Hei taas kaikki,
Kaikki paikallaan, auto käyntiin ja liikkeelle ... nyt normaalisti ajaen - ihan kevyesti kaasuttaen viitonen pysyy paikallaan, mutta kun 80 vauhdista painaa kaasun pohjaan vaihde tulee pois. Tilanne siis parani tällä korjauksella olennaisesti, mutta ei tullut kuntoon saakka.
Auto jää nyt anopille käyttöön nelivaihteisena .... antakaa ihmeessä vinkkejä ja jos joku tietää miten tuo vaihdekepin pää vaijereista saadaan esille ja olisiko siellä jokin säätö tätä varten .... kuulisin erittäin mielelläni. Lisäksi olisi mukava tietää, onko kenellekään muulle tapahtunut vastaavaa koskaan
Kaikenkaikkiaan tuosta isosta remontista, jossa laitettiin taakse uudet jarrulevyt (+laakerit) ja palat, vaihdettiin jarrunesteet, vaihdettiin akku, tehtiin muutenkin iso huolto suodattimineen ja vaihdettiin uusi (Ruotsista tuotu 70tkm ajettu) moottori (ilman apulaitteita) ja siinä tietty kytkin, paineasetelma ... ja jäähdytysnesteet ja nyt vielä tuo vasemman puoleinen yläpään tuki ... tuli tosi hyvä mieli.
Koko kustannus kaikista osista oli noin 3.500 euroa rahteineen ... tallessa on yksi varalaturi ja auto tuntuu todella hyvältä. Työn hintaa en tuohon laske. Varmasti jossakin ammattifirmassa tunteja olisi kulunut vain kolmannes, kun tässä tapauksessa esimerkiksi pakosarjan pultteja pelkästään kiinnitettiin peilin kanssa yli puoli päivää ... Yhtä kaikki. Loistoauto ja keväällä tulee uusi keikaus tuon viitosvaihteen kanssa. Saisikohan vaihtovaihteiston 500 eurolla mikäli homma ei muuten korjaannu? Aloitetaan kuitenkin vaihdekepin puolen tutkimuksella, sitten purkamalla vaihteensiirtäjästä ne osat, jotka ulos näkyvät ja vasta sitten vaihtamalla vaihteisto kokonaan.
Kiitos avusta ja empatiasta tämän kunnostushankkeen ajalta
Jukka P.