Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Karstoja ei oltu sinulta eugen7 puhdistettu?

eugen7

  • Vieras
Eivät tehneet muuta kuin vaihtoivat tulpat ja päivittivät ecu:n. Soitin assistanceen ja voin ajaa auton itse huoltoon maanantaina sekä viikonloppuna voi ajaa. Karstat varmaan seuraavaksi.  Kolmas kerta viiden kuukauden sisällä 😵

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Joo, kyllähän tuo voi syödä miestä mutta kun saavat tuon toivottavasti korjattua, niin annathan autolle taas mahdollisuuden?  ;)
Voihan olla ettei korjausohjetta ollut vielä saatavilla kun sinulla ilmeni nuo ongelmat? Mielenkiintoista nähdä miten jatkossa toimii, raportoithan tänne kiitos mitä tehtiin ja myös väliaikatietoja korjauksen jälkeen? Ovat arvokasta tietoa muille.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Yllä oleva teksti on hyvä pointti. Itsekin olen tässä enemmän tai vähemmän aktiivisesti noin vuoden verran katsellut 508:lle korvaajaa. 308 on ollut listan kärkipäässä, mutta vaatimus suhteellisen hyvästä varustelusta hidastaa prosessia merkittävästi. 1.2 puretech on ollut yksi vaihtoehto, mutta tällä hetkellä ko. moottori on kyllä boikotissa näiden viime aikojen runsaasti raportoitujen ongelmien takia.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

DonJenzus

  • Vieras
Eli venttiilit puhdistettiin karstasta? vai mitä sille tehtiin?

En saanut muuta vastausta kun "anturit nollattiin"

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
En saanut muuta vastausta kun "anturit nollattiin"
Missä käytit huollossa?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

DonJenzus

  • Vieras
Käytin Autokeskuksessa. Ilmeisesti ainoa työ mikä tehtiin, oli vikakoodien nollaus, vika nimittäin uusi jälleen ja ensi viikolla auto huoltoon. Tällä kertaa tarvinnee painottaa vian juurisyyn etsimisen tärkeyttä. Valohoitoa auto saa kuitenkin vielä pihallakin

juusoh

  • Vieras
Autoni on Peugeot 308 Puretech 130, vm 2014 ajettu 55 000km. Viikko sitten Oulussa syttyi varoitusvalo Engine Fault. Ajoin sivuun, sammutin moottorin ja käynnistin hetken kuluttua. Kaikki oli Ok, ei mikään varotusvalo palanut. Iissä varoitusvalo syttyi uudestaan. No siitä hinuri ja Kemissä merkkiliikkeen pihaan, oli lauantai. Sijaisauto alle ja matkaan. Maanantaina soitto Autoliike Pörhöön ja sieltä sain vakavia uutisia: koko moottori menee uusiksi, ei kannata korjata, koska metallinsiruja löytyi reippaasti öljypohjasta. Tehtaalta saatiin keskiviikkoiltana vastaus, että valmistaja tulee kustannuksissa 50 % vastaan. Huollot aina 40 000 saakka merkkiliikkeessä ja tänä vuonna toukokuussa (50 000km) Atoy liikkeessä.  Auto on edelleen Kemissä ja odottaa uutta moottoria ja turboa. Sieltä kerrottiin, että ilmeisesti turbo on vuotanut öljyä ja siellä on siis ollut jotain häikkiä. Saan tarkemman selostuksen kun auto on valmis. Mielestäni moottorissa on ollut valmistusvika, eihän asiallisesti huolletussa moottorissa pidä olla vikaa 55 000 km:n jälkeen. Takuuhan on sinänsä mennyt umpeen. Löytyykö vinkkejä siitä miten ja mistä apuja korvausvaatimukselleni. Taustatiedoksi se, että keväällä moottorissa kiihdytyksen alussa esiintyi satunnaisesti häiriöitä, mutta kun moottorin ohjausohjelma päivitettiin, ongelma hävisi. >:(

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kuluttajaviraston kautta, tee sinne ilmoitus ja ilmoita korjaamolle että viet riitalautakuntaan. www.kkv.fi

55 tkm on tosiaan sen verran vähän että prosentin pitäisi olla ehkä vähän muuta kuin 50. Mun mielestä kannattaa koittaa neuvotella, eli ei nyt mitenkään sikamaisesti uhkailla, enemmänkin nätisti painostaa tuolla valituksella kkvn kautta.

Mikäli olit ostanut uutena https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/uuden-auton-virhe/

Käyettynä https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ajoneuvon-vika-tai-puute/kaytetyn-auton-virhe/
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Seniori
Kyllähän tuo autosi tuntuu vielä "puoliuudelta"; moottorin kohtuudella odotettavissa oleva käyttöikä on asianmukaisesti huollettuna ainakin 200.000-300.000 km.

Voisikohan tämä olla ensimmäisiä täystuhoja, joita Suomessa on tapahtunut uudelle monesti palkitulle Puretech-moottorille? Tästä johtuen maahantuoja saattaa tulla 'viimeisillä metreillä' kunnolla vastaan, jottei moottoristasi tule KKV:n julkaisemana sille pahaa ennakkotapausta. Kohtuulliselta tuntuisi maahantuojan osuutena jotain väliltä 75 - 100 %.
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Ei kannata suostua mihinkään 50prosenttiin. Maksimissaan uusien tulppien öljyjen ja suodattimien ja jakohihnan verran.

vmoi73

  • Vieras
Kyllähän tuo autosi tuntuu vielä "puoliuudelta"; moottorin kohtuudella odotettavissa oleva käyttöikä on asianmukaisesti huollettuna ainakin 200.000-300.000 km.

Voisikohan tämä olla ensimmäisiä täystuhoja, joita Suomessa on tapahtunut uudelle monesti palkitulle Puretech-moottorille? Tästä johtuen maahantuoja saattaa tulla 'viimeisillä metreillä' kunnolla vastaan, jottei moottoristasi tule KKV:n julkaisemana sille pahaa ennakkotapausta. Kohtuulliselta tuntuisi maahantuojan osuutena jotain väliltä 75 - 100 %.

Mullahan ei kestänyt moottori edes öljynvaihtoväliä, vaan hajosi 21tkm kohdalla.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=80087.0

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Kustannukset uudesta moottorista voisi jakautua siten, että valmistaja korvaa 50% ja maahantuoja 50%. Maahantuoja saattaa vedota kuluttajan saamaan hyötyyn, kun saa uuden koneen, mutta näin pienellä kilometri määrällä kuluttajaa ei hyvän tavan mukaisesti voi vaatia osallistumaan kovin suurella %-osuudella.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kannattaa lukea noi kkvn linkit, maahantuoja ja myyjä vastaa suomessa asiakkaalle mikäli auto on ostettu uutena, jos käytettynä niin myyjä. Tehtaan osuuden hoitaa maahantuoja koska varsinaista kauppasuhdetta ei tehtaan ja käyttäjän välille synny. Yksinkertaista, ilman kauppasuhdetta ei voi vaatia yhtään mitään.

Itse maksaisin tuosta 1-5%, pelkästään lakiin perustuvasta syystä, koska jos maksan euronkin niin sillä uudella osalla on 2-v takuu. Jos en maksa mitään niin takuuta ei tipu.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2018, 20:46:42 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Jos/kun sytytystulpasta irtoo kokokärki niin kyllä se aika tuuria on jos ei kone siinä samalla mene sököksi.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97