Ongelma:
Auto on 66kw vm 2000 ajettu n. 177tkm. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kierrokset vaeltaa välillä reippaastikin muutaman sekunnin ennen kuin löytyy "se oikea". Roikassa ja/tai suojakelillä ongelma on pahempi kuin ilman roikkaa kunnon pakkasella (esim. -7). Käyntiin lähtee aina heti ja käy tasaisesti kun lämpiää. Vikavaloja ei ole ja muutenkin tehot ja veto on kylmänäkin tallella.
Tämä ei liittyne vikaan, mutta pari viikkoo sitten miinus 11 asteessa roikka-käynnistyksen jälkeen mittari näytti että kone keittää ja puhallin puhalsi II-nopeudella. Anturi alko toimia kun kone lämpes oikeesti ja käynnistin uudestaan. Lämpötila-anturin liitokset putsattiin myöhemmin. Ei ole toistunut.
Olisko nyt niin, että ilmanputsari ja/tai ilmamääräanturi tms. on täynnä vettä/jäätä/suolaa, kuten jossain viestissä oli. En oo kattonu. Onnistunee amatööriltäkin, vai? Vaiko joku ventiili. No 180tkm huolto on kohta.
Ratkaisu:
Pari hehkua oli pimeenä sekä hehkurele (!). Eli perhanan hyvin on lähtenyt käyntiin, vaikka ei oo ollu hehkuja ollenkaan. No, vika on korjattu ja nyt käy tasaisesti.