysin toinen tarina.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
308 vai 3008?

tmex

  • Vieras
Sitkeämpi näppisvirhe. 3008 kyseessä, muksut mahtuu sen takajakkaralle hitusen väljemmin kuin 308:n.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Tuossa 2l dieselissähän on bonuksena ne nesteellä toimivat kallistuksenvakaimet, vai mitkä ne nyt olivatkaa (kertokaa muut tarkemmin)?

pelago

  • Vieras
Mielenkiinnolla luin ketjua, samat on mielteet kuin aloittajalla, pitäis saada tilaa koiville eikä alhaalta ajon jälkeen pystyyn ponnistaminen ole enää herkkua. Automaatti oli hakusessa. Tässä viitattiin nestetoimisiin kallistuksenvakaajiin tms, mistähän on kyse.
Minun ostoni ei ole kovin akuutti ja todennäköisesti ostan uuden kun nykyinen tulee vaihtokuntoon, tai jos liikeratani heikkenevät. Pituutta on 198 ja Golfista kömpiminen ottaa joskus lujille.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
http://veho.kateetti.fi/static/peugeot/3008/esite/pdf
"Jousitus ja Dynamic Rolling Control®* -järjestelmä Peugeotin tapaan huolellisesti suunniteltujen ajo- ja jousitusominaisuuksien täydennykseksi 3008:aan on kehitetty uudentyyppinen elektronisesti ohjattu, dynaami- nen kallistuksenvaimennin- järjestelmä Dynamic Rolling Control®, joka kuuluu 3008:n vakiovarustukseen THP 156 - bensiinimottorin sekä HDi 150 FAP ja HDi 163 FAP -moottorien yhteydessä. Dynaaminen kallistuksenvaimennus perustuu takaiskunvaimentimien väliseen hydrauliseen yhteyteen ja siihen sijoitettuun keskusmoduliin, joka toimii ikään kuin kolmantena iskunvaimentimena."

http://veho.kateetti.fi/static/peugeot/3008/tekniset_tiedot/pdf

En tiedä saatko tuosta autosta ajoasentoa? Tuossa mielestäni kuuluu istua aika pystyssä ja pituus voinee aiheuttaa haasteita, riippuen mihin on tottunut? Faceliftiä olen odotellut mutta kenties tulee Euro 6 moottoreiden mukana keväällä?

pelago

  • Vieras
Kiitos - hyvää istuinasentoa en ole kokenut missään, kaikki tuolit on liian pieniä. Istuin tänään Scenicin, 3008 ja C-maxin. Nykyisin on käytössä DSG-automaatti, jo viisi huoletonta vuotta pienellä ja syvällä olevalla jakkaralla, kattoon jää matkaa runsas sentti päälaelta. Jalat on koukussa, reistitukea ei ole eli istun häntäluulla, mutta vakkarin ansiosta voi liikutella jalkojani, vaihtaa asentoa.

Vaatteita olen teettänyt. Vuosia sitten autooni soviteltiin Recaroa. Se rakennettiin lattialla, ja kun se siirrettiin sitten autoon, reiteni mahtuivat vaivoin ratin alle, silloin ei vielä ollut säätöjä, ja pää otti kunnolla kattoon. Eli nyt pyrin valitsemaan tarjolla olevista, ja tyydyn kompromissiin.

Kiitos "Peugo"!

martymcfly

  • Vieras
....Golfista kömpiminen ottaa joskus lujille.

Mulle Golfiin kömpiminen ottaisi lujille... ;)

Ei vaan, tosissaan ottaen ja jos olet uutta jossain vaiheessa hommaamassa niin kannattaa vakavasti harkita sähköisten nahkapenkkien tilaamista, koska noissa taitaa tulla mukana monipuolisemmat säädöt. 3008 ei peruspenkeillä ole ideaali pitkäjalkaiselle, varsinkaan kun ratin säätövarakin on melko pieni, eli jättää ratin helposti kauas.

Tietääkseni 3008:n vuodenvaihteessa tuloillaan oleva facelift saa uudet versiot sekä dieselkoneesta (BlueHDi) sekä Aisinin 6-vaihteisesta mehuautomaatista, mutta ne taisivat tulla mukaan pienellä viiveellä, eli syssymällä (ellen ihan väärin muista). Ainakin to uusi automaattiloota on erittäin taloudellinen, jolloin automaatin lisähintakin lienee aikaisempaa maltillisempi.