Hei kaikki,
Ruotsista tullut moottori on nyt paikallaan - apulaitteet ovat vanhasta koneesta. Nesteet mm. vaihteistoöljy on uutta, akku on uusi, taakse tuli uudet jarrulevyt (laakerit mukana) ja palat.... Autossa on nyt muutama pieni komplikaatio, joiden kanssa tarvitsisin neuvoja:
1. laturi tekee sähköä yleismittarilla katsoen auton käydessä noin 15V jännitteellä, mutta laturin merkkivalo palaa. Tilalle vaihdettiin purkaamolta toinen laturi, ei vaikutusta. Mitä on kytketty väärin?
2. viitosvaihde (kuutosta ei olekkaan) menee päälle ja on äänetön, mutta ei pysy lovessaan kevyesti kädellä auttamatta. Viitonen putoaa siis pois päältä. "Kylän miehet" arvelivat asian hoituvan puhdistamalla jotakin vaihdekepin vivustossa, mutta onko tästä oikeampaa tietoa tai arvausta?
Käynnistäessä ensimmäistä kertaa alkuperäisen moottorin pamahtamisen vika ehkä löytyi -- yksi puola oli pimeänä. Voisiko yhden puolan pitkäaikainen lämpövika särkeä koko moottorin, ellei sitä huomata korjata? Nyt yksi uusi puola ja ruotsista tuotu kone käy todella kauniisti.
Käynnistäessä syylarin fläkti pyöri jonkin aikaa "itsekseen", mutta se parani omia aikojaan ... voisiko olla ilmaa jäähdytysjärjestelmässä tms.
Kertoo ja kyselee,
Jukka P.