Kirjoittaja Aihe: 405 - Relekartta  (Luettu 6117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
405 - Relekartta
« : 04.10.2005, 14:03:43 »
Lainaus
By NipaN Sep 26th, 2002, 10:01 am

"Onko joku selvittänyt itselleen mikä rele Pösössä hoitaa mitäkin hommaa ? Olisi mukavaa että joku laittaisi sitten kuvan tänne palstalle. Sitten kun joku homma ei toimi niin olisi helppo heittää uutta relettä kehiin. On tullu joskus mieleen että voisi stetoskoopilla kokeilla mikä rele naksahtaa milläkin auton toiminnalla, mutta kun ei ole sitä stetoskooppia eikä edes naksahduksille herkkiä sormenpäitä eikä suuntakorvia. Joka 405 versiosta oma kuva yhteistoiminnalla. Onko kannatusta ?"

Lainaus
By Harripa Sep 26th, 2002, 4:02 pm

" :roll: Hmm.... joo tois kyllä kuulostaa ihan hyvältä. Tossa kun kerkeen niin voisin aloittaa. Pitäisköhän ottaa "oikeita" kuvia vai piirrellä niitä koneella ja sit vähän selitystä mistä ko. rele löytyy? "

Lainaus
By - New Member Dec 5th, 2002, 07:27 am

"Päivävalo rasiasta sen verran että siellä lähinnä keulaa on pitkien rele = SRi ja Mi versioiden H1 polttimoiden rele, seureeva edestä päin on H4 polttimoiden päivävalo rele, ja kolmas parkkien rele = päivävalojen mutta parkit ei toimi ilman relettä missään valokytkimen asennossa. "

Lainaus
By Älläri Dec 5th, 2002, 6:52 pm

"Valitan kuvan laatua, 20 vuotta vanha järjestelmäkamera kyllä toimii,mutta kuvaaja tarvii viellä vähän harjoittelua
Ja sitten kaikki joukolla arvailemaan releitä

sulake/relerasia


rele 1 on tihkukytkimen rele
rele 2 on vilkkurele
rele 3 on peilien ja takalasin lämmittimen rele
rele 6 on etusumuvalojen rele
rele 7 on lisälaiterele? (lämmityspuhallin on ainakin tämän releen takana)

jalkatilan releet

Dieselissä ei ole noista kuin yksi ja sekin on Sähköisen kattoluukun/sähkölasien rele ovea aukaistaessa...


Jarrutehostajan viereinen relerasia

2. päivävalot / parkkien
3. päivävalot / lyhyiden
4. Lisäpitkät / Sri, Mi16 ( H1)

Höh tätä kuvaa kun katsoo niin ei mulla ole tuollaisia johtoja niissä kiinni ollenkaan, eli missä on tuon kuvan paksut syöttöjohdot? onkohan Dieselissä sittenkin erilainen. On myös mahdollista että mulla on releiden paikka vaihdutnut kun niitä on räplätty moneen kertaan.


ruiskun relerasia

Mekaanisessa ruiskussa ei ole kokorasiaa (DSL)


RELEET
1. suihkutuksen rele (suihkutussuutin, hiilisäiliön solenoidi, joutokäynti solenoidi, sytytyspuola, polttoainepumppu ja lambda-anturin kuumennuselemetti.)
3. moottorin ohjausyksikön rele
SULAKKEET
vasen on polttoainepumppu
oikea on lambda-anturin kuumennuselemetti

flektin releet

Huom. yhdellä puhaltimella varustettu malli. Kahdella puhaltimella varustetulla mallissa on kolme relettä.
Mekaanisella ruiskulla varustetussa ja Mi 16 versiossa noita releitä on 3-kpl


pesurin rele

Lampupesurin rele,  tämän releen kytkennän muuttamisesta olen kertonut tässä voorumissa ennenkin, eli miten Schaisse lukekaa itse --->http://peugeotsivut.hyperboards.com/index.c gi?board=teeseitse&action=display&num=1037168727
Mallieroista johtuen tuossa ei varmaan ollut kaikkia releitä tai relepaikkoja."

Lainaus
By älläri Dec 5th, 2002, 10:38 pm

"puuttuvia releitä?
-sumuvalot
-puhallin(lisälaite rele?)
-takalasin ja peilien lämmittinen rele
-tuulilasinpyyhkijöiden rele
-takalasin pyyhkijän rele (farkut)
-ABS-jarrujen releitä
-paineilmalla toimivien torvien rele
-muuta?

Kunhan kerkiän niin rupean rele releeltä tutkimaan mikä missäkin on. Tosin jos tiedätte niin täydentäkää toki listaa!"

Lainaus
By PasiP Jun 6th, 2003, 9:42 pm

"Jees, oli tuosta relekartasta mullekin hyötyä.
töistätullessa katosi autosta kaikki muut valot paitsi ajovalot.
Päivävalot ei toiminu, ei mittarivalot, parkit eikä siis myöskään takavalot ja valot päällä-asennossakin vain ajovalot. Tuolta jarrutehostimen viereisestä boxista sitten löytyi puoliksi sulanut rele-kantaosa-yhdistelmä.
Tosin releiden paikat ei taida täsmätä tuohon kuvaan, johtuneeko siitä että on diisseli. Mulla oli releet paikoissa 1,2 ja 3. Sulanut rele oli paikassa 3."

Lainaus
By TVH Sep 1st, 2004, 10:32 am

"Kiitämme kuvista, GLi mallin päivävalojen ja parkkien releet on siellä ECU boksissa, johtonumerot ja kytkennät ei ole lähelläkään korjausoppaan kytkentöjä. Joka tapauksessa mulla se vika oli parkkien releessä.

Jalkatilassa rele nro 1. on sisävalojen rele. 2 muuta ei tunnu vaikuttavan mitään oli ne irti tai kiinni  mutta kait ne johonkin vaikuttaa kun mulla oli rele nro 3. jo aiemmin irrotettu ja taivuteltu jalkoja... "
Peugeot RCZ HDI FAP