Kirjoittaja Aihe: 405 - Pakoputken joustoliitos  (Luettu 2883 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
405 - Pakoputken joustoliitos
« : 12.10.2005, 15:14:42 »
Lainaus
By - New Member Aug 26th, 2002, 08:37 am

"pakoputki hajoamassa?

itsellä kun ei ole koskaan hajonnut tuo pösön pakoputken etupää, niin kysymyksiä onko se pakosarjan ja putken liitos niin paha kuin olen kuullut eli vanhaa tiivistettä ei saa irti kovin helpolla... ...On vaan pikku hiljaa (vuoden verran) ruvennut kuulostamaan siltä että jossain etupäässä on pieni vuoto tai jotain. "

Lainaus
By Vesa Aug 26th, 2002, 09:24 am

"Tarkoittanet liikkuvaa liitosta, joka on kahdella jousiavusteisella pultilla kiinni. Olen purkanut sen kahdesta autosta ja suurin ongelma on ollut saada pulttien jengat alkuun, koska (ainakin uudet) jouset pitäisi ensin saada samalla hiukan painumaan kasaan. Kun työskentelee tavallisilla autopukeilla ja yksin, niin saattaa mennä tovi ennen kuin onnistuu. Itse tiiviste on jostain messinkiverkosta prässätty rengas eikä se ollut kummoisestikaan palanut kiinni. "

Lainaus
By Harri Aug 26th, 2002, 10:08 am

"Jos ja kun rupeat hommiin, niin vaihda kiinnityspultit samalla. Itselläni pultit olivat sen verran haurastuneet tärinästä ja lämmönvaihtelusta, että jäivät käteen avatessa. "

Lainaus
By Jari V Aug 26th, 2002, 11:20 am

"juu ruuvit on minulla ainakin niin ruosteessa että meinasi muutama kirosana päästä, tiiviste oli melkosen helppo kangertaa pois talttapäällä, tiiviste maksoi muistaakseni jonkun 20e.
ei se kovinkaan vaikeata ole, siinä saa juosta auton alta auton päälle vähän väliä jos itsekseen vääntää."

Lainaus
By Jari V Aug 26th, 2002, 11:23 am

"tai sitten vaihtoehto num 2.
nosta konetta
oikotie onneen"

Lainaus
By ttu Sep 24th, 2002, 08:52 am

"Pakoputken tiiviste ei ole mikään ongelma irroittaa. Helpoimmalla pääset alkuun kun kaivat kaappien kätköistä huonokuntoisimman moran ja naputtelet sen vasaralla tiivisterenkaan ja pakosarjan väliin. sitten vain vaikka ruuvimeisselillä kampeaa loput. Tiiviste on sellasta höttöä että sen saa meisselin kanssa irti vaikka muruina. Uusi asennussarja kannattaa ostaa valmiiksi. Kuparitahna tai jotain rasvaa vähän pultteihin ja lainaat vaikka kaverilta pitkät keskikoko (onks se nyt 3/8"karan) hylsyavaimet ja paljon jatkovarsia.

ps. tarvikeliikkeestä (osaset, varaosamaailma) ei saa valmista asennussarjaa, jossa ois tiiviste pultit jouset aluslevyt mutterit. sieltä löytyy vain tiiviste ja pultit. en tiedä onko joku muu saanut ostettua kaikki osat?? Leijonaliikkeestä saa ne kaikki yhessä pussukassa. vähän kalliimpi, mutta ei muutakaan voi!  oisko ollu 22€?? "
Peugeot RCZ HDI FAP