Paha mennä vielä sanomaan, mutta jos polttoväli oli puolittunut 200 tkm matkalla, aikaisemmin tankillisessa oli 1-2 polttoa, nyt 3-4. Kyllä se vähän nostaa, kai sen pysyisi ihan laskemaankin. Tosin siitä tulee kyllä varsin suuntaa antava koska polttoon vaadittu lämpötilan nostoon tarvittava lisäruiskutuktuksen määrä riippuu todella paljon nopeusta, eli moottorin kuormituksesta. Teoreettisesti hiukkaspolton aikaan kannattaisi aina ajaa moottoritiellä sen mitä laki sallii.
Sitäkään en vielä tietä johtuuko ajotietokoneen kasvanut virhe juuri siitä että polttoja on enemmän, vai mahdollisesti jostain muusta. Aikaisemmin ajotietokone näytti 1 dl liian vähän, viimeisellä matka-ajo pätkällä joka oli yli 1300 km, tankkauksista laskettu poikkesi 3 dl, lähtö ja paluu tankkaus oli samalla asemalla ja pumpulla. Saa nähdä muuttuuko toi takaisin päin.
Auto katsastettiin viikko sitten vanhalla loukulla, savuarvo oli edelleen 0. Poltoissa loukun kuormitus palasi edelleen 0%, tukossa olevalla ei palaa ei edes testerillä suoritettavalla pakko poltolla.