Jaa-a. Vähän ahtaamipi soppi tuolle moottorille sulla, kun mun vanhassa Lagunassa oli. Sorry, ei ole 406:sta kuvia tähän väliin, mutta tästä saanet ajatuksesta kiinni mitä tein tuon serkun kanssa.
Liitin irti:
Siitä sitten Torxeilla oli toi moottorin kupu paikallaan. Sen torxit irti:
Se moottori tuli kuvusta ulos "pry-out" tyyppisesti. Eli kammettiin vaan reunoilta hiljalleen ulos. VITUKSEEN paljon pisti vastaan se magneetti mikä siellä sisällä oli. Veti aina moottorin takas sisälle ku vähän sai sitä ulostulemaan. Vaati vähän hermostolta kestävyyttä ja verbaalista akrobatiaa noitumisen muodossa.
Tässä näkyy se magneetti mitä tarkoitan:
Kun hiilet on loppu, se näyttää tältä.
Purin moottorin akselin laakeroinnin pois edestä että mahtui tinaamaan uudet hiilet. Tässä kuvassa irrottelen abs-moottorin "muovikantta" paikallaan pitävää laakeria akselista. Sitten toi kansi irtos paikaltaan nätisti ja sai hiilijumpan etenemään.
Kesti vissiin 6 vuotta ajoo tuosta eteenpäin. Kunnes meni apulaitehihnan vaihto pitkäks ja rämmäleitä jakopäänväliin. Ei paljoo muttei se paljoo tarttekaan. Jos näistä jotain apua olis. Ehkä jotain vinkkiä. Ja tosiaan varmaksi en sano että sulta on hiilet loppu mutta tämä nyt omien kokemusten takia tulee mieleen. Siinä sytty alkuunsa se valo aina joskus ajossa. Ja absit ei tosiaan toiminu sillon. Sitten kun hiilet kuluivat entisestään, valo syttyi vasta pienen ajamisen jälkeen uudestaan palamaan. Mutta joka jumalan kerta se syttyi palamaan. Eikä sitten enää sammunut.